Miksi minun nikon coolpix 4300 on niin järkyttävän h.i.d.a.s
-
Miksi minun nikon coolpix 4300 on niin järkyttävän h.i.d.a.s
Hermo menee, luulin pari vuotta sitten ostaneeni hyvän kameran mutta oikeasti miten tuo voi olla noin hidas? Automaatilla kun kuvaa, niin kuvan jälkeen tallentaa ja ruksuttaa tiimalasia edestakas ja tallentelee kuvaa monta, monta sekuntia. Jos haluaa ottaa edes suht perään otisen kuvan, ei oonnistu, menee kymmeniä sekunteja.
Mitä mä olen missannut / tehnyt väärin?
Olisiko hyviä vinkkejä?
Kiitos :)
Mitä mä olen missannut / tehnyt väärin?
Olisiko hyviä vinkkejä?
Kiitos :)
-
tuli mieleen että mahtaakohan vika johtua muistikortista?
käytössä SanDisk 128mb compactflash, ostettu samaan aikaa kameran kanssa 2 v sitten. Jos hitauden vika siinä, mikä olisi hyvä hinta-laatusuhteeltaan, koko saisi olla 512mt-1 giga.
kiitos vielä..
kiitos vielä..
-
Olen jokus käyttänyt Coolpix kameraa ja kyllä siinä se hitaus johtui itse laitteesta ei muistikortista. Kortinlukijalla kuva meni koneelle sekunnnissa eli kortti oli nopea, mutta itse kamerassa kuvien poistaminenkin kesti ikuisuuden verrattuna muihin merkkeihin (Canon, Sony). En muista tarkkaan mikä oli kokeilemani mallin numero mutta oli kyllä HIDAS.
-
- Site Admin
- Viesti:
-
- Viesti:
Jaa'a, varmaan on tallennetun kuvan laatu joku muu kun Fine. Jos se on nimittäin Hi niin sittenhän se tallentelee sitä kuvaa pienen ikuisuuden... Ja drive mode kannattaa vaihtaa, eli menu -> Continuous -> Continuous.
Näin siis ainakin Coolpix 995:llä. Tuo räiskii noita kuvia 2-3 kpl muistiin ja menee sitten vasta lukkoon, en usko että 4500 on tämän suhteen ainakaan huonompi...
Näin siis ainakin Coolpix 995:llä. Tuo räiskii noita kuvia 2-3 kpl muistiin ja menee sitten vasta lukkoon, en usko että 4500 on tämän suhteen ainakaan huonompi...
Stigma EX
-
Re: Miksi minun nikon coolpix 4300 on niin järkyttävän h.i.d
Kuulostaa oudolta. Katso linkki, jossa on testattu kyseisen kameran tallennukseen yms käyttämät ajat. Kyllä ne kertovat ihan jotain muuta. Ainut syy minkä keksin on, että olet "continuous modessa" (kuten "Filvas" myös mainitsi), jossa kameralla on mahdollista ottaa peräkkäin useampia kuvia puskurimuistiin, jonka tyhjentäminen kestää linkissä olevan testin mukaan 20-30 sekuntia viidelle kuvalle.meikkis kirjoitti:Automaatilla kun kuvaa, niin kuvan jälkeen tallentaa ja ruksuttaa tiimalasia edestakas ja tallentelee kuvaa monta, monta sekuntia. Jos haluaa ottaa edes suht perään otisen kuvan, ei oonnistu, menee kymmeniä sekunteja.
http://www.imaging-resource.com/PRODS/C ... 43DATA.HTM
Timo
Quot capita, tot sensus.
Nikon Coolpix 2500 > Sony DSC-F717 > Olympus C-5060WZ > Nikon Coolpix 5400 > Nikon D70 > Nikon Coolpix 8400 > Nikon D60 > Nikon D300
Nikon Coolpix 2500 > Sony DSC-F717 > Olympus C-5060WZ > Nikon Coolpix 5400 > Nikon D70 > Nikon Coolpix 8400 > Nikon D60 > Nikon D300