Tänään kertoi David Pakman samantyyppisestä tapauksesta naisystävänsä kanssa - ei tartu tauti millään. Naisystävällä oli aanulla herätessä kurkku kipeä, he tekivät useita testejä, asuivat ja nukkuivat koko ajan yhdessä, ja lopputuloksena David ei tautia saanut. Puolisko oli oireinen huomattavan pitkään vaikka testit näytti negatiivista. Kunnes testitkin alkoi näyttää koronaa monen päivän päästä.jaava kirjoitti: ↑Tammi 05, 2022 10 : 46 PS2. Liippasi korona melkoisen läheltä minuakinKummallakin oli oireet vain perusflunssan kaltaisia, vaikka kuulutaan kumpikin riskiryhmään. Minä kyllä vannotin häntä soittamaan välittömästi, jos tulee hengenahdistusta. Tilanne ei helposti näyttäydy sairaalle vakavana.
- Sairastuin flunssaan 6.12 ja sairaanhoitaja sanoi ettei tarvi mennä testiin, kun mulla on 3 rokotusta ja flunssaa on liikkeellä. Mulla ei ollut silloin edes kotitestejä, mutta flunssa se taisi olla vaan - ehkä. No se ei koskaan selvinnyt - kaikki koronan oireet oli kyllä. Olin sitten omaehtoisessa eristyksessä - tilasin elämäni ensimmäisen kerran perhepitsankin kotiinkuljetuksella:) (22 egee koko juttu)
- Seuraavaksi sairastui puolisko Joulupäivän jälkeen ja minä lähdin hänen luotaan välittömästi omaan kotiin. En saanut edes oireita missään välissä (jäin miettimään etteikö me painittu riittävästi), mutta puolisko sai positiivisen kahdella kotitestillä ja lopulta virallisestakin testistä. Minä en tehnyt testejä, mutta olin taas kuitenkin kotonani eristyksessä - olinhan selkeästi altistunut. Tänään soitti epidemologi, että hän saa tavata jo ihmisiä.
https://www.youtube.com/watch?v=xp9qpe3mZns
Onko nyt niin, että itsensä pitää eristää pienimmistäkin oireista vaikka kotitestit olis negatiivisia.
Näyttää siltä ettei THL:n, eikä CDC:n (Yhdystaltojen tautivirasto) ohjeistuksista tahdo pysyä perässä, eikä tulkintaakaan tahdo aina saada aikaseksi, kun ohjeistus ei pidä sisällään läheskään omaa tapausta. Perkkiiste tee tässä sitten oikein, vaikka tahtoa olis.