610d nokalle jokapaikan zoom?
-
Re: 610d nokalle jokapaikan zoom?
Art-sarja Sigmalla on kuitenkin viimeisen päälle neutraali, mulla on ollut vakaajaton 150mm sigma ja pientä eroa on.
Mutta kuten sanottu, jos f4 riittää niin mainitsemani objektiivi on löytö. Tosin laatu ei tule pienessä koossa eikä ilman painoa.
Mutta kuten sanottu, jos f4 riittää niin mainitsemani objektiivi on löytö. Tosin laatu ei tule pienessä koossa eikä ilman painoa.
-
Ainut pieni miinus tuossa Sigma 24-105mm f/4 DG OS HSM Artissa on, ettei ole sääsuojattu kuten Tamronit, ei tosin ole Nikonin 24-120mm.
-
Täh, mä olen luullut sen olevan sääsuojattu ja käyttänyt kaikissa keleissä ilman ongelmia. Eikö tuossa nyt sentään jonkun sortin O-renkaat olleet räjäytyskuvissa? Objektiivihan sinänsä on hyvä ihan laajimman pään kuvautumisvirhettä lukuun ottamatta. Ehdottomasti ottaisin ennen kuin Nikonin 24-120-millisen (yhden kerran kokeilun perusteella).hama kirjoitti:Ainut pieni miinus tuossa Sigma 24-105mm f/4 DG OS HSM Artissa on, ettei ole sääsuojattu kuten Tamronit, ei tosin ole Nikonin 24-120mm.
-
Joo tuo mun Sigma on vanhempi vakaajaton malli, ostin sen uutena ja silloin ei ollut vakaajallisia siitä vielä.
Lähikset kuvaan pääosin jalustalta joka taipuu melkein mihin vaan asentoon, eli vanhalla Bempolla, toki melkoinen raahattava se on, se vaan on niin kätevä esim. jalat on vain 2-osaiset ja niissä hyvä kiristynuppi.
On mulla ok alujalustakin, mutta mun menee hermo korkeuden säätelyssä, Bempossa vaan lukituskampi auki, asettaa korkeuden ja kampi kiinni, nopea säätää, ei toki käy ihan kaikkeen kuvaamiseen, luonnossa mulle hyvä!
Lähikset kuvaan pääosin jalustalta joka taipuu melkein mihin vaan asentoon, eli vanhalla Bempolla, toki melkoinen raahattava se on, se vaan on niin kätevä esim. jalat on vain 2-osaiset ja niissä hyvä kiristynuppi.
On mulla ok alujalustakin, mutta mun menee hermo korkeuden säätelyssä, Bempossa vaan lukituskampi auki, asettaa korkeuden ja kampi kiinni, nopea säätää, ei toki käy ihan kaikkeen kuvaamiseen, luonnossa mulle hyvä!
-
Uusiin ARTeihin tuli sääsuojaus loppuvuodesta 2016, kaikki vanhemmat mallit on sääsuojaamattomia eli 2013-2016.niffe kirjoitti:Täh, mä olen luullut sen olevan sääsuojattu ja käyttänyt kaikissa keleissä ilman ongelmia. Eikö tuossa nyt sentään jonkun sortin O-renkaat olleet räjäytyskuvissa? Objektiivihan sinänsä on hyvä ihan laajimman pään kuvautumisvirhettä lukuun ottamatta. Ehdottomasti ottaisin ennen kuin Nikonin 24-120-millisen (yhden kerran kokeilun perusteella).hama kirjoitti:Ainut pieni miinus tuossa Sigma 24-105mm f/4 DG OS HSM Artissa on, ettei ole sääsuojattu kuten Tamronit, ei tosin ole Nikonin 24-120mm.
Ensimmäinen mihin tuli, taisi olla Sigma 12-24mm f/4 DG HSM Art.
Todennäköisesti on O-rengas ja tuskin nuo pikku sateesta miksikään menee.
-
Tuo 24-105 Art on muuten just myynnissä palstalla.
-
Niin tässä taas kävi että näkö vaati uusia silmälaseja, oli sen verran jo häikkää, että uusin uudet monitehot ja rahaa paloi sen verran perhanasti jotta tarvii siirtää kakkulan hankintaa tuonnemmaksi, joutuu taas hetken hengähtämään! Pa..a juttu!
-
No niin, nyt tänään sitte korkkas iMac, kyllä näyttää rahanreikiä pukkaavan!
-
Jokapaikan zoomiksi pähkäilyn jälkeen tuli afs nikkor 24-120 f4 g ed n hankittua ja sillä pitää pärjäillä, koko ei ole ongelma sillä mulla on aika isot kädet.
Ihan käteenkäypänseltä tuntuu ja katsotaan optista puolta sitten miltä tuntuu, kakkula tuli vasta tänään.
Pidetään peukkua!
Blackfridayn uhriksi jouduin!
Joo, eipä mulla kalliimpiin olisi varaa ollutkaan.
Ihan käteenkäypänseltä tuntuu ja katsotaan optista puolta sitten miltä tuntuu, kakkula tuli vasta tänään.
Pidetään peukkua!
Blackfridayn uhriksi jouduin!
Joo, eipä mulla kalliimpiin olisi varaa ollutkaan.