aamuinen tervehdys
jatketaan tähän vaikka diy osioon kuuluisikin: Mulla on 20mm hyvälaatuinen vanererilevyn palanen kaikenmoisten rinkuloitten sun muun tekoon. Siitä erikokoisilla reikäsahoilla, tai isommat ulkoa kuviosahalla, irrottelen aihioita joita liimaten tarpeellinen pino yhteen. Sitten sorvilla lähimittaan, puolisen milliä työvaraa. Aihio uimaan tai isompi sutimalla reilusti ohennetulla liuotinohenteisella venelakalla niinpaljon kuin puu imee. Kuivattelu, viimeistelykoneistus ja valmiiksi lakkaus ja tarpeellisten pintojen mattamustamaalaus. Mokomista tulee joskus oikein nättejäkin...
Olympus-kuvaajan arkea...
-
Re: Olympus-kuvaajan arkea...
Mulla on kans vähän sellaiset kokemukset automagiigasta, että parempaan (eli tasaisempaan) lopputulokseen pääsee manuaalisesti säätämällä.Hannu KH kirjoitti:Mulla oli peilitön lokakuu jokunen vuosi sitten. Totesin kyllä että Olyn TTL-salama-automaatti ei selvinnyt puhtain paperein kuvaustilanteista.
-
Voisin kuvitella, että salamakielto on lähtenyt siitä, että tilaisuuksissa monta harrastelijakuvaajaa on hyppinyt pitkin poikin ja laukonut salamoituja kameroitaan jatkuvalla tahdilla.paulas kirjoitti:- - -
Olen kuvannut myös hautajaisia mainitsemasi kaltaisissa olosuhteissa (Lahjaharjun kappeli). Salama on ollut käytössä, ainakin päiväsaikaan, kun suuret ikkunat ovat taustalla. Lähimpien hautajaisissa samassa paikassa on sitten ollut palkattu, ammatikseen kuvaaja, silloinkin on ollut salama käytössä.
-
Kyllä ne isot ikkunat ovat sivuseinällä. Hautajaisissa kuitenkin osa (ehkä noin puolet) laskee kukkalaitteita niin, että ikkuna jää heidän taaksensa.JL Anttola kirjoitti:Kiitokset kaikille tähän asti vastanneille, kaikki vinkit auttaa ukkoa kehittymään. Kun vaan muistas sitte ko on tarve...
Paulas, eikös Lahjaharjun kappelissa oo ne isot ikkunat sivuseinällä, ainakin jos toimitaan alttarin vai mikä se on edessä tai yleensä niin, että väki istuu penkeissä? Näin muistelisin entisenä jyväskyläläisenä, voin muistaa väärin.