Nikon D40

Nikon-digit, Sony-digit (ei-järjestelmädigejä)
jesse 66

Nikon D40

Viesti Kirjoittaja jesse 66 »

Jos olisi yksi ja ainut objektiivi valittava tähän koneeseen,mikä se olisi ja miksi?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
jesse 66

Olisko mitään hyötyä näiden kanssa:Kit D 40 mukana nämä kaksi,

ED 18 - 55mm
obj.-AF DX VR 55 - 200mm obj.

Sigma EX Apo 2.0x Tele Converterista?
emerik

Viesti Kirjoittaja emerik »

Jos itselle tulisi tuo runko ja siihen pitäisi miettiä se optiikka niin joku mahdollisimman valovoimainen optiikkahan se olisi. Pientä valinnan vaikeutta tuo tuo af optiikoiden käyttörajoittuneisuus. Muutenhan se olisi ollut vaikkapa tuo nikkor 35mm 2.0f tai tamron 17-50mm 2.8f. Ehkäpä iskisin pöljyyttäni nikkor 18-200mm VR kiinni? Kuitenkin vaikea sitten tietää mikä on sulle se oikea? Tuon D40 saa nyt niin halvalla tuon kittioptiikan kanssa että samapa se sillä on lähteä. Telen tarpeellisuus on kanssa kysyjän tarpeista kiinni kun itse en tarvitse moista mutta joku voi tarvita. Huonoja vastauksia vain tuli. Tuo sigman jatke kannattaa unohtaa kuitenkin.

http://www.digicamera.net/keskus/viewforum.php?f=33

Tuolla on D40 juttua ja sieltä kannattaa tsiikata asioita sekä kysellä. Tänne pokkaripuolelle harvemmin tulee katsoneeksi moni järkkärin omistaja. Joskus kuitenkin sattuu niinkin.
jesse 66

kiitos sulle.
sain tollasen paketi synttärilahjaks kun täytin 14v.
en ole paljon kuvaillut ja harjoittelen kovasti kameraa ja kuvausta.
kuvaan ulkoilessa koiran kanssa kaikkea mahdollista metsässä.
mua kiinostaa sisäpelit salissa ja kuvaisin mielelläni lentopalloa,korista ja salibandiä.millä saisin parhaat otokset?
Tanttis

Viesti Kirjoittaja Tanttis »

Tuli mieleen, että mitkä kaikki Nikkor objektiivit käyvät tähän Nikon D40 kameraan. Haluisin mielellään semmosen, mikä zoomaa kauas ja erittäin tarkasti. :) Apua kaipaisin. Ja käykö tähän kameraan sitten teleobjektiivi ja laajakulma objektiivit, kun oon miettinyt noita objektiiveja miun kameraan :) Toivoisin vastausta ja apua uusien objektiivien hankintaan. :)
haavija

Viesti Kirjoittaja haavija »

Kaikki sellaiset Nikkorit joissa on kirjaimet AF-S käy ja kukkuu.

Sellaiset Nikkorit joissa on kirjaimet AF (siis ei ole tuota S-kirjainta) käy,mutta automaattitarkennus ei toimi,pitää tarkentaa käsin.

AI ja AIS Nikkorit käy myös,mutta valonmittaus ei toimi,eikä automaattitarkennus,kuvata niillä voi,mutta vaatii pientä kikkailua tuon valonmittauksen puutteen vuoksi.

Eli lyhyesti:Valitse objektiiviksi sellainen Nikkori jossa on nuo AF-S kirjaimet,joilla kamera toimii niinkuin se on suunniteltu.
Certifier

Viesti Kirjoittaja Certifier »

Ja Sigmalla on sitten HSM se merkintä, jolloin automaattitarkennus toimii D40/D60:ssä.

OT. Oli ihan hauska kuvata eilen illalla D40+70-200/2.8 VR- yhdistelmällä, kamera tyttöystävän. Oli "hieman" etupainoinen verrattuna D300:n. Kyllä silti tuo D40 kelpaisi kakkosrungoksi.
Nikkis mut nyt canuuna.
haavija

Viesti Kirjoittaja haavija »

Certifier kirjoitti:
OT. Oli ihan hauska kuvata eilen illalla D40+70-200/2.8 VR- yhdistelmällä, kamera tyttöystävän. Oli "hieman" etupainoinen verrattuna D300:n. Kyllä silti tuo D40 kelpaisi kakkosrungoksi.
Sama juttu minulla,olen lainannut välillä "reppukameraksi" tyttäreni D40;stä,ihan mukava napsia kuvia kevyellä kameralla.Ja ihan hyvää kuvanlaatua tekee tuokin.
Vastaa Viestiin