©pjm kirjoitti: ↑Huhti 08, 2021 14 : 45Jännä juttu että jotkut astmaatikot voivat käyttää vieläkin tiukempaa maskia autoja hioessaan, puutöitä tehdessään jne mutta nää kertakäyttömaskit estää elämän joillakuilla. Tää ei oo mikään mollausjuttu vaan totuus jota ei ymmärrä, etenkään kun ovat talvella laskettelemassa ns suuaukoton kommandomyssy päässä.
Tähdennetään nyt että käytän töissäni maskia jatkuvasti, koska asiakaspalvelutyö ja jatkuvassa kontaktissa ihmisten kanssa ja käytän myös esim. talvisin kun levitän sepeliä (siilosta kun täyttää hiekoittimen, melko pölyistä touhua), keväisin sepelinpoistossa, keväisin fillaroidessani versus katujen sepelinpoistojen yleinen ilmanlaadun huonous, kesäisin nurmikoita leikatessani, koska tämän taloyhtiön nurmialueiden leikkuussa menee 2 pvää kun ei tee mitään muuta duunia (Turun alueen suurin nurmiala asukaslukuun suhteutettuna) ja esim. hiontahommissa, ym. vst, eli en koe astmaatikkona että maski estäisi minua erityisemmin hengittämästä, vaan tämäkin täysin yksilökohtaista, sillä omani olen saanut kuriin vain ja ainoastaan ruokavaliolla (olen koko ikäni harrastanut liikuntaa, eikä sillä ole ollut itseni kohdalla pienintäkään helpotusta astmaani), mutta tunnen myös henkilöitä, joiden astma sen verran hankalalla tolalla, että se maski todellisuudessa aiheuttaa aitoa lisäahdistusta, kun hapensaantikyky muutoinkin huonolla tolalla, mutta ikävä ollut seurata sivusta, kuinka elintavat myös näissä tapauksissa sellaiset, jotka eivät ainakaan edesauta parempaa sairausennustetta.
Valintoja kaikki, niin kuin elämässä muutoinkin, oli se sitten maskin käyttö, ruokavalio, liikunta tai kameramerkki ym...
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.