Olen viettänyt hiljaiseloa pari vuotta valokuvauksen suhteen, mutta taas into on viriämässä. Minulla on Sonyn L200 -kamera. Mitä suosittelette? Onko tekniikka mennyt tällä välin niin paljon eteenpäin, että runko kannattaisi vaihtaa uudempaan malliin. Lähinnä ajattelen noita kohinaominaisuuksia.
Meinasitko A-200 -mallia? Jos kyllä, niin kyllähän sillä edelleen kuvia voi ottaa aivan kuten aiemminkin, kunhan pysyttelee maksimissaan ISO800 -alueella ja silloinkin kuvailee RAWina.
Eli kyllä, etenkin kohinapuoli on parantunut rutkasti uusissa malleissa, sinne aivan markkinakärkeen.
2260 kirjoitti:Voisitko antaa vinkin, mitä mallia kannattaisi ajatella. Se kohinapuoli on tärkeä ei niinkään videoiden kuvaus.
Niistä ajoista kun Sony teki A-100, 20 ja 700 mallejaan, on tietty tapahtunut vaikka mitä. Käytännön kuvanlaatuun ehkä eniten vaikuttavina seikkoina dynamiikan lisääntyminen. Etenkin se Sonyn kenno jota käytetään Nikonin D7000 mallissa on hyvä. Sama löytyy Sonylla ainakin NEX-5:stä.
Vielä sen verran, että haluan toki hyödyntää vanhoja objektiiveja. Siksi haluaisin pysyä niissä rungoissa, johon käy vanhat obiskat. Ymmärtääkseni NEX -sarjaan ne eivä käy vai miten se menikään?
Olen saanut ihan hyviä ohjeita. Kiitoksia vastaajille. Vielä edelliseen vastaukseen perustuen haluaisin tietää, mitä etuja A65 ja A77 kennoissa on verrattuna SLT-A37 ja SLT-A56 kennoihin?