Nikkor af-s 300mm f4 fl vr

Objektiivit, filtterit, loitot jne.
spege

Viesti Kirjoittaja spege »

jperala kirjoitti:Kansalaispalaute on kyllä sitä luokkaa että spämmi voisi loppua.
Jos muutama tosikko vetää poroja sieraimiinsa, mutta 99% DC.netin kansasta nauttii mielellään valokuvistani ja valokuvausasiantuntemuksestani, niin pitäisikö minun vaieta tämän katkeran ja huumorintajuttoman yhden prosentin tähden? ;)
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
jperala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jperala »

spege kirjoitti:
jperala kirjoitti:Kansalaispalaute on kyllä sitä luokkaa että spämmi voisi loppua.
Jos muutama tosikko vetää poroja sieraimiinsa, mutta 99% DC.netin kansasta nauttii mielellään valokuvistani ja valokuvausasiantuntemuksestani, niin pitäisikö minun vaieta tämän katkeran ja huumorintajuttoman yhden prosentin tähden? ;)
Spege, missä muuten velipoika Andrei majailee nykyään, muistat varmaan kameralaukun puolelta ? oli kovasti samaa mieltä sinun kanssa joka asiasta...
"Olen kuvannut eri kameroilla ihan itse"
https://www.flickr.com/photos/190197415 ... 568316264/
PekkaSav

Viesti Kirjoittaja PekkaSav »

jperala kirjoitti: Kansalaispalaute on kyllä sitä luokkaa että spämmi voisi loppua.
Etpä sinäkään ole juuri muuta tälle foorumille antanut, kuin juossut Spegen perässä soittamassa suutasi.
MattiH
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MattiH »

(Moderaattori). Joo.

Spegeltä on nyt kielletty kirjoittaminen tähän ketjuun.

Kun vielä otsikkokin on
spege

jperala kirjoitti:Spege, missä muuten velipoika Andrei majailee nykyään, muistat varmaan kameralaukun puolelta ? oli kovasti samaa mieltä sinun kanssa joka asiasta...
Tämä menee nyt kyllä pahasti OT:ksi, mutta Andreista en ole kuullut 10 vuoteen mitään. Tiedätkö muuten Perälä, että minä olin aikoinaan perustamassa tuota Kameralaukku-foorumia ja itse asiassa sivuston nimi, Kameralaukku, on minun keksimä! Jos Teemu Laine muuta väittää, niin pas*aa puhuu!

Mutta nyt tämä offtopic loppuu ainakin minun puolestani tähän. Lupaan samalla, etten enää kehu itselleni Valtavan Onnen Tunteen tuonutta Nikon D810 + Tamron 150-600 yhdistelmää enempää. Jos kansa ei kerran tajua, että miten mainio yhdistelmä tämä on sorsavalokuvaustyöskentelyyn, niin ostakoot vaikka sitten tämän Nikon 300/4 PF:n ja taakse vaikka Nikon Df:n ja tuskailkoot sitten sen lyhyen polttovälin kanssa!

Minua ei tämä Nikonin nysälasi voisi vähempää kiinnostaa. Jos haluan jostakin syystä Tammukkaa enemmän valovoimaa ja tarkennusnopeutta, hankin mieluummin 1,4x telejatkeen Nikon 70-200/2,8 VR II objektiivini perään.
spege

PekkaSav kirjoitti:
Etpä sinäkään ole juuri muuta tälle foorumille antanut, kuin juossut Spegen perässä soittamassa suutasi.
+1
Matti_JH
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Matti_JH »

MattiH kirjoitti:(Moderaattori). Joo.

Kun vielä otsikkokin on
spege

Hel_NiS kirjoitti:
MattiH kirjoitti:(Moderaattori). Joo.

Kun vielä otsikkokin on
Kauan eläköön DC.netin tosikot! :D

Mutta kun ylhäältä käsky käy, niin ei sitten kirjoiteta. ;)
Hissi

Viesti Kirjoittaja Hissi »

Mitenköhän tuo mahtaa kestää tc 2:sta (III), aika pimeeksi menee? Olisi nimittäin aika killeri 600mm kilon painoisena...
elmar

Viesti Kirjoittaja elmar »

Hel_NiS kirjoitti:Melkein sama minkä ketjun avaa niin johan siellä on tamron 150-600 sitä ja D810 tätä. Ei vttu
Plus yks. Mun puolesta dc.netin ikitrolli voi kehua mahtivehkeitään omissa aloituksissaan mutta nämä asiallisiksi ymmärrettävien ketjujen spämmäykset ovat vain... tylsiä.
nomad

Viesti Kirjoittaja nomad »

Katselin noita jo pari päivää sitten. Jenkkien mielestä luonnonpuiston laiskat linnut ovat tietysti fanstastic ja oossom, mutta itse en näe näissä kuvissa mitään ihmeellistä. Mikä 300mm/4 prime ei olisi terävä aukon-pari himmennettynä? Pikemminkin (jos jotain päätelmää pitää tehdä) kuvat vahvistavat jo Nikonin previkoista syntynyttä käsitystä, että pehmeä bokeh ei ole tämän objektiivin vahvin puoli.

Mutta ehkä PF on silti hyvä?
mappe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mappe »

nomad kirjoitti:
Katselin noita jo pari päivää sitten. Jenkkien mielestä luonnonpuiston laiskat linnut ovat tietysti fanstastic ja oossom, mutta itse en näe näissä kuvissa mitään ihmeellistä. Mikä 300mm/4 prime ei olisi terävä aukon-pari himmennettynä? Pikemminkin (jos jotain päätelmää pitää tehdä) kuvat vahvistavat jo Nikonin previkoista syntynyttä käsitystä, että pehmeä bokeh ei ole tämän objektiivin vahvin puoli.

Mutta ehkä PF on silti hyvä?
En näe noissa mitää suurta vikaakaan.
Huvittavia nuo jenkit kaikkine WOW kommentteineen. Terävä lintu keskellä päivää @f9 = WOW OMG!
elmar

Viesti Kirjoittaja elmar »

Noista näkee hyvin mitä osaaminen merkitsee lopputuleman laadulle, se on paljon enemmän kuin laitteiden teoreettinen suoritustaso. Testaajalla käytössä se "kaikista paras" FF, varmasti skarppi lasi ja helppo keskipäivän valo mutta jälki on silti yllättävän huonoa. Se ei ole vehkeiden vika.

---

Noin muuten, kerrankin voi olla kateellinen Nikonilla kuvaaville. Jos 300/4 PF VR:ää saisi EF-bajonetilla, ottaisin sen mieluummin kuin 400/4 DO IS II:n. Parasta tietysti olisi jos tuollaisen natiaisen saisi FE:lle.

Edit.
Viimeksi muokannut elmar, Tammi 23, 2015 8 : 37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
nomad

Onhan toi Nikonin 300mm/4 PF paitsi kevyt niin myös aika edullinen Canonin 400mm verrattuna. Markkinat pienevät huomattavasti kun luiskahdetaan 2000e merkkipaalun yli aina 6000e hintaluokkaan.
paaton

Viesti Kirjoittaja paaton »

elmar kirjoitti:
Noista näkee hyvin mitä osaaminen merkitsee lopputuleman laadulle, se on paljon enemmän kuin laitteiden teoreettinen suoritustaso. Testaajalla käytössä se "kaikista paras" FF, varmasti skarppi lasi ja helppo keskipäivän valo mutta jälki on silti yllättävän huonoa. Se ei ole vehkeiden vika.

---

Noin muuten, kerrankin voi olla kateellinen Nikonilla kuvaaville. Jos 300/4 PZ VR:ää saisi EF-bajonetilla, ottaisin sen mieluummin kuin 400/4 DO IS II:n. Parasta tietysti olisi jos tuollaisen natiaisen saisi FE:lle.
Jep, noiden kuvien perusteella ei ehkä kannata tehdä ostopäätöksiä.
nomad

I am Nikon Europe näyttää Flickrissä vähän lisää previkoita. Osa tuttuja, osa sellaisia mitä en aikaisemmin ole nähnyt.
https://www.flickr.com/photos/nikonphot ... 0412390525

Kyllä nämä minun mielestäni ihan hyviltä näyttävät. Ainakin objektiivi vaikuttaa terävältä ja kontrastikkaalta.
Nikkor

Viesti Kirjoittaja Nikkor »

Tämä linssi tuottanee tarpeeksi terävää ja kontrastikasta kuvaa, mutta millainen on bokeh?

Samplekuvissa ei ole kovin paljoa sellaisia kuvia, joista epäterävän alueen toistoa voisi arvioida. Mitä arvon raati arvelee/tietää asiasta? :)
LKSS

Viesti Kirjoittaja LKSS »

Tuossa nyt joitain kuvia:
http://www.dpreview.com/forums/post/55143026
http://www.dpreview.com/forums/post/55166898
http://www.pbase.com/lance_b/nikon_300_f4_vr

Ei tainnut toimitukset alkaa missään 29.1? Muutamasta paikasta kysellyt niin ei vielä varmaa tietoa tai helmikuun lopulla tulee..
Nikkor

Viesti Kirjoittaja Nikkor »

Kiitos linkeistä!

Tämän linkin kuvassa bokeh näyttää ainakin omaan silmään ihan mukavalta. Vertaan tätä lähinnä vanhempaan AF-S 300mm f4:ään ja 300mm f2.8:iin. Jos bokeh osoittautuu tässä linssissä hyväksi niin taitaa mennä hankintaan :)

--> http://www.dpreview.com/forums/post/55166898?image=7
Vastaa Viestiin