Ei mukavista kuvista näe putken ominaisuuksia, isolla aukolla kuvaan se on varma.laite kirjoitti:Jonkun mukavan.
linkkejä 18-50 f2.8 Huippu putkeen
-
- Viesti:
-
Kyllä myös siinä rakennuksesta otetussa kuvassa (IMG_0123.JPG) 2.8 on melkoisen pehmeää. Tuntuu myös epätodennäköiseltä että olisit ko. tyyppisessä kuvaustilanteessa (tai lähinnä kohteesta=iso silta) saanut tarkennettua ohitse, tuolta matkalta nimittäin syväterävyysaluetta jo riittää...Lupe kirjoitti:Ilmeisesti tarkennus oli vaan mennyt sillan ohi, koska päivällä otettu kuva on kuitenkin tarkka.
-Luulin kerran olleeni väärässä mutta erehdyin!
-
Olen hankkimassa kittilinssin tilalle laadukkaampaa optiikkaa ja nyt valinta on Canon 17-40/4 L:n ja Sigman välillä. Canonin saisi kenties käyettynä nippanappa suunnilleen samalla budjetilla mutta Sigman 2.8 aukko kieltämättä houkuttelisi. Itse kuvaan aika paljon (auto)näyttelyissä/museoissa ja vaikka tykkäänkin käyttää jalustaa niin se ei ole valitettavasti aina mahdollista. Valintoja, valintoja...
-
- Viesti:
Epäilys vain herää tuossa siltakuvassa, kun oikeassa laidassa olevat oksat ovat teräviä, eikä taida ihan noin paljoa löytyä syväterävyyttä täydellä aukolla. :)makemich kirjoitti: Kyllä myös siinä rakennuksesta otetussa kuvassa (IMG_0123.JPG) 2.8 on melkoisen pehmeää. Tuntuu myös epätodennäköiseltä että olisit ko. tyyppisessä kuvaustilanteessa (tai lähinnä kohteesta=iso silta) saanut tarkennettua ohitse, tuolta matkalta nimittäin syväterävyysaluetta jo riittää...
-
- Viesti:
Päädyin pitkän pähkäilyn jälkeen sigmaan, kun irtosi niin halvalla 300 vs. 530 euroa (17-40L). Parin sadan kuvan jälkeen osoittautunut oivaksi ostokseksi.
Sigma piirtää omiin tarpeisiini ihan riittävän hyvin, on riittävän valovoimainen, yllättävän hiljainen, tukevan tuntuinen ym.
Tuo yhden aukon ero Canoniin pelkästään on minulle tärkeämpi kuin sääsuojaus ja USM-tarkennusmoottori.
Noiden välillä on mielestäni täysin käyttäjästä kiinni, kumpi on parempi.
Sigma piirtää omiin tarpeisiini ihan riittävän hyvin, on riittävän valovoimainen, yllättävän hiljainen, tukevan tuntuinen ym.
Tuo yhden aukon ero Canoniin pelkästään on minulle tärkeämpi kuin sääsuojaus ja USM-tarkennusmoottori.
Noiden välillä on mielestäni täysin käyttäjästä kiinni, kumpi on parempi.
-
Hmm, noin olen ajatellutkin. Pitäisi varmaan vain tehdä päätös, molempi on hyvä valinta ja tuskin sitä on tyytymätön. Mistä muuten hankit, USA:sta/Hong Kongistako? Saksassa halvin Sigma jonka olen löytänyt on ollut noin 500 ja Canon liki 700 euroa + kulut. Jenkeistä kulut huomioonottaen taas halvemmalla mutten löytänyt noin halpoja hintoja sieltäkään. Käytettynä taas täällä Ruotsissa en ole nähnyt yhtään Sigmaa ja Canonien hinta (yksityiseltä) tapaa olla noin 5500 kruunua = noin 600 Euroa.
-
- Viesti:
Ostin Sigman Hong Kongista, harmi kun budjetti ei riittänyt muuhun kun tuolla kaikki kameratavara on uskomattoman halpaa.
Täällä voi käydä ihmettelemässä suuntaa antavia hintoja http://www.ygdragon.net/index.php?page= ... aprice.htm
(eurolla saa reilun 10 hk dollaria)
Täällä voi käydä ihmettelemässä suuntaa antavia hintoja http://www.ygdragon.net/index.php?page= ... aprice.htm
(eurolla saa reilun 10 hk dollaria)
-
- Viesti:
-
- Viesti:
-
- Viesti:
Kannattaa ostaa telefotosta, sieltä mun kamu osti hinta 469,00
http://cat.teho.net/software/telefoto/shop/index0.phtml
*Pro Mikko Laakso*
-
- Viesti:
Samalla hinnalla saa myös Digitarvikkeesta.mikko kirjoitti:Kannattaa ostaa telefotosta, sieltä mun kamu osti hinta 469,00
-
- Viesti:
Hyvä kun suomestakin saa jo saksan hintoja.Lupe kirjoitti:Samalla hinnalla saa myös Digitarvikkeesta.
Itse en digitarvikkeen sivulta putkia löytänyt?
*Pro Mikko Laakso*
-
- Viesti:
-
- Viesti:
Nyt löytyy taas muutama testikuva lisää.
http://photos.henriluoma.net/thumbnails.php?album=22
Vähän on välillä focus ongelmia, mutta toistaiseksi laittaisin ne kuvaajan piikkiin. Menee tässä vielä vähän aikaa, että oppii 20D ominaisuudet. :)
Kovasti näyttää olevan puhetta dpreviewissäkin 20D / Sigman (18-50/2.8) focus ongelmista, mutta selitykseksi annetaan näköjään koko ajan kuvaajan kokemattomuutta. Tiedä sitten.
http://photos.henriluoma.net/thumbnails.php?album=22
Vähän on välillä focus ongelmia, mutta toistaiseksi laittaisin ne kuvaajan piikkiin. Menee tässä vielä vähän aikaa, että oppii 20D ominaisuudet. :)
Kovasti näyttää olevan puhetta dpreviewissäkin 20D / Sigman (18-50/2.8) focus ongelmista, mutta selitykseksi annetaan näköjään koko ajan kuvaajan kokemattomuutta. Tiedä sitten.
-
Hui hel*etti miten halpoja hintoja sitä nykyään näkee, kun maailma globalisoituu. :(
Ei ole Canonin punaisen renkaan hehkusta kohta enää mitään jäljellä, kun L-laseja myydään 500 eurolla! Adele taannoin esitti, että L-lasien hinnat ovat aivan liian halpoja ja minä alan kyllä nyt olla täysin samaa mieltä! Kaiken kansan sunnuntailasejako niistä on tarkoitus tehdä?
Onneksi Leican M- ja R-sarjan hinnat ovat kaikkialla maailmassa kiinteät ja sopivan kovat. Saksalaiset sentään osaavat pitää kunniansa! :)
Ei ole Canonin punaisen renkaan hehkusta kohta enää mitään jäljellä, kun L-laseja myydään 500 eurolla! Adele taannoin esitti, että L-lasien hinnat ovat aivan liian halpoja ja minä alan kyllä nyt olla täysin samaa mieltä! Kaiken kansan sunnuntailasejako niistä on tarkoitus tehdä?
Onneksi Leican M- ja R-sarjan hinnat ovat kaikkialla maailmassa kiinteät ja sopivan kovat. Saksalaiset sentään osaavat pitää kunniansa! :)
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *
-
Puhelimella ei kannata tehdä mitään, se on eilispäivän teknikkaa. Miltei yhtä kornia kuin kävely...tai valokuvaaminen.Lupe kirjoitti:Mailin kautta kannattaa kysellä.mikko kirjoitti: Hyvä kun suomestakin saa jo saksan hintoja.
Itse en digitarvikkeen sivulta putkia löytänyt?
Waldo's Peoplen Waldo:
"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
-
- Viesti:
-
[offtopic]heikkisj kirjoitti:Itse päätin tilata tämän piiiiitkän miettimisen jälkeen, saan putkeni toivon mukaan perjantaina - ja Telefotosta. Herranjestas että oli vaikea valita Sigman ja Canon 17-40 L:n välillä...
Tulee mieleen ihan pokeriautomaatin musiikki tuplatessa...ti-ti-ti-ti-ti-ti-ti-titti-ti-ti......ja kun valitsee pitkän miettimisen jälkeen pienen, vaikka se olisikin ollut suuri....KKKKSSSSSSSSSSSSHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!
[/offtopic]
=)
Edit: ei vaan. Kerro ihmeessä kokemuksiasi lasista, kun olet pääsyt testailemaan.
-
- Viesti: