Firmwareista
-
- Viesti:
-
Tuota en olisi koskaan saanut itse selville, kun en ole ominaisuutta käyttänyt, mutta sainpahan tukea teorialle, että päivityksissä on mukana sellaisiakin korjauksia mitä ei ole virallisesti myönnetty. Ties mitä muuta on saatu parannettua. Olen laittanut päivitykset sitä mukaa kun niitä on ilmestynyt vaikka listalla ei olisikaan sellaisia asioita mitkä vaikuttaisi omaan kuvaamiseen.Lurkki kirjoitti:Yksi muutos D70:n firmwaren kakkosversiossa on, että tv-kuvan laatu parani. 1-versioissahan tv-kuvan laatu oli täysin kelvoton.
Sepe
--
Liekö sitten pelkkää toiveajattelua mutta tämä vimppa firmis tuntuis oikeasti vaikuttavan kameran toimintaan...
Esim. vanha sigma-zoomi joka ennen pumppasi tarkennusta edestakas, vetää päivityksen jälkeen pääsääntöisesti laakista kohdalleen. Huimaa :-D Ja tuo tarkennuksen parantuminen on ihan selviö; sen verta tuli kuvattua aiemmalla firmiksellä ja tuolla stigmalla että tuntuma sen toimintaan oli vakiintunut.
Mitä vielä vastaan tuleekaan :-D
Edit; kysymyksessä siis sellainen putki jota tarkennetaan kameran moottorilla...
Esim. vanha sigma-zoomi joka ennen pumppasi tarkennusta edestakas, vetää päivityksen jälkeen pääsääntöisesti laakista kohdalleen. Huimaa :-D Ja tuo tarkennuksen parantuminen on ihan selviö; sen verta tuli kuvattua aiemmalla firmiksellä ja tuolla stigmalla että tuntuma sen toimintaan oli vakiintunut.
Mitä vielä vastaan tuleekaan :-D
Edit; kysymyksessä siis sellainen putki jota tarkennetaan kameran moottorilla...
Sanoisin että "tarkennustapahtumasta" on jäänyt ainakin yksi lyhyt "sur" -pois :-] Tuon sigman kohdalla jopa pari "sur-sur" :ria...Loitto kirjoitti:Olin havaitsevinani saman 70-300 Nikkorilla.Vemppu kirjoitti:Esim. vanha sigma-zoomi joka ennen pumppasi tarkennusta edestakas, vetää päivityksen jälkeen pääsääntöisesti laakista kohdalleen.
Nimimerkki; lisää yrttijuomaaaa (sitä vihreää missä on äijän kuva kyljessä ja jota ei myydä lähimarketissa).
-
- Viesti:
Prrkele! Unohtu pistää A versioki. Eli pitää muistaa laittaa ku pääsee kotiin. Luulin et toinen vaan riittää. Sekavat ohjeet mut kuitenki...
Kuulin vähä juttua, että toi uus firmiksen tarkennus systeemi bugaisi. (en vain jaksa uskoa koska firmiksen piti korjata tarkennusta.) Oli joku ollu kuvaamassa urheilukisoja kahtena eri päivänä. Molempina päivinä samat olosuhteet mutta uudella firmiksellä enemmän suttuisia kuvia. Itse en tähän usko mutta varauksella odotellaan. Ilmoitelkaa jos törmäilette tälläiseen. Lähde oli muistaakseni Fredmiranda mutta linkkiä en löytänyt.
T: B firmiksen (rapun) kloppi ;)
Kuulin vähä juttua, että toi uus firmiksen tarkennus systeemi bugaisi. (en vain jaksa uskoa koska firmiksen piti korjata tarkennusta.) Oli joku ollu kuvaamassa urheilukisoja kahtena eri päivänä. Molempina päivinä samat olosuhteet mutta uudella firmiksellä enemmän suttuisia kuvia. Itse en tähän usko mutta varauksella odotellaan. Ilmoitelkaa jos törmäilette tälläiseen. Lähde oli muistaakseni Fredmiranda mutta linkkiä en löytänyt.
T: B firmiksen (rapun) kloppi ;)
Elämä on....
-
-
Mistä napista?Loitto kirjoitti:Arvelisin A:n olevan kameran sisäinen ohjausjärjestelmä (valotuksen, tarkennuksen yms. ohjaus) ja B:n se käyttöliittymäpuoli. Valikot ainakin on B:ssä ja se on kooltaan suurempi.
Oletko koittanut resetoida kameran siitä napista pohjassa? Kyllä sen pitäisi onnistua kummin päin vaan, kunhan ei ole molemmat firmikset kortilla yhtä aikaa.
Ei minulla vaan.
-
Tässä tuli vaan mieleen, kun en meinaa itse löytää, että mikä on vikana kun löydän Nikonin sivuilta vain D70 firmwaren Macintosh version?
Olen loggautunut sisään ja kamera on rekisteröity.
Toisaalta profiili ei näytä jo rekisteröityjä tuotteita, pitäisköhän?
Jospa nyt joku viitsisi kertoa tyhmemmälle kuinka saa uudemmat päivitykset imastua.
Terv. Kari
Olen loggautunut sisään ja kamera on rekisteröity.
Toisaalta profiili ei näytä jo rekisteröityjä tuotteita, pitäisköhän?
Jospa nyt joku viitsisi kertoa tyhmemmälle kuinka saa uudemmat päivitykset imastua.
Terv. Kari
-
-
- Viesti:
Onkohan vielä tulossa firmwarea jossa Nikon olisi tajunnut korjata ääliömäisen käyttäytymisen aikalaukaisulla kuvattaessa? Otat yhden kuvan aikalaukaisulla, niin kamera vaihtaa takaisin sinkkuruutuun. Räpläät sitten siinä taas laukaisun päälle niin kamera on jo liikahtanu, mitä ei aina tarvis tapahtua.
Pölijää, vai onkos tähän jokin kikka jota en ole tyhmänä penikkana tajunnut?
Pölijää, vai onkos tähän jokin kikka jota en ole tyhmänä penikkana tajunnut?