Muistikortin merkkivalo jäi palamaan. Virrat ei katkea vaikka kääntää Off asentoon. Kameralla ei voi ottaa kuvaa.
Ainut vaihtoehto oli ottaa akku pois. Jonka jälkeen kuvaaminen taas onnistuu. Näytössä kuva värisee jonkun verran.
Onko oire jostain vakavammasta viasta?
Onneksi kamera vasta 2kk vanha ja takuu voimassa.
Nikon D80 ei suostu ottamaan kuvaa!!!
-
Re: Nikon D80 ei suostu ottamaan kuvaa!!!
Ei tuo ole normaalia käytöstä. Ääni vakavalle vialle kamerassa. Jos nollauspainikkeen painaminen ei auta niin huoltoon. Nollausnappi on kumiläpän alla. Ensin virta pois ja sitten nappi alas. Muista laittaa kello nollauksen jälkeen takaisin oikeaan aikaan.penak kirjoitti:Onko oire jostain vakavammasta viasta?
--
-
Hyvä jos tuolla selviää. Se muistikortti kannattaa formatoida aina kamerassa. Ei esimerkiksi muistikortin lukijassa. Ihan vaan varuilta kerroin, Toki tuon tiesitkin :p
Itse kameraa voi testata ilman korttiakin (jos sattuu olemaan ainoa kortti). Menusta löytyy valinta, minkä valittuna kamera suostuu ottamaan kuvia ilman korttia. Noin voi testailla itse kameraa jos vika sattuu uusiutumaan.
Itse kameraa voi testata ilman korttiakin (jos sattuu olemaan ainoa kortti). Menusta löytyy valinta, minkä valittuna kamera suostuu ottamaan kuvia ilman korttia. Noin voi testailla itse kameraa jos vika sattuu uusiutumaan.
--