Kumpi kirja Photoshopin opiskeluun ?
-
Kumpi kirja Photoshopin opiskeluun ?
Kumpi näistä kannattaisi hankkia ?
Photoshop 7 valokuvaajille
vai
Photoshop 7 -kuvankäsittely Quality
Onko muita parempia kirjoja ?
Olen aika aloittelija, joten pitäisi olla kaikki kerrottu kädestä pitäen
Mielellään kuitenkin mahdollisimman laaja.
Suomen kielinen täytyisi myös olla.
vai
Onko muita parempia kirjoja ?
Olen aika aloittelija, joten pitäisi olla kaikki kerrottu kädestä pitäen
Mielellään kuitenkin mahdollisimman laaja.
Suomen kielinen täytyisi myös olla.
-
- Viesti:
Tosta quality sarjasta en ole oikein tykännyt siinä kerrotaan asiat paikoin liian perusteellisesti ja paikoin taas minun mielestäni epäselvästi.
Lainasin kirjastosta tollasen "Photoshop 7" Visual-sarjan (Docendo) kirjan. Toi ei oo liian paksu, kerrottu aika hyvin ja selvästi asiat ja värikuvat ovat hyvä bonus vielä.
Mainitsit ton "Photoshop 7 valokuvaajille", en ole tota itse lukenut mutta luulen sen olevan hyvä jos käsittelet enimmäkseen ottamiasi digikuvia. Nimi viittaa juuri siihen, että kirja neuvoo kuvien värien säätämistä ja muuta korjailua.
Lainasin kirjastosta tollasen "Photoshop 7" Visual-sarjan (Docendo) kirjan. Toi ei oo liian paksu, kerrottu aika hyvin ja selvästi asiat ja värikuvat ovat hyvä bonus vielä.
Mainitsit ton "Photoshop 7 valokuvaajille", en ole tota itse lukenut mutta luulen sen olevan hyvä jos käsittelet enimmäkseen ottamiasi digikuvia. Nimi viittaa juuri siihen, että kirja neuvoo kuvien värien säätämistä ja muuta korjailua.
Elämän pieniä yksityiskohtia:
Sinun nenäsi ja korvasi eivät koskaan lopeta kasvamista.
Sinun nenäsi ja korvasi eivät koskaan lopeta kasvamista.
-
-
-
- Viesti:
-
Mielestäni Richard Lynchin Inside Photoshop 6 on erittäin hyvä kirja myös seiska versioon. Itselläni on käytössä Photoshop 7, mutta kirjan ohjeet toimivat aivan kuten kutosessakin. Kirja on n. tuhatsivuinen ja suomenkielinen ja on edelleen tarjouksessa dataclubissa á 10€, elikkä lähes ilmainen. Myös muitakin kirjoja on paljon halvalla, ainakin tämän vuoden loppuun asti.
Tässä tarjoussivu:
http://www.dataclub.fi/itpress/syystarj ... index.html
Tässä tarjoussivu:
http://www.dataclub.fi/itpress/syystarj ... index.html
Joug
Re: Kumpi kirja Photoshopin opiskeluun ?
Ostin juuri tuon "PS 7 valokuvaajille" kirjan koska väriprofiilien merkitys oli vielä hiukan epäselvä. Ei ole enää, kirjasta lähes kolmasosa on oikeaoppisesti pyhitetty ICC-väriprofiileille ja printtaukselle, digikuvallahan ei ole juuri mitään käyttöä oman koneen ulkopuolella ilman kuvaajan huolellista paneutumista profiileihin ja painamiseen. Suosittelenkin kirjaa tästä syystä.ristoke150 kirjoitti:Kumpi näistä kannattaisi hankkia ?
vai
-
Kysymykseni ei koske kirjoja, mutta photoshopin opiskelua kyllakin ja koska en pikaisella haulla loytanyt mitaan tasta aiheesta niin kysyn tassa. Uusien ja turhien ketjujen perustaminen nettiforumeilla kun ottaa usein paahan, niin enpa ainakaan itse tee samaa virhetta. Mutta asiaan, olen talla hetkella ulkomailla ja tarjolla olisi 48 tunnin mittainen photoshop-kurssi (aloittelijoille) vajaan 100 euron hintaan. Minkalaisia kursseja ja mihin hintaan on vastaavasta aiheesta tarjolla Suomessa, eli kannattaisiko tilaisuus hyodyntaa? Tarkennan sen verran viela, etta kurssiin menee yhteensa tuo 48 tuntia ja aikataulu on melko vapaasti itse valittavissa. Mistaan pika-tehoplajayksesta ei siis ole kyse. Photoshopia olen muutaman tunnin opiskellut jo aiemmin, mutta en siita tunne kuin joitakin toimintoja.