Hah hah, mitä paskapuhetta. Olen käyttänyt Nexin takanäyttöä 'kohtuullisen aurinkoisissa kohteissa' Thaimaassa, Laosissa jne. ja odotan edelleen sitä kuvaustilannetta missä siitä ei oikeasti näkisi mitään. Ei ole ollut pienintäkään ongelmaa aiemmin Nex-vitosen kanssa ja tässä vitos-ännässä on parantunut tuo näyttö entisestä, musta etenkin on mustempaa kuin aiemmin.nomad kirjoitti:En kyllä enää - nyt kun vaihtoehtojakin alka olla tarjolla - ottaisi peilitöntä järkkäriä jossa ei ole etsintä. Ei mihinkään käyttöön, eikä etenkään kirkkaaseen auringonpaisteeseen.
Nex-5n:n uusin firmispäivitys toi tarkennuksen siinä Nex-7:n nopeuksiin, toimii todella nopeasti nykyään ilman mitään oleellista viivettä. LA-EA2 -adapteri on nopeampi ja tarkempi, mutta tässä ei varmaan ole mitään yllättävää, siinähän on sama af-tarkennuskoneisto mitä esim. A55/A65 -malleissa -> se on nopea.
Jos oikeasti kaipaa etsimen, 5n:n on saatavilla semmoinen halukkaille lisävarusteena. Olen kyllä itse vieraannuttanut itseni moisesta vanhanaikaisuudesta ja normijärkkärillä kuvaaminen on nykyään alkuun oudompaa, toki siihenkin sitten tottuu nopeasti ja Nexilläkin alkaa hetken aikaa tunkemaan kameraa naamalle kunnes huomaa tilanteen koomisuuden. :)
Jos tarkoitus on ottaa järkkärilaatua kuvien suhteen, niin Nikonin ykkössarjan jättäisin kyllä heti pois, kuvanlaatu on vain edelleen kaukana kroppisensorista, toki antaa hyvän vastuksen Olyn ja Panan pikkusensorille.