Sony a350 + sigma EF-530 DG Super

Nikon-digit, Sony-digit (ei-järjestelmädigejä)
kimmotku

Sony a350 + sigma EF-530 DG Super

Viesti Kirjoittaja kimmotku »

Aihe on jo vanha, mutta en löytänyt tältä foorumilta tai mistään muualtakaan 100% varmaa vastausta, joten olis kiva jos joku viitsis jelppiä salaman valinnassa.
Olen vasta aloitteleva kuvaaja ja olis tarkoitus hankkia a350 runkoon ensialkuun kunnollinen ulkoinen salama. Sigmassa on paljon monipuolisemmat toiminnot samaan hintaan kuin Sonyn omassa HVL-F42AM salamassa, mutta yhteensopivuus epäilyttää. Löysin kyllä Sigman yhteensopivuustaulukon ja näyttäisi tukevan langatonta salamaa, mutta toimiiko myös langaton TTL moitteettomasti? Entä kaikki muu? HSS...jne..
Jos joltain vaikka löytyisi kyseinen yhdistelmä, niin olisin käyttökokemuksista erittäin kiitollinen.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Stormis

Viesti Kirjoittaja Stormis »

Ei mulla ainakaan ole ollut ongelmia a300:n ja ko. salaman kanssa. Ttl/langaton ttl ja hss toimivat moitteetta. Kameran popup-salama morsettaa ttl-tiedot sigmalle. Jos kameran omaa salaman ei halua valottuvan kuvaan, kun salamaa käyttää langattomasti, pitää käyttää hss:ää. Eli 1/200 ja sitä nopeampia aikoja.

Salama on aika ison kokoinen, verrattuna esim canonin speedliteihin. Sonyn salamoista ei ole kokemusta.
kimmotku

Viesti Kirjoittaja kimmotku »

Suuri kiitos tiedosta. Tuo on ollut suurin arvoitus tuo langaton TTL kun olen interin nettiä selaillut. Olen soitellut jälleenmyyjillekin, eikä kukaan tunnu tietävän miten nuo toimii. Jotkut väittivät jopa että toimii vain orjana ym.
Tältä sivustolta sitten löysinkin kyllä linkin miten Minoltan langaton TTL toimii, mutta tuosta Sigmasta ei oikein löytynyt varmaa tietoa. Tarkoitus olis kuitenkin ostaa heti suht hyvä salama, ettei rahat mene jatkossa taas uuteen salamaan. Mikähän tuossa Sonyn omassa vehkeessä niin paljon maksaa? Ei kuitenkaan juurikaan mitään herkkuja tarjoa samaan rahaan. Sonyn vastaava maksaa sitten jo noin 200€ extraa.
Vastaa Viestiin