Ok. Ihan hyvä homma, että TS laseja tulee. Toivottavasti laatu kohdillaan. Eli jos Sonyn E-mounttiin haluaa fullframe TS objektiiveja, niin vaihtoehdot ainakin seuraavat:
Se on kyllä varsin outoa ettei natiiveja Sonille ole. Mutta 600/4 on. Molemmat harvinaisia kuin kanan hampaat ja kertovat siitä että valmistaja on tosissaan.
Taitaapi olla niin että järjestelmäkameroiden myynnin romahduksen seurauksena näiden T/S lasien kysyntä on niin pientä että niiden suunnittelu, valmistus, markkinointi ja huolto tarjoaminen tulee niin kalliiksi että asia ei Sonya, Canonia ja Nikonia kiinnosta. Panostamalla resurssit muualle tuo paremman tuoton.
Keskiformaatti myy vielä vähemmän ja Fuji toi markkinoille juuri kaksi T/S -optiikkaa. Se on kunnia-asia niille ja ovat tosissaan. Canonilta pitäisi tulla AF:lla varustetut T/S:t.
javal kirjoitti: ↑Loka 12, 2024 8 : 53
Taitaapi olla niin että järjestelmäkameroiden myynnin romahduksen seurauksena näiden T/S lasien kysyntä on niin pientä että niiden suunnittelu, valmistus, markkinointi ja huolto tarjoaminen tulee niin kalliiksi että asia ei Sonya, Canonia ja Nikonia kiinnosta. Panostamalla resurssit muualle tuo paremman tuoton.
Ongelma on niiden hinta. Kyseisille laseille voisi ola enemmän kysyntää jos hinta olisi järkevällä tasolla.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa!Vîta est tempus optimum homini
Näimpä juuri, koska ostomäärät ovat pieniä niin tuotekehityksestä ja muusta toiminnosta tulleet kustannukset per myyty tuote on suuri -> korkea myyntihinta.
Ja tarve näille tuotteille on pienempi kuin ennen (filmiaikaan), johtuen kameroiden ja myös kuvankäsittelyohjelmien kehittymisestä.
javal kirjoitti: ↑Loka 12, 2024 14 : 57
Näimpä juuri, koska ostomäärät ovat pieniä niin tuotekehityksestä ja muusta toiminnosta tulleet kustannukset per myyty tuote on suuri -> korkea myyntihinta.
Ja tarve näille tuotteille on pienempi kuin ennen (filmiaikaan), johtuen kameroiden ja myös kuvankäsittelyohjelmien kehittymisestä.
Niinpä. Filmiaikaan ei pahemmin linjoja suoristellu photarissa.Eikä kuvissa ollut sellaista rajausvaraa kuin digikenoilla nykyään.
'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
Ei sillä softalla mitään suoristella. Kuraa pukkaa viimeistää siinä kohtaan kun joku eeppinen megalaajis suoristetaan. 60MP Sonista tulee joku 8MP jämäpala. Ennemmin joku kiskopatentti kennolle ja mountiksi 645-kokoinen reikä ja lasit.
Miun kameran menussa on sellanen kohta kuin "puolisuunnikkaan kompensointi". En oo ikinä kokeillu, mutta eppäilen, että talosta saa tasapaksun kuvan juurella seisten yhellä asetuksella, eikä tarvi tuskailla tilttauksen eikä sihtauksen kanssa sen enempää? Täytyypäs seuraavalla kaapuntireissulla tuotakin viitsuretta kokeilla.
Yleisesti kaikkia asioita voi tehä vaikeemman kautta (esimerkiks kuvaa filmikameralla), tai sitten helpomman kautta, kaikkia tarjolla olevia apuvälineitä ja tekniikoita hyödyntäen. Joskus pääsee toisella tavalla parempaan tulokseen, joskus toisella. Joskus pääsee riittävään, vaikkei parempaan tulokseen, helpomminkin. Pienimmässäkään määrin en ota kantaa, mikä on parempi tapa; jokainen valitkoon välineensä ja työtapansa omien lähtökohtiensa mukaan. Tekemisestä voi nauttia, vaikkei se rationaalista olisikaan; kernaasti suon senkin kaikille.
Kaupallisten toimijoiden eli laitteitten valmistajien asteikossa mahdollinen kysyntä on kuitenkin aika ratkaiseva tekijä, sille emme voi mitään. Varmasti tekee joku vaikka yhden kappaleen tietynlaista objektiivia, jos maksaja on etukäteen tiedossa. Jonkun tuotteen tekemättä jättäminen ei ole kiusantekoa, se on uskonpuutetta menekkiin. Toki nämä markkinatutkimukset tai oletukset voivat monasti olla virheellisiä, mutta niinkuin sanoin, eivät ole kiusantekoa ketään kohtaan.