hkoskenv kirjoitti:Onko niillä sitten jotain superkalliita materiaaleja tai teknisiä ratkaisuja? Mikseivät muut apinoi Leican ratkaisuja, jos ne kerran ovat niin erinomaisia?
En ole perin pohjin perehtynyt eroihin suunnittelussa ja valmistuksessa. Kyllä niissä varmasti on runsaasti brändikatettakin, mutta kyllä ne hyviäkin ovat (varsinkin kun pidetään koko mielessä).
https://i.imgur.com/u814vtK.jpg
Suolan kanssa:
https://wordpress.lensrentals.com/blog/ ... rsion-0-7/" onclick="window.open(this.href);return false;
And now for our last lens. The MTF50 results in the first part of the article suggest the Leica APO Summicron f/2 is the best lens of the bunch, so let’s see if the more general MTF testing bears that out. I chose the Otus for a comparison graph, but it could just as easily have been the Sigma 50mm Art or the Summilux.
I can see some arguments here or there, but I do think the Leica APO Summicron looks amazing. I wish I’d done this comparison with the Otus at f/2.0, but I don’t think it would have evened things up entirely. The Summicron is the most expensive lens of the bunch, so you would expect it to be the best – and it is.
Mutta, kuten Maffer jo sanoikin tuolla toisessa ketjussa:
Sen kisan nimi on kellä kliinisin 50mm. Eli matalin värivirhe ja platkuin kuva.
Valmistajat tekevät isoja, koska jostain syystä myös 50mm jne pitää olla umpineutraaleja ja nurkkiin asti teräviä, mitä itse en ymmärrä. Ennemmin pienempiä ja jonkin verran luonnetta.