Ongelma on seuraavanlainen: Runko D70 ja tähän hätään valovoimaisin putki mikä käytössä on Nikkor 180 1:2.8
Minkälaiset asetukset kannattaisi laittaa kameraan, jotta saisi sisätiloissa tapahtuvasta nopeatempoisesta urheilusta teräviä kuvia? Ongelma esim, se että valo ei riitä lyhyillä suljinajoilla ja pitkällä taas esim. nopeasti liikahtava ruuminosa tai pallo jää epäselväksi. Eli : miten saisi terävän kuvan huonoissa valo-olosuhteissa... ja lisätään vielä, että urakkaa ei mitenkään helpota se, että tuossa putkessa ei ole zoomia, ja pienikin kohteen syvyysvaihtelu heittää tarkennuksen poskelleen. Ja tärkein pointti on vielä se, että olisi tarkoitus saada kasvojakin mahdollisimman paljon kuviin, jolloin liike yleensä on syvyyssuuntaista.
Toivottavasti joku ymmärsi mitä tarkoitan ja osaisi auttaa.
Jos joku vastaa , että osta parempi putki, niin mielellään sitten antakaa siitäkin vinkkejä ;)
miten saisi liikkeen teräväksi näillä vempaimilla?
-
-
-
Kiitos vinkeistä! ISOa olen pitänyt 800:ssa, kun olen ajatellut että tulee liian rakeisia 1600:lla mut koitetaan sillä seuraavaksi. Kävin kurkkaamassa kostajan kotareilla noita koirakuvia ja ne liikekuvat oli aika hienoja... sisällä isossa tilassa, esim. koiranäyttelyssä kaukaa nopeasti liikkuvia koiria kuvatessa tulee mulla väkisinkin joskus liikkeistä epäselviä kun valo ei riitä..
Ja sitten noissa urheilusaleissa valaistus vaihtelee sen mukaan ottaako ylhäältä alaspäin kuvia ( lattia tumma) tai alhaalta ylös jolloin katosta saa enemmän valoa tai sitten suoraan kasvojen korkeudelta.. MUtta itsenpähän olen kuvauskohteeni valinnut joten kärsittävä kai ;) ja opeteltava uusia kikkoja, vaikka vanhatkaan ei vielä ole hallussa..
Ja sitten noissa urheilusaleissa valaistus vaihtelee sen mukaan ottaako ylhäältä alaspäin kuvia ( lattia tumma) tai alhaalta ylös jolloin katosta saa enemmän valoa tai sitten suoraan kasvojen korkeudelta.. MUtta itsenpähän olen kuvauskohteeni valinnut joten kärsittävä kai ;) ja opeteltava uusia kikkoja, vaikka vanhatkaan ei vielä ole hallussa..