Talviaikaan

Pipoa voi löysätä, mutta aiheen tulee liittyä jotenkin valokuvaukseen.
Vastaa Viestiin
jaava

Talviaikaan

Viesti Kirjoittaja jaava »

Kohta on taas kamerat väärässä ajassa.

Nyt 25. päivä lokakuuta me ollaan edellä UTC-aikaa 3 tuntia: Tällä hetkellä kello on 9:04 ja Greenwich:ssä 6:04.
Talviaikaan siirrytään 27. päivä sunnuntai-aamuna klo 4:00, jolloin kelloja siirretään takaisin päin 1 tunti, jolloin aikaero UTC-aikaan on 2 tuntia.

Toivottavasti tämä resuaminen kellonviisareiden kanssa loppuu!
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Pan

Re: Talviaikaan

Viesti Kirjoittaja Pan »

Mulla kamerat on aina normaaliajassa. Kotimaisessa.
xorsa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja xorsa »

Mihin talviaikaan, palataan normaaliaikaan.
Vanhakin oppii vielä
©pjm

Viesti Kirjoittaja ©pjm »

xorsa kirjoitti:Mihin talviaikaan, palataan normaaliaikaan.
YES!!!
iikkoo

Viesti Kirjoittaja iikkoo »

©pjm kirjoitti:
xorsa kirjoitti:Mihin talviaikaan, palataan normaaliaikaan.
YES!!!
JAWOHL !!!
jaava

Kesäaika on ollut käytössä Suomessa vuodesta 1981.
Mä en ole nähnyt tuosta mitään hyötyä, kun elää paikassa 60 astetta pohjoista leveyttä.

Europarlamentti hyväksyi maaliskuussa 2019 esityksen, jossa kannatetaan kellonaikojen siirtelyn lopettamista vuodesta 2021 lähtien.
Hanke on nyt kuitenkin jumissa, kun EU:lle ei ole saatu nimitettyä uutta komissiota toukokuun 2019 lopun vaalien jälkeen, eikä siten liikennekomissaaria.

Pistääkö uusi komissio kellohankkeeseen vauhtia ... vaikuttaa hieman epätodennäköiseltä.
emerik

Viesti Kirjoittaja emerik »

jaava kirjoitti:Kesäaika on ollut käytössä Suomessa vuodesta 1981.
Mä en ole nähnyt tuosta mitään hyötyä, kun elää paikassa 60 astetta pohjoista leveyttä.
Kyseiset henkilöt jotka on tuon alkujaan keksineet ja päättäneet, niin saisi antaa niskalaukauksen. Aivan uskomaton aivopieru, mutta mitä voi odottaa suomalaisilta virkamiehiltä ja poliitikoilta.
jaava kirjoitti:Europarlamentti hyväksyi maaliskuussa 2019 esityksen, jossa kannatetaan kellonaikojen siirtelyn lopettamista vuodesta 2021 lähtien.
Hanke on nyt kuitenkin jumissa, kun EU:lle ei ole saatu nimitettyä uutta komissiota toukokuun 2019 lopun vaalien jälkeen, eikä siten liikennekomissaaria.

Pistääkö uusi komissio kellohankkeeseen vauhtia ... vaikuttaa hieman epätodennäköiseltä.
Luultavasti vielä sadan vuoden päästä asiaa vatvotaan.
rolsen

Viesti Kirjoittaja rolsen »

emerik kirjoitti: Luultavasti vielä sadan vuoden päästä asiaa vatvotaan.
Samoin kuin Brexitiä.
--
Minä en ole äreä, minä olen valikoivasti hyväntuulinen
SuperDrive

Viesti Kirjoittaja SuperDrive »

Ensi viikolla näe miten nopeasti pimeä tulee. Minä ainakin arvostan valoisia iltoja elo- syyskuussa.
Viimeksi muokannut SuperDrive, Loka 29, 2019 22 : 46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jaava

SuperDrive kirjoitti:
Ensi viikolla näe miten nopeasti pimeä tulee. Minä ainakin arvostan valoisia iltoja elo- syyskuussa.
Toisaalta kun aurinko alkaa nousta ja valo lisääntyä aamulla, niin herääminen on luonnollinen. Pimeyden keskeltä saattaa olo olla kuin yöllä kesken unien herätetty.
tehodia

Viesti Kirjoittaja tehodia »

emerik kirjoitti: Kyseiset henkilöt jotka on tuon alkujaan keksineet ja päättäneet, niin saisi antaa niskalaukauksen. Aivan uskomaton aivopieru, mutta mitä voi odottaa suomalaisilta virkamiehiltä ja poliitikoilta.
Se on nyt myöhäistä, kun ne, jotka kesäajan ovat alkujaan keksineet ovat olleet kuolleina jo vuosikymmeniä (jopa vuosisatoja). Suomessakin kesäaikaa kokeiltiin jo vuonna 1942. Ja paljon ennen sitä se oli jo keksitty ja kokeiltu muualla.

Oletettavasti kesäajasta olisi ollut hyötyä silloin, kun usemipien työaikakin oli 7-16.00. Ja kaupatkin olivat yleisimmin arkisin auki vain 9-17.00. Nyt kun kaikki pitää olla auki lähes mihin aikaan vaan (olen kuullut, että jotkut jopa maksavat laskujaan keskellä yötä, kesäaikaankin ja keinovalolla), ei luonnonvalon keinotekoisella "kohdistamisella" saavuteta enää oikeastaan mitään. Ja kun energiatehokkaat ledivalotkin on vielä yleistyneet...
SuperDrive

Viesti Kirjoittaja SuperDrive »

jaava kirjoitti:
SuperDrive kirjoitti:
Toisaalta kun aurinko alkaa nousta ja valo lisääntyä aamulla, niin herääminen on luonnollinen. Pimeyden keskeltä saattaa olo olla kuin yöllä kesken unien herätetty.
Toki voidaan keskustella siitä, mikä olisi aika palata, aikaisemminhan se oli syyskuun lopussa syyspäivän tasauksen aikaan. Tämä tavallaan on luonnollisempi. Kesällä kuitenkin aurinko nousee joka tapauksessa hyvin aikaisin. Ongelmahan y'ssa on, että keskiyö ei ole keskiyö. Emme nuku kello 20.00-04.00.
Vastaa Viestiin