erilainen kirjoitti: ↑Marras 07, 2022 16 : 24
voin vaan kuvitella kuinka on kutittanut kaulan sivusta, kun tuota on hakattu. ei käy kateeksi
Mut hei, jos se ei tapa niin se vahvistaa - opetettiin mulle jo intistä aikoinaan!
Mä en tosiaan ole mikään tatuointitaiteen ex-pertti, ja ehkä juuri siksi sopiva kommentoimaan ilmiötä tatskatrendin ulkopuolisena hemmona.
Nykyäänhän tatskoja otetaan vauvasta vaariin, ja nimenomaan painottuen nuorisoon. Lähes joka toisella pitää olla joku kuva iholla. On muka syvällistä, muka kaunista, muka rajua, muka merkityksellistä jne. Onhan se aika huvittavaa kun 12 v stadin 'muka kovalla' räkänokka kundilla on joku äärimmäistä totuutta tai maailmankaikeuden perimmäisiä kysymyksiä sivuava tatska kädessä. Tai sitten ihan vaan verinen veitsi jonka ympärillä kiemurtee pelottava käärme. Juuh. Tai ihan mitä vaan. Niinkuin asioita mitä vielä joskus minun nuoruudessani kirjoiteltiin päiväkirjoihin, ja hävettiin huvittuneena 15 vuotta vanhempana.
Mutta näin se menee. Näin se menee. Nyt on tällästä, luoja tietää mitä 30 vuoden kuluttua, mikä trendi, mikä meininki.
Että siinä mielessä - ihan vain näin tatuointrendin ulkopuolisena - voisin pitää Habiksen uutta hienoa iloista tatskaa jopa virkistävänä poikkeuksena! Sitä voi funtsia monelta tasolta, eikä kaikki edes kättelyssä ymmärrä sitä tulevaisuuden kuvantamismahdin Sonyn
α linjan merkiksi. Sinänsä tätä voi pitää hyvinkin edistyksellisenä vetona tai irtiottona, kyllähän nykypäivän maailmassa brändit ohjaa ihmistä huomattavasti voimallisemmin kuin jotkut iänkuiset mietelauseet tai uskonnolliset symbolit yms muka mageet!
Ja loppujen lopuksi; puhtaasti visuaalisena ilmestyksenä toi Habiksen tatska on vain iloinen ja värikäs! Tuo mukavasti väriä tähän harmaaseen ja masentavaan maailmaan. Ehkä jopa voimaannuttavaa särmää keski-ikäisen alfauroksen arkipäivään!! Cheers Habis!
ps. sun kannattaisi Habis ehkä hakeutua Sony ambassadorin hommiin, vois saada mukavasti lisätienestiä ja muuta mukavaa!
https://alphauniverse.com/ambassadors/
α - Universe is here for the makers, the doers, the people who dream in colors. You bring your curiosity and ideas, we’ll provide the knowledge, the inspiration, and the state-of-the-art imaging tech to help you make dreams reality.
Kauniiksi lopuksi lainaan Ismo Alangon lyriikkaa kappaleesta 'värityskirja', jota olen kuunnellut kohtalon oikusta melkein nonstoppina viime päivät;
Sade hakkaa hartioita, tuuli rääkyy iskelmiä.
Kaadun ojaan vatsalleni.
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni.
Väritän värityskirjaa,
vedän viivan pisteestä toiseen.
Kokoan palapeliä josta puuttuu paloja.
Joku auttaa löytämään, toinen katkoo kyniä.
Väritän värityskirjaa verellä.
https://www.youtube.com/watch?v=XMOA-utA5Bs