Ai niin, eihän noissa nikoneissa ole kennovakaajaa.mirrored kirjoitti:Vakaaja
No, joo, sitte vaan vakaajallinen 24-70/2.8
Ai niin, eihän noissa nikoneissa ole kennovakaajaa.mirrored kirjoitti:Vakaaja
mingula vetää mainospropagandaa!!mirrored kirjoitti:https://blog.mingthein.com/2015/05/01/r ... 24-120-vr/
Ihan hifistihän toi tyyppi on. Tämä on just näin. Monitoimilinkkari. In many ways, then, the 24-120/4 is the lens equivalent of a Swiss Army Knife for all seasons – not perfect for any one task, but pretty well built, optically good enough and highly versatile.temama kirjoitti:mingula vetää mainospropagandaa!!mirrored kirjoitti:https://blog.mingthein.com/2015/05/01/r ... 24-120-vr/
Noh, juuh. Turhapa tästä on vääntää. 24-120 nimenomaan kuin sveitsiläinen monitoimiveitsi. Kuten monet muutkin tollaset yleiskäyttözuumit. kompromissi. mikä on optisesti good enough, se taas on hyvin kyseenalaista ja vahvasti kiinni monesta asiasta mikä riittää käyttäjälle.mirrored kirjoitti:
Ihan hifistihän toi tyyppi on. Tämä on just näin. Monitoimilinkkari. In many ways, then, the 24-120/4 is the lens equivalent of a Swiss Army Knife for all seasons – not perfect for any one task, but pretty well built, optically good enough and highly versatile.
Minä liputan tälle. Tulin, näin, valitsin.
Jep. Kompakti FE 28/2 olis mulle ehkä se "autiosaarilasi". Laajuus riittää maisemille, mutta toimii myös katukuville tai potreteille.Maffer kirjoitti:28mm on hyvä maisemalinssi. Jos ei riitä, menee lähemmäksi, jos ahdas, pakittaa.
Näin on, siksi RX10 IV onkin nasta peli. FF:n taas riittää usein pelkkä 28 mm, muutama filsu ja snadi jalusta.Hel_NiS kirjoitti:Maisemakuvaukseen sopii kaikki, 10-1000mm.
Tuo on kanssa ihan jepa optiikka, aika samoissa 24-120 kanssa, mutta tuossa taisi olla 82mm suodinkierreniffe kirjoitti:Nikon D610 ja Sigman 24-105mm on hyvä combo sinne sun tänne kuvaamiseen.
Ja melkoinen punnus.Hel_NiS kirjoitti:Tuo on kanssa ihan jepa optiikka, aika samoissa 24-120 kanssa, mutta tuossa taisi olla 82mm suodinkierreniffe kirjoitti:Nikon D610 ja Sigman 24-105mm on hyvä combo sinne sun tänne kuvaamiseen.
Juuri näin! Mikään ei harmita enempää kuin keskinkertaiset maisemakuvat, joita sitten jaellaan foorumeilla.temama kirjoitti:En ole samaa mieltä. f/2.8 zuumit eivät ole vain ammattilaisille. harrastelijatason maisemakuvaa kyllä ansaitsee ihan erinomaisesti piirtävän objektiivin maisemakuvauksiin. Nikkorin 24-120 ei ole sellainen. Näkeehän sen vaikka tosta edellä HelNissin mökkikuvasta joka on kuvanlaadullisesti melkoisen karmea.mirrored kirjoitti:
Olen hyvin tyytyväinen Nikkoriin. Se oli juuri sopivasti kevyempi kuin G2-Tamron sekä telepäässä ulottuvampi. Nuo F2,8 zoomit on ammattilaisille, heille jotka joutuvat tekemään monenmoista keikkaa. Taiteilija ja harrastaja voi nauttia tarvittaessa kiinteistä laseista isoine aukkoineen kun zoomi ei nappaa.
Myös monet nettien objektiivitestit kertovat karua kieltään 24-120 karvahattuzuumiin medicoresta tai jopa poor reunapiirrosta!
edelleen ero 70mm ja 120mm välillä ei ole niin karmaisevan suuri käytännössä, varsinkin jos ja kun 120mm pää tuottaa suht suttua jälkeä!
Kyllä minä ehdottaisin, että ketjun aloittaja hommaisi oikeasti hyvin piirtävän glasin maisemakuvauksiinsa! Pääsee kerralla helpommalla ja säästyy päänvaivasta keskinkertaisia maisemafotoja pällistellessä!
Todettakoon nyt vain, että on niitä muitakin kovia maisemakuvaus vehkeitä, myös Sonylla ja Panasonicilla.mlphotic kirjoitti:Todettakoon vielä, että linssi/runkoyhdistelmä maisema- ja yleiskuvaukseen, joka ei jätä mitään toivomisen varaa on Nikon Z7 + Z 24-70 f/2.8 S. Perusherkkyydellä iso 64, kun ottaa maisemakuvan se käy loistavasti myös suurikokoisiin näyttelyprintteihin. Paras kinokoon maisemakuvausyhdistelmä, mitä tällä hetkellä löytyy. Objektiivi pesee kaikki primetkin, joilla olen kuvannut (ja niitä on monta). Ei tietysti ole vaihtoehto budjettikuvajalle.