Jelppivä!
Mulla on parhaillaan tamron 70200 2.8:lla ja kiikarissa ois sonyn sal70200G.
Kuvaukseni on enimmäkseen urheilua sisällä sekä ulkona ja satunnaisia hää yms keikkoja..
En ole mikään pro kuvaaja vaan ihan harrastuspohjalla mennään.
Mitä kannattaa tehdä ostaako tuo sony vai pitää tamron???
Kertokaa viisaammat!
Sonyn saisin aika sopu hintaan...
Kiitos etukäteen!
Tamron 70200 f 2.8 VS Sony sal70200G
-
Minulla on kyseinen sony.
Osaan verrata sitä vain sigman sekä nikkorin vastaavaan sillä olen mokomat omistanut.
Henkilökohtainen mielipiteeni on, että sony on noista paras.
Rakenne on vimosen päälle, lasi on skarppi jo täydeltä aukolta lähtien ja tuottaa noista kolmesta kauneinta bokehia.
Kallis lasi, mutta siinon myös rahalle kovasti vastinetta.
Siihen en ota kantaa, että onko sun järkevä upgradettaa vaiko ei. Se on kiinni sun kuvaustarpeista että tuoko pro-lasi tarvittavaa lisäarvoa suhteessa hintaan.... Minulle toi.
Osaan verrata sitä vain sigman sekä nikkorin vastaavaan sillä olen mokomat omistanut.
Henkilökohtainen mielipiteeni on, että sony on noista paras.
Rakenne on vimosen päälle, lasi on skarppi jo täydeltä aukolta lähtien ja tuottaa noista kolmesta kauneinta bokehia.
Kallis lasi, mutta siinon myös rahalle kovasti vastinetta.
Siihen en ota kantaa, että onko sun järkevä upgradettaa vaiko ei. Se on kiinni sun kuvaustarpeista että tuoko pro-lasi tarvittavaa lisäarvoa suhteessa hintaan.... Minulle toi.
-
Omilla rajoitetuilla kokemuksilla tuo Sony pesee kyllä Tamronin melko lahjakkaasti jos yhtään hämärässä kuvataan. Ainakin pari vuotta sitten käyttämäni Tamron metsästi melkolailla vähänkään hämärässä ja olihan Sony hyvässä valossakin nopeampi tarkentamaan ja osui kerralla nappiin.
Jos fyrkat löytyy, niin kannattaa hommata.
Jos fyrkat löytyy, niin kannattaa hommata.
-
Ei omakohtaista kokemusta, mutta mielenkiinnolla olen molempia putkia suerannut.
Tuota Sonya on kyllä kehuttu joka paikassa.
Tuossa Tamronin arvostelun lopussa verrataan noita keskenään: http://kurtmunger.com/tamron_70_200mm_f ... id128.html
Lainaus artikkelista:
"Use thoughts; Wedding photography; it should work fine (before the booze), if you're wanting to take pictures at a football game from the cheap seats in daylight or with good stadium lighting, the Tamron 70-200mm F/2.8 will perform well. If you're near the sidelines trying to catch the action close by, or shooting events like high-energy rock concerts, I'd probably go for the more expensive Sony 70-200mm F/2.8 G, which has faster focusing along with a focus limiter and focus hold buttons. Bottom line; the Tamron 70-200mm F/2.8 is well worth the price if you don't need fast focusing."
Tuota Sonya on kyllä kehuttu joka paikassa.
Tuossa Tamronin arvostelun lopussa verrataan noita keskenään: http://kurtmunger.com/tamron_70_200mm_f ... id128.html
Lainaus artikkelista:
"Use thoughts; Wedding photography; it should work fine (before the booze), if you're wanting to take pictures at a football game from the cheap seats in daylight or with good stadium lighting, the Tamron 70-200mm F/2.8 will perform well. If you're near the sidelines trying to catch the action close by, or shooting events like high-energy rock concerts, I'd probably go for the more expensive Sony 70-200mm F/2.8 G, which has faster focusing along with a focus limiter and focus hold buttons. Bottom line; the Tamron 70-200mm F/2.8 is well worth the price if you don't need fast focusing."
-
Taitaa aika paljon olla yksilöeroja jopa Sonylla.
Mutta ihmisen tekemä ei aina voi täydellistä olla.
Viestiketjun aloittaja ei huonoa valintaa tee jos Sonyyn vaihtaa, Tamronin af nopeus ehkä paras vaihdon syy, siis jos nykyinen ei riitä? Optisesti kaite ok.
Mikä on sopu hinta Sonystä, ei tartte eurolleen kertoa, ei välttämättä ollenkaan:-)
Muuten, millaisilla asetuksilla kuvaatte nopeasti liikkuvia kohteita?
Mutta ihmisen tekemä ei aina voi täydellistä olla.
Viestiketjun aloittaja ei huonoa valintaa tee jos Sonyyn vaihtaa, Tamronin af nopeus ehkä paras vaihdon syy, siis jos nykyinen ei riitä? Optisesti kaite ok.
Mikä on sopu hinta Sonystä, ei tartte eurolleen kertoa, ei välttämättä ollenkaan:-)
Muuten, millaisilla asetuksilla kuvaatte nopeasti liikkuvia kohteita?
-