Spege lyö nyt nikonisteja vanhalla vasaralla!

Pipoa voi löysätä, mutta aiheen tulee liittyä jotenkin valokuvaukseen.
hotspot

Re: Spege lyö nyt nikonisteja vanhalla vasaralla!

Viesti Kirjoittaja hotspot »

fotom kirjoitti:
spege kirjoitti:
kannoni kirjoitti:No minkä ihmeen takia sen 1DsIII:n iso 1600 ei sitte riittänyt?
Eikö mene jakeluun: Vaihdoin runkoa vain sen takia että sain hankittua tuon EF 500 L IS:n.
Tyhmä kysymys, mutta olisiko tullut halvemmaksi 40D ja 300/400mm valovoimainen härpäke? Eikös sinulla jo ollutkin 100-400 -lasi niin tällöin olisi piisannut pelkkä 10 -sarjalaisen osto ja olisit saanut pidettyä hallussasi huippurungon, ajanmukaisen sellaisen.
Tai se käytetty 5D kun kumminkin pitää olla se FF ???
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
adele

Viesti Kirjoittaja adele »

Ei merkkiäkään tervehtymisestä, paranemisesta puhumattakaan.
”Tie helvettiin on kivetty hyvillä aikomuksilla.”
hotspot

Mitä vähemmän kuvataan sitä enemmän ostetaan ja vaihdetaan kalustoa.
Certifier

Viesti Kirjoittaja Certifier »

fotom kirjoitti:
spege kirjoitti:
kannoni kirjoitti:No minkä ihmeen takia sen 1DsIII:n iso 1600 ei sitte riittänyt?
Eikö mene jakeluun: Vaihdoin runkoa vain sen takia että sain hankittua tuon EF 500 L IS:n.
Tyhmä kysymys, mutta olisiko tullut halvemmaksi 40D ja 300/400mm valovoimainen härpäke? Eikös sinulla jo ollutkin 100-400 -lasi niin tällöin olisi piisannut pelkkä 10 -sarjalaisen osto ja olisit saanut pidettyä hallussasi huippurungon, ajanmukaisen sellaisen.
Katsoppas Spegen kalustoa... EOS 40D hänellä on...
Nikkis mut nyt canuuna.
spege

Viesti Kirjoittaja spege »

Certifier kirjoitti:
fotom kirjoitti:
spege kirjoitti: Eikö mene jakeluun: Vaihdoin runkoa vain sen takia että sain hankittua tuon EF 500 L IS:n.
Katsoppas Spegen kalustoa... EOS 40D hänellä on...
Juu ja 40D:ssä 500/4 on ilman jatkeita 800-millinen! Ajanmukainen ja ajanmukainen, uskon että otan aivan yhtä hyviä tai huonoja kuvia 1Ds II:lla kuin olisin ottanut III:lla. ;)
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *
spege

adele kirjoitti:Ei merkkiäkään tervehtymisestä, paranemisesta puhumattakaan.
Haluaa takaisin rakkaiden sorsien pariin, silloin ei ole juuri muuta vaihtoehtoa kuin tilata 500/4 !! :)
OOpa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja OOpa »

spege kirjoitti:
Haluaa takaisin rakkaiden sorsien pariin, silloin ei ole juuri muuta vaihtoehtoa kuin tilata 500/4 !! :)
Back to business. Laita viestiä kun myyt tuon 1Ds II:n. Voisi kiinnostaa. Ensi viikolla olen hyvin tavoiteltavissa. ;)
Pintis
__
Ps. Foto ois kiva ylläri
bobotti

Viesti Kirjoittaja bobotti »

Onkohan edes Dpreviw:n foorumeilla lähelläkään mitään Spegen kaltaista?

*mää luulin olevani kalustohinkkari kunnes elämääni ilmestyi Spege*
TS: Turun urheilumuistomerkki vilisi kirjoitusvirheitä : EN SE OLLuT MINÄ! ;D
kannoni

Viesti Kirjoittaja kannoni »

spege kirjoitti:
Kesytä itelles yks pullasorsa poikue,tuolla kalustolla ei kunnollisia kuvia villeistä saa;)
kohan

Viesti Kirjoittaja kohan »

spege kirjoitti:
Laita jo EF 800 tilaukseen. Voit sitten kuvata saunan terassilta rannassa uivia sorsia. Ajattele nyt, laskeva ilta-aurinko, saunan päälle sikaari ja lasi viskiä.
Viisi satasen kanssa joudut tepastelemaan alas rantaan, siis ei mitään tyyliä.
...kuvia lisätään myöhemmin...
http://kohan.1g.fi/
spege

bobotti kirjoitti:Onkohan edes Dpreviw:n foorumeilla lähelläkään mitään Spegen kaltaista?

*mää luulin olevani kalustohinkkari kunnes elämääni ilmestyi Spege*
Sydämestäni toivon ja rukoilen että tämä kalustonvaihtorumba saisi nyt onnellisen päätöksen. Minulla on nyt 16,7 mp PRO FF-runko kolmella tarkkaan harkitulla Laatuzoomilla ryyditettynä TS-E lasilla ja valovoimaisella 85:llä. Sitten on 40D kroppirunko nokassaan maailman paras yleislintukuvausputki. Sanokaa minulle viimein että minulla on kaikki mitä tarvitsen! :)
kannoni kirjoitti:
spege kirjoitti:Haluaa takaisin rakkaiden sorsien pariin, silloin ei ole juuri muuta vaihtoehtoa kuin tilata 500/4 !! :)
Kesytä itelles yks pullasorsa poikue,tuolla kalustolla ei kunnollisia kuvia villeistä saa;)
Vakaa tarkoitus on ensi viikonloppuna lähteä kuvaamaan perinteisiä valkoisia. :)
kunijo-1

Viesti Kirjoittaja kunijo-1 »

Mikset Spege myynyt sitä marsua? Olisit voinut jättää "vanhan" rungon hätävaraksi. Sitä paitsi joku rupinen Corolla tuskin herättäisi ketään roiskimaan eritteitään sen päälle, jos satut vaikka pistäytymään Adelen studiolla ja jätät auton parkkiin pihamaalle.
kannoni

Viesti Kirjoittaja kannoni »

spege kirjoitti: Sanokaa minulle viimein että minulla on kaikki mitä tarvitsen! :)
Nainen?;)
obeesi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja obeesi »

spege kirjoitti:Vakaa tarkoitus on ensi viikonloppuna lähteä kuvaamaan perinteisiä valkoisia. :)
oho oho! mitä silmäni näkevätkään! spege kirjoittaa menevänsä kuvaamaan, hienoa! minun mielestäni tämä rungon + putkien vaihto teki hyvää miehelle. LOISTAVAA!
spege

kunijo-1 kirjoitti:Mikset Spege myynyt sitä marsua?
Älä nyt hulluja höpsi. Mies ei ole kuin miehenkuva ilman V6 Roadsteria! Sitäpaitsi se on oiva luontokuvausauto - kesällä katto auki voi kuvailla 500:lla lähes joka suuntaan nousematta nahkapenkiltä. ;D
hotspot

ja sillä Corollalla saa naisia,,,
antnis

Viesti Kirjoittaja antnis »

spege kirjoitti:
hotspot kirjoitti:
spege kirjoitti: Tuon objektiivin ongelma on se ettei tarkennustaso ole suora. Eli samalla etäisyydellä olevat kohteet toistuvat mikä terävänä, mikä epäterävänä - varsinkin laajassa päässä. Siksi vaihdoin omani Legendaariseen 17-40/4 L:ään. ;)
Mitens nyt sen tarkennustason kanssa?
Saas nähdä, neljäs yksilö ko. lasista tulossa kokeiltavaksi, mutta ilmeisesti tuo pieni tarkennustason heitto on ko. lasin ominaisuus. REUNAPIIRTO on kuitenkin 17-40:ssä selvästi heikompi kuin 16-35 II:ssa. Ei auta vaikka kuinka himmentää, 16-35 II piirtää kuitenkin 16 mm:llä aukolla f/11 nurkissa LÄHES yhtä hyvin kuin keskellä kuvaa (21 mp kenno). 16-35 II:ssa on myös vähemmän CA:ta ja tietty se on f/2,8-lasi muodostaen sopivan annoksen valovoimaa arsenaaliini yhdessä 85/1,8:n kanssa. "Telepäässä" 16-35 II:ta terävempää lasia saa hakea.
Njooh sanopas nyt Spege näin reunarunkkarilta toiselle että löytyykö Canonilta yhtään alle 85mm lasia joka FF kennon, sanotaan nyt vaikka 5D:n kanssa jos ollaan vähän armeliaampia, kanssa piirtäis erinomaisesti myös äärikulmissa alle 5.6 aukoilla? Tämä siksi että kiinnostaisi allekirjoittanutta tuo 5D nykyhinnoillaan, ei tarkoitus (kerrankin) v*ttuilla.

-
AN
adele

Viesti Kirjoittaja adele »

spege kirjoitti:Sanokaa minulle viimein että minulla on kaikki mitä tarvitsen!

"Miljardit miehet ja naiset ennen sinua ovat pysähtyneet hetkeksi menneisyyden koloissaan huokaisten syvästi:
"Minne minä olen matkalla? Mistä tässä kaikessa on kysymys?"

Mutta he eivät ole saaneet vastausta. Ennen kun voit paeta kolostasi sinun täytyy tietää olevasi ansassa.
Silloin sinulla on mahdollisuus."
”Tie helvettiin on kivetty hyvillä aikomuksilla.”
spege

antnis kirjoitti:sanopas nyt Spege näin reunarunkkarilta toiselle että löytyykö Canonilta yhtään alle 85mm lasia joka FF kennon, sanotaan nyt vaikka 5D:n kanssa jos ollaan vähän armeliaampia, kanssa piirtäis erinomaisesti myös äärikulmissa alle 5.6 aukoilla?
Siis tarkoitat ilmeisesti suuremmalla aukolla kuin f/5,6?

EF 35/1,4 L on tässä ehdoton ykkönen, 50/1,4 myös hyvä.
EF 16-35/2,8 L II "telepäässä" on aika hyvä.

Nämä olen itse testannut FF:llä, 24-70 L lienee myös aika hyvä mutten ole käyttänyt sitä FF-koneessa.
spege

adele kirjoitti:
spege kirjoitti:Sanokaa minulle viimein että minulla on kaikki mitä tarvitsen!

Ennen kun voit paeta kolostasi sinun täytyy tietää olevasi ansassa.
Silloin sinulla on mahdollisuus."
Kukahan se joutuu pakenemaan arkea jatkuvasti ympäri maapalloa sisäisen tyhjyyden täyttämiseksi... ;)
Vastaa Viestiin