Epsonin tulostin/tietokone sekoilee värien kanssa
-
Epsonin tulostin/tietokone sekoilee värien kanssa
Ihme juttu vaivannut jo pitempään eikä ole tullut tulosteltua sitäkään vähää kuin ennen. Eli Epsonin halpa RX685 monitoimikone tulostaa kaikki kuvat sinisen suuntaan vaikka mitä vääntelisi. Tulostin tuossa aamulla mustavalkoisena yhden kuvan ja siinäkin värit tulostuivat osittain sinisenä. Mitä helkkari tuota *sensuroitu* vaivaa, taitaa olla viimeinen perkeleen tulostin mikä tähän taloon tulee.
-
Suuttimia on kyllä puhdisteltu mutta ei ole auttanut. Värinä on käytetty ebaysta ostettuja kasetteja, jotka ovat 5x halvempia kuin epsonin omat ryöstöhintaiset pienet kasetit, olisiko tuo halpa muste sitten tukkinut ne? Tämä itse tulostelu on rikkaiden hommaa, paljon halvempaa teettää kuvat jossain.
-
Näin on, jos ei tarvita kuvaa heti, niin netistähän kuvia saapi huokeasti. Toinen asia jos tarvitaan laatutulostusta, niin se on kallista muiden tekemänä, ja itsekin tehtävänä naurettavan kallista. Piraattimusteet voivat toki sävyttää ihan mihin suuntaan tahansa, ja omata jopa viikkojen valokestävyyden. Minula oli kaksi tukkeutunutta Epson R300 -tulostinta ja irrotin nistä tulostuspäät, kätevästi aukeni lämpimällä vedellä. Tosin kumpikaan ei jatkanut eloaan täydellisesti, joten roskikseen meni kaksi printteriä.Brunberg kirjoitti:Suuttimia on kyllä puhdisteltu mutta ei ole auttanut. Värinä on käytetty ebaysta ostettuja kasetteja, jotka ovat 5x halvempia kuin epsonin omat ryöstöhintaiset pienet kasetit, olisiko tuo halpa muste sitten tukkinut ne? Tämä itse tulostelu on rikkaiden hommaa, paljon halvempaa teettää kuvat jossain.
Waldo's Peoplen Waldo:
"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
-
Kyllä noilla piraateilla tuli alussa ihan samanlaista jälkeä kuin epsoninkin väreillä mutta nyt tulee pelkkää sinisen sävyistä, saattaa johtua noista piraateista tai sitten ei. Nämä kuluttajahintaiset tulostimethan ovat tunnetusti yksi suurimpia kusetuksia maailmassa mitä tulee kestävyyteen ja suunniteltuun käyttöikään.
-
Minä yritin myös kiertää halvempiin piraattiväreihin, mutta oli pakko palata kuvan laadun takia Epsonin omiin väreihin. Hain näihin piraattiväreihin niihin Epsoniin sopivat väriprofiilit mutta eipäs onnistunut, vaan oli palattava alkuperäisiin. Minulla on Epsoni R1900 tulostin ja siinä on vain 12 ml kasetit. Tuntui että olivat aina tyhjät ja hankin täytettävät säiliöt. Piraattivärit alkoivat myös sotkea nestettä kuvien päälle, ja kun palasin Epsonin väreihin on minulla sama tulostin kuin uutena.Brunberg kirjoitti: Värinä on käytetty ebaysta ostettuja kasetteja, jotka ovat 5x halvempia kuin epsonin omat ryöstöhintaiset pienet kasetit, olisiko tuo halpa muste sitten tukkinut ne?
-
Joo, jos noissa olisi isommat säiliöt, sopuhintainen liemi, niin niitähän voisi pitää kuosissa vaikka ajamalla puhdistuksen joka päivä.Brunberg kirjoitti:Nämä kuluttajahintaiset tulostimethan ovat tunnetusti yksi suurimpia kusetuksia maailmassa mitä tulee kestävyyteen ja suunniteltuun käyttöikään.
Waldo's Peoplen Waldo:
"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"