Sivu 1/18

Karseita lehtikuvia

Lähetetty: Marras 27, 2008 18 : 24
Kirjoittaja kuwaaja
Oikein säikähdin tätä, mutta onhan se tavallaan hieno...

http://www.mtv3.fi/urheilu/doping/sivu.shtml?756116

Lähetetty: Marras 27, 2008 18 : 52
Kirjoittaja kaapu
Ei tuossa ole mitään hienoa. Kuvaaja vankilaan!

Lähetetty: Marras 27, 2008 18 : 56
Kirjoittaja Mikael K.
Onhan siinä Suomen hiihdon haamu. Veikkaan tarkoitukselliseksi tuota kuvaa.

Lähetetty: Marras 27, 2008 19 : 14
Kirjoittaja Kuvis
Kun lukee uutisen niin uskoisin kuitenkin kuvan olevan aika lähelle sitä mitä ollaan haettukin.

Pussit

Lähetetty: Marras 27, 2008 19 : 25
Kirjoittaja 1962
Tehdäänkö nykyään silmäpussien suurennusleikkauksia??

Lähetetty: Marras 27, 2008 19 : 29
Kirjoittaja BMFin
"pidätkö hetken tätä salamaa sun sylissä ylöspäin osoitettuna, kun otan susta kuvan?"

Re: Karseita lehtikuvia

Lähetetty: Marras 27, 2008 19 : 37
Kirjoittaja mvuori
Missäköhän se _lehti_ on?

Lähetetty: Marras 27, 2008 19 : 40
Kirjoittaja Ei mahtunu
Mikael K. kirjoitti:Onhan siinä Suomen hiihdon haamu. Veikkaan tarkoitukselliseksi tuota kuvaa.
Todennäköisesti asia on juuri näin. Kun ottaa kontekstin huomioon, niin tuo kuva on jopa erityisen hyvin onnistunut!

Lähetetty: Marras 27, 2008 19 : 58
Kirjoittaja sourander
Ei mahtunu kirjoitti:
Mikael K. kirjoitti:Onhan siinä Suomen hiihdon haamu. Veikkaan tarkoitukselliseksi tuota kuvaa.
Todennäköisesti asia on juuri näin. Kun ottaa kontekstin huomioon, niin tuo kuva on jopa erityisen hyvin onnistunut!
No jaa. Kuvaaja asettaa kohteen sekä konkreettisesti että vertauskuvauksellisesti huonoon valoon. Moisia vihjeitä voi harrastaa hienovaraisemmin. Toi on jo aika.. karskia.

"En MÄ käytä dopingia, mut mul on isot silmäpussit ja sininen iho"

Melko alhaista toimintaa kuvaajalta. Jos Kuitunen olisi jäänyt kiinni dopingin käytöstä ja yrittäisi sitä kiistää, toi kuva ois perusteltavissa edes jollain tapaa.

Lähetetty: Marras 27, 2008 20 : 21
Kirjoittaja Konditiona
Kuvis kirjoitti:Kun lukee uutisen niin uskoisin kuitenkin kuvan olevan aika lähelle sitä mitä ollaan haettukin.
Komppaan.

Vähän samanlaista kantaa ottavaa fotojournalismia joku kuvaaja käytti silloin kun tää yks ylipainoinen Karjalanpalauttaja (... mikä tää nyt olikaan... tää Topinvaimo... tää... no joku kauheen kuuluisa poliitikko kuitenkin... tää... siis hirveen tärkee ja suosittu henkilö.... ja asiantunteva... tää... no joku kuitenkin... ai, niin Uosukainen) pyrki pressaks. Joku oli ottanut siitä sellaisen "taatusti naaman iho pesemättä ja viikon margariinit hehkumassa, löysästi kuin ylikohonnut pullataikina sohvalla lörsköttelemässä" -henkisen kuvan.

Myös Elisabeth Rehnin pressankampanjan aikana joku veti pohjat. Kun Rehn oli jossain tapahtumassa eturivissä istumassa lyhyehkössä hameessa, niin joku kuvaaja meni siihen ihan eteen ja reilusti vesirajan alapuolelle kuvaamaan. No Rehn hermostui ja alkoi tempoa hameen helmaa näkösuojaksi, jolloin kuvaaja sai (ilmeisesti hakemansa) "Elisapetti sapen täyttämämä" -kuvan.

Ei noissa ole kyse kuvan huonoudesta vaan journalistisesta kannantotosta.

Jos haluatte nähdä huonoja ja todella huonoja kuvia, niin katsokaa ainakin täällä Tampereella tänään tai eilen Hesarin tai Aamulehden kylkiäisenä tullutta mainosläpyskää "Selected Christmas Wishes". Ilmeisesti tuon harmaan, sävyttömän ja ankeansuttuisista kuvista koostuvan mainoslärpäkeen takana on joku Selected-niminen firma ja hyvin valittu alihankintaketju.

(Kuvatarjonta jatkuu näköjään www.selected.com -osoitteessa. Jos arvioitte matskua niin muistakaa että kyseessä on kansainvälinen pulju eikä mikään yhden räätälin "kuvaan itse vaikken osaa" -paja.)

Lähetetty: Marras 27, 2008 21 : 44
Kirjoittaja telegram
Konditiona kirjoitti: (Kuvatarjonta jatkuu näköjään www.selected.com -osoitteessa. Jos arvioitte matskua niin muistakaa että kyseessä on kansainvälinen pulju eikä mikään yhden räätälin "kuvaan itse vaikken osaa" -paja.)
Tuon näköisiä harmaita elottomia naamoja tulee, kun leikkii curvesilla ja kokeilee esim. vääntää valot tai huippuvalot niin paljon miinuksille kun mahdollista.

Ilmeisesti tuollakin tavalla voi luoda "oman tyylin".

Lähetetty: Marras 28, 2008 1 : 01
Kirjoittaja Viilis
Jos todella karuja mainoskuvia haluaa nähdä niin ei muta kuin selain osoitteeseen:

http://www.viialanleipomo.fi/

Wienermunkki esimerkiksi on erinomaisen houkuttelevan näköinen, nam!

Lähetetty: Marras 28, 2008 1 : 25
Kirjoittaja raineri
On tuo kuva aika raju. Sopii kyllä tietyllä tavalla aikaan jossa mitallit jaetaan vasta laboratoriossa. Puolet urheilu-uutisista kertoo tällä hetkellä erilaisista törttöilyistä.

Lähetetty: Marras 28, 2008 2 : 51
Kirjoittaja BMFin
Konditiona kirjoitti:
Jos haluatte nähdä huonoja ja todella huonoja kuvia, niin katsokaa ainakin täällä Tampereella tänään tai eilen Hesarin tai Aamulehden kylkiäisenä tullutta mainosläpyskää "Selected Christmas Wishes". Ilmeisesti tuon harmaan, sävyttömän ja ankeansuttuisista kuvista koostuvan mainoslärpäkeen takana on joku Selected-niminen firma ja hyvin valittu alihankintaketju.

(Kuvatarjonta jatkuu näköjään www.selected.com -osoitteessa. Jos arvioitte matskua niin muistakaa että kyseessä on kansainvälinen pulju eikä mikään yhden räätälin "kuvaan itse vaikken osaa" -paja.)
Mun mielestä noi oli oikein mainioita kuvia kaikki..

Kun kyseessä on syysmallisto, niin oletettavasti myös kuvat ovat hyvinkin syksyisiä..

Päin vastoin olisi melko naivia jos syysmalliston kuvat pursuaisivat pirteyttä ja auringonpaistetta ja värikkyyttä..

Lähetetty: Marras 28, 2008 7 : 11
Kirjoittaja herkko
Viilis kirjoitti:Jos todella karuja mainoskuvia haluaa nähdä niin ei muta kuin selain osoitteeseen:

http://www.viialanleipomo.fi/

Wienermunkki esimerkiksi on erinomaisen houkuttelevan näköinen, nam!
..ja sivujen ulkoasu houkuttelee esille epilepsiakohtauksen.

Lähetetty: Marras 28, 2008 7 : 22
Kirjoittaja DudeB
Viilis kirjoitti:Jos todella karuja mainoskuvia haluaa nähdä niin ei muta kuin selain osoitteeseen:

http://www.viialanleipomo.fi/

Wienermunkki esimerkiksi on erinomaisen houkuttelevan näköinen, nam!

No toi on taas loistava esimerkki siitä mitenkä yrittäjä säästää sievoisen summan rahaa, kun voi omalla digidigikameralla ottaa mainoskuvat itse. Eroa on kuin yöllä ja päivällä esim Valtteri Kantasen ruokakuviin: http://valtteri.net/portfolio/index.php?list=4

Lähetetty: Marras 28, 2008 12 : 45
Kirjoittaja Konditiona
Viilis kirjoitti:Jos todella karuja mainoskuvia haluaa nähdä niin ei muta kuin selain osoitteeseen:

http://www.viialanleipomo.fi/

Wienermunkki esimerkiksi on erinomaisen houkuttelevan näköinen, nam!
Noilla kuvilla saa tarvittaessa korvattua Ipeca-siirapin, eli voi niillä olla ihan hyötykäyttöäkin.

Saman tasoista kuvamatskua oli yhden toisen Tamperelaisen leipomon jonkinlaisessa juhlaesitteessä. Mikään kuva ei ollut toisen kanssa samassa värimaailmassa. Melkein kaikki oli suttua. Syväterävyys- ja epäterävyysalueet oli arvottu lanttia heittämällä. (Sääli että kuvaaja hävisi sen lantinheiton kameralle.) Ja tää toinen leipomo on aika iso tekijä alallaan täällä päin.
DudeB kirjoitti:No toi on taas loistava esimerkki siitä mitenkä yrittäjä säästää sievoisen summan rahaa, kun voi omalla digidigikameralla ottaa mainoskuvat itse. Eroa on kuin yöllä ja päivällä esim Valtteri Kantasen ruokakuviin: http://valtteri.net/portfolio/index.php?list=4
Ei tossa tarvitse ottaa edes ketään alan osaajaa vertailukohdaksi. Veikkaan että meidän kolmevuotias osaisi ottaa parempia kuvia isin välineillä.

Lähetetty: Marras 28, 2008 14 : 59
Kirjoittaja Viilis
DudeB kirjoitti:No toi on taas loistava esimerkki siitä mitenkä yrittäjä säästää sievoisen summan rahaa, kun voi omalla digidigikameralla ottaa mainoskuvat itse.
Veikkaisin ettei noita varten ole jaksettu edes kameraa ottaa duuniin mukaan, vaan kylmästi räpsitty kännykällä.

Lähetetty: Marras 28, 2008 15 : 06
Kirjoittaja adapteri
Jaa tähän tyyliin?
http://www.tarcon.fi/varimallit.html
Värimallit

Valokuvausteknisistä syistä johtuen tämän sivun värimallit ovat suuntaa-antavia.

Lähetetty: Marras 28, 2008 15 : 15
Kirjoittaja herkko
adapteri kirjoitti:Jaa tähän tyyliin?
http://www.tarcon.fi/varimallit.html
Värimallit

Valokuvausteknisistä syistä johtuen tämän sivun värimallit ovat suuntaa-antavia.
Tosiaankin ovat suuntaa-antavia kun värilämpö on täysin viturallaan. Kannattaa ilmeisesti säästää markkinointiviestinnässä se viimeinenkin kymmenen euroa, muutenhan sivuista voisi tulla liian pro-fiilikset.