Kas, olet oikeassa ja minä väärässä.
Kuitenkin, mutta on vakaa muistikuva, että kuvasin EOS 3 rungolla, jossa ei ollut katsetarkennusta.
Nyt ihmetyttää, että millä helkutilla mä sitten oikeasti kuvasin...?
Pitäisikö kaivaa tuolta hyllyltä tuo Eos 3 esiin ja koittaa, toimiiko tuo silmätarkennus? Akun siihen vaihdoin vuosi sitten ja kokeilin, että toimiko kamera? Kyllä se toimii, mutta tuota en tullut kokeilleeksi?
Ei ole häpeä olla pelle, kunhan vain itse tietää olevansa sitä.
markoolio kirjoitti:sarjassamme, kuinka olenkaan tullut toimeen ilman tätä loistavaa keksintöä
En tiedä, miten näin kävi? Kuitenkin ostin tuon uutena ja taisin ehkä jotain alta sata kuvaa ottaa, kun samaan aikaan siirryin digikauteen, niin tuo filmirunko jäi niin kuin tyhjän pantiksi? Pitäisi sitä kyllä ulkoiluttaa muutaman rullan verran.
Ei ole häpeä olla pelle, kunhan vain itse tietää olevansa sitä.
En yhtään ihmettele, jos on jäänyt käyttämättä. Tekniikka toki sinänsä toimii. Itse kokeilin tuolla 30:llä, ja tuntui aina, että tarkennus menee jonnekin muualle kuin itse haluaa. Silmä liikkuu sen verran nopeasti ja vaistomaisesti, että vaan hankaloittaa kuvausta pitää katsetta paikallaan.
Itse olen sijoittanut samaan sarjaan kuin tarkennuspisteen automaattisen valinnan. Voi toimia jossain erikoistilanteessa, mutta useimmiten pois päältä. On varsin Sonymaista laittaa tuo kameraan "myyntivaltiksi".
olli R kirjoitti:Itse olen sijoittanut samaan sarjaan kuin tarkennuspisteen automaattisen valinnan. Voi toimia jossain erikoistilanteessa, mutta useimmiten pois päältä. On varsin Sonymaista laittaa tuo kameraan "myyntivaltiksi".
Sony vaan on tainnut lisätä tuon ajatustenluvun mukaan siihen katseen seurantaan! :-) Luepa esim. Rupert Sheldraken teoksia aiheesta "morfologiset kentät", miten vaikkapa kala-/lintuparvi yhtenä kokonaisuutena muuttaa silmänräpäyksessä suuntaansa kohdatessaan jonkin esteen tai vihamielisen vastuksen kuitenkaan yksilöiden törmäämättä toisiinsa. Aah! Vihdoinkin joku teollinen toimija on nousemassa astetta ylempiin sfääreihin. :-D
PS. Ei tuo katseen seuranta muuten taida toimia C/N kuvaajilla, koska noilla ajatus harhailee ja silmät pyörivät ympäriinsä niin paljon ettei siitä pirukaan ota selvää. :-)