Epson 3800 tulostaa vaaleaa

Printterit, skannerit, online-tulostukset
EsaS

Epson 3800 tulostaa vaaleaa

Viesti Kirjoittaja EsaS »

Espon 3800 printteri päätti yhtäkkiä vaalentaa jälkeä. Tulostan Lightroomista, kalibroitu näyttö, käytän paperinvalmistajan profiileja. Kaikki toiminut jo pari vuotta moitteetta. Nyt sitten yhtäkkiä pienen tauon jälkeen tulosteet ovat jotenkin valjuja. Sekä kiiltävä että matta on kokeiltu. Sama molemmilla. Musta on mustaa (Lighroom valoisuus 0%), mutta kun mennään esim arvoihin 3%, tulos alkaa muuttua harmaaksi. Väritulosteissa värit tulevat sinänsä oikein mutta ikäänkuin mustaa puuttuisi. Ilmiö on selkeämpi mustavalkotulosteissa mikä viittaa häiriöön musta/harmaakasettipuolella. Kuitenkin siis täysin musta tulee mustana. Olen yrittänyt arvailla, josko Light Blackissä olisi jotain häikkää, mutta kun niistä ei tiedä mitä mihinkin sävyihin käytetään niin vaikea sanoa. Nozzle Check näyttäisi, että kaikki suuttimet ovat auki. Olen myös tulostanut netissä löytyviä väritestimalleja, joihin en tee enää säätöjä. Sama lievä valjuus vaivaa. Harmaaasteikot kuitenkin tulostuvat jokseenkin jatkuvina mustasta valkoiseen.
Onko kellään kokemusta jostakin vastaavasta ilmiöstä, mistä oli kysymys ja mitenkä sen on saanut parannettua? Huollonko paikka?
t. Esa
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
harrin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja harrin »

Power Clean vaimikäsenytoli tehty?
EsaS

Viesti Kirjoittaja EsaS »

Niinpä, ei oltu tehty. Jotta myöhemminkin muistaisin ja joku muukin ehkä hyötyisi niin kerrotaan: Ajoin puhdistuksen kolmeen kertaan, vaikka nozzle check näytti jo alussa puhdasta. (Tulostin NCh:n joka välissä). Toisen ja kolmannen kierroksen välissä Light Blackiin ilmestyi yhteen viivaan katko (Ne joita asia koskee, ymmärtänevät mitä tarkoitan). Nyt näyttäisi kaikki taas pelaavan, tulosteet vastaavat minun vajaalla näkökyvylläni näytön kuvaa.

Kiitos Harri!
harrin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja harrin »

Eipä kestä, hyvä että tuli kuntoon kotikonstein.
Vastaa Viestiin