Tuoreena Sonyn käyttäjänä kaipaisin hieman vinkkiä tiedostojen siirtoon kamerasta tietokoneelle. Käsittääkseni Sonyn oma Picture Package ohjelma siirtää tiedostot kameralta koneelle tietyllä nimellä jota ei voi muuttaa tai itse en ainakaan mitään tuohon liittyvää valintaa löytänyt. Ainakin Nikonille löytyy ohjelma jolla siirrettävien tiedostojen nimeämisen voi säätää itse.
Onko mahdollista siirtää kuvat koneelle käyttäen jotain toista softaa, jos on niin mitä softaa suosittelette?
Entä vaihtaako Picture Package tai kamera 9999 kuvan ottamisen jälkeen tiedoston nimen DSC0xxxx.jpg -> DSC1xxxxx.jpg? Jos näin tapahtuu niin ihan heti tuota nimeämistä ei tarvi miettiä..
P-100: Kuvien siirto kamerasta koneelle ja nimeäminen
-
-
En tiedä Sinun kamerastasi mitään, mutta entisellä Sonyn pokkarilla ja nykyisellä Fujilla mitään softia ei tarvita, kun käyttis on XP. USB-piuha vain kiinni koneeseen ja kameraan, sitten napsautat virran kameraan ja seuraat näytölle tulevia ohjeita.
Kuvat on helppo nimetä uudelleen valitsemalla ne kaikki klikkaamalla shiftiä alhaalla pitäen ensimmäistä ja viimeistä uudestaan nimettävää kuvaa ja kirjoittamalla sitten haluttu nimi ja lopuksi enter. Numerot ilmestyvät tiedostonimen perään sitten itsestään.
Kuvat on helppo nimetä uudelleen valitsemalla ne kaikki klikkaamalla shiftiä alhaalla pitäen ensimmäistä ja viimeistä uudestaan nimettävää kuvaa ja kirjoittamalla sitten haluttu nimi ja lopuksi enter. Numerot ilmestyvät tiedostonimen perään sitten itsestään.
- Aromia aamiaismuroihin -
-
Re: P-100: Kuvien siirto kamerasta koneelle ja nimeäminen
Suosittelen Windows Explorer:ia (USB-liitännän kautta).FlasHLitE kirjoitti:Onko mahdollista siirtää kuvat koneelle käyttäen jotain toista softaa, jos on niin mitä softaa suosittelette?
I don't suffer from insanity... I enjoy every minute of it.
-
En itse edes enää muista tuliko mikä ohjelma P9:n mukana. WinXP.ssähän ne siirtää miten vain, vaikka copy-pastella jollei muuten...FlasHLitE kirjoitti:Tuoreena Sonyn käyttäjänä kaipaisin hieman vinkkiä tiedostojen siirtoon kamerasta tietokoneelle. Käsittääkseni Sonyn oma Picture Package ohjelma siirtää tiedostot kameralta koneelle tietyllä nimellä jota ei voi muuttaa tai itse en ainakaan mitään tuohon liittyvää valintaa löytänyt. Ainakin Nikonille löytyy ohjelma jolla siirrettävien tiedostojen nimeämisen voi säätää itse.
Onko mahdollista siirtää kuvat koneelle käyttäen jotain toista softaa, jos on niin mitä softaa suosittelette?
Olen käyttänyt lähes alusta asti cam2pc -ohjelmaa kuvien siirtoon, siinä muistaakseni saa samalla kuvat uudelleennimettyäkin, jos välttämättä haluaa. Itse en ole siinä järjen häivää havainnut, originaalit pidän originaalinimillä myöskin. Tietääpä aina suoraan järjestyksen, ja summittaisen ajankohdan. Kansiot sitten voi nimetä, vaikka päivämäärien mukaan. Ko ohjelma tekee tuon itse.
Niin, lienee sinulla jälkimmäisessä yksi x liikaa. Mutta kyllä, 9999 jälkeen seuraava luku on kymmenentuhatta. Kamera ei missään nimessä kestä niin kauaa, että kuvien nimissä tulisi ongelmia.FlasHLitE kirjoitti:Entä vaihtaako Picture Package tai kamera 9999 kuvan ottamisen jälkeen tiedoston nimen DSC0xxxx.jpg -> DSC1xxxxx.jpg? Jos näin tapahtuu niin ihan heti tuota nimeämistä ei tarvi miettiä..
lm
-
Häh!?luola kirjoitti:Niin, lienee sinulla jälkimmäisessä yksi x liikaa. Mutta kyllä, 9999 jälkeen seuraava luku on kymmenentuhatta. Kamera ei missään nimessä kestä niin kauaa, että kuvien nimissä tulisi ongelmia.
Kylläpäs on surkee kamera sitte :(
Itse oon Pro1:sellä ottanu puolessa vuodessa 10000 kuvaa.
-