Ei en vastaa tähän, onko sinulla isin lupa olla kotona, eikä pitäsi olla jo koulussa?Jappee kirjoitti:Ei kai noihin hautajaisiin osallistujat olleet virallisesti rikollisia. Rikoksen tekijää kai voidaan kutsua rikolliseksi, mutta rikos pitää ensin todeta tapahtuneen. Kun tekemisistä on oikeuden lainvoimainen päätös niin sitten joku on kaiketi rikollinen. Monet heistä sovittavat tekojaan valtion täyshoitolaitoksissa ja eivät ehkä olisi päässeet hautajaisiin.jari siren kirjoitti:Kuvitellaan että jonkun afrikkalaisen heimon maahanmuuttaja päälikkö olisi tapettu ja ennkkotietojen mukaan hautajaisiin olisi tulossa 1200 heimoasuun pukeutuvaa heimolaista, sitten siellä olisi kuvaajia ja heimolaiset uhkailisivat ja heitelisivät kameroita.
Niin saattaa olla että samat kaverit jotka nyt puolutaa rikollisia, olisi huutamassa että saatanan lakupekat ulos suomesta jos koskevat valkoiseen toimittajaan???
Se muistikortinkaan pois hankijakaan ei ole saanut lainvoimaista tuomiota, joten hän lienee vielä normikansalainen. Ja onkohan tapahtumalle edes todistajia vai onko kyseessä vain toimittajan puheet?
Sehän olisi rotusyrjintää jos valkoinen toimittaja ei saisi kuvata heimopäällikön hautajaisia. Suomessa kuitenkin vaalitaan myös rodullista tasa-arvoa.
Kuvaajalta vietiin muistikortti ja tv-kamera hankeen - IS
-
- Viesti:
http://jarisiren.1g.fi/kuvat/
Sano se valokuvin.
Sano se valokuvin.
-
700 taisi olla iltalehden eli lööpinhakuisten lehtien oma arvio. Tosi hyvin arviotu kun todellisuudessa liiviläisiä oli muutama kymmenen. Olikohan arviolla jotain todellista perää vai vain hatusta vedetty että saadaan lehtiä myytyä.jari siren kirjoitti: Eihän tämän pitäsi olla niin paha rasti?
En tietenkään ole sitä mieltä että ihmisiä pitäisi häiritä hautajaisissa, mutta ennakkotietojen perusteella oli tulossa sen loukan rikollisten kokontuminen 700kpl että oli perusteltua lähettää toimittajia paikalle.
Tästä herää sitten kysymys, että onko ihan okein arvioda "uutisarvoa" itse ensin tajuttomasti yläkanttiin ja mennä sitten paikalle siihen vedoten että asialla on niin paljon uutisarvoa.
-
Yle -Pohjois-Karjala:
"Joensuun seurakunnan kirkkoherra Petri Karttunen muistuttaa, että kirkossa järjestettävistä tilaisuuksista kaste, konfirmaatio, häät ja hautajaiset ovat käytännössä jumalanpalveluksia ja näin kaikille avoimia.
Myös kuvaaminen on sallittua kaikille.
- Ne eivät ole luonteeltaan yksityistilaisuuksia, vaan seurakunnan kokoontumisia. Kuka vaan voi kuvata, mutta se on parasta tehdä omalta paikaltaan ilman häiriöitä, Karttunen sanoo."
Kapa
"Joensuun seurakunnan kirkkoherra Petri Karttunen muistuttaa, että kirkossa järjestettävistä tilaisuuksista kaste, konfirmaatio, häät ja hautajaiset ovat käytännössä jumalanpalveluksia ja näin kaikille avoimia.
- Ne eivät ole luonteeltaan yksityistilaisuuksia, vaan seurakunnan kokoontumisia. Kuka vaan voi kuvata, mutta se on parasta tehdä omalta paikaltaan ilman häiriöitä, Karttunen sanoo."
Kapa
-
-
- Viesti:
Se miksi närkästyin on osittain johtuu juuri itsensä ylemmäksi ylentävä asia mikä on yli viiskymppisillä miehillä kotoa opittu arvo jossa naista pidettiin nyrkin ja hellan välissä olevana yleiskoneena. Itse olen julkishallinnon palveluksessa jossa on naisia joissa on enemmän munaa (tarkoittamatta kirjaimellisesti fyysisesti) kantaa vastuuta kuin asennevammasissa jotka laskevat kaikki muut itseään alemmalle tasolle.muikkunen kirjoitti:Ihan vain yleisheittona keskusteluun: oletteko te, toisia hameväen edustajiksi haukkuvat tai vaihtoehtoisesti siitä loukkaantuvat, koskaan tulleet ajatelleeksi mitä tuo retoriikka kertoo käsityksistänne naisten ja miesten erilaisesta arvosta?
Nemo enim fere saltat sobrius, nisi forte insanit.
Acta est fabula, plaudite!
-
Tää on ihan hyvä pointti. Hautajaisiin ovat tervetulleita kaikki, ja vain sen jälkeinen muistotilaisuus on luonteeltaan yksityinen. Tämä seikka on yksi kirkon suuria vahvuuksia, että kaikki ovat tervetulleita. Sanomattakin on tietenkin selvää se, että tällaisissa tilanteissa kuvaaminen on ehdottomasti epäsuotavaa ilman omaisten suostumusta. Ja paparazzihaukuissa on hyvä muistaa sekin, että toimittajat eivät koitelleet sananvapauden rajoja tässä asiassa.kapama-7 kirjoitti:Yle -Pohjois-Karjala:
Kapa
-
Keskustelu on näemmä osittain eksynyt jo aika kauas liivijengeistä, hautajaisista ja polvilumpioista, ja olen siihen itse osittain syypää, mutta haitanneeko tuo toisaalta mitään...
Tuo hameväkiretoriikka liittyy siihen, että miestä voidaan loukata (ja edelleen aika yleisesti myös loukataan) vihjaamalla, ettei hän olekaan mies. Käänteisesti tuo ei toimi, sillä naista harvemmin pyritään halventamaan vihjaamalla, ettei hän itse asiassa olekaan nainen vaan pikemminkin mies. Tämä kyllä kertoo siitä, että miehen status on edelleen korkeampi kuin naisen, ja tällaista ajattelua osaltaan ylläpidetään käyttämällä tuota hameväkiretoriikkaa. Vähän sama juttu tuon muna-ilmauksen kanssa - jos sanotaan positiiviseen sävyyn, että jossakussa on munaa, niin samalla annetaan ymmärtää että ne positiiviset ominaisuudet joihin tällä viitataan ovat nimenomaan miehisiä ominaisuuksia (vaikka puhuttaisiinkin naisesta).
Tämä nyt vain yleisenä huomiona, ei ole tarkoitus ruveta syyttelemään ketään seksismistä. Jatkakaa vain :)
Tuo hameväkiretoriikka liittyy siihen, että miestä voidaan loukata (ja edelleen aika yleisesti myös loukataan) vihjaamalla, ettei hän olekaan mies. Käänteisesti tuo ei toimi, sillä naista harvemmin pyritään halventamaan vihjaamalla, ettei hän itse asiassa olekaan nainen vaan pikemminkin mies. Tämä kyllä kertoo siitä, että miehen status on edelleen korkeampi kuin naisen, ja tällaista ajattelua osaltaan ylläpidetään käyttämällä tuota hameväkiretoriikkaa. Vähän sama juttu tuon muna-ilmauksen kanssa - jos sanotaan positiiviseen sävyyn, että jossakussa on munaa, niin samalla annetaan ymmärtää että ne positiiviset ominaisuudet joihin tällä viitataan ovat nimenomaan miehisiä ominaisuuksia (vaikka puhuttaisiinkin naisesta).
Tämä nyt vain yleisenä huomiona, ei ole tarkoitus ruveta syyttelemään ketään seksismistä. Jatkakaa vain :)
-
- Viesti:
Se munaa sanan voi tulkita noinkin mutta se on yksinkertaisempi sanoa noin kuin sanoa useammalla sanalla se, että siinä on enemmin vastusta kuin toisesta. Miten se pitäisi sanoa jotta ei seksismisyytöstä tule käyttämällä vain yhtä sanaa?muikkunen kirjoitti:Keskustelu on näemmä osittain eksynyt jo aika kauas liivijengeistä, hautajaisista ja polvilumpioista, ja olen siihen itse osittain syypää, mutta haitanneeko tuo toisaalta mitään...
-
- Viesti:
Mitä siihen sananvapauteen tulee niin sehän on jo kauan aikaa sitten määritetty oikeuteen julkaista asioita eikä hankkia tietoa. Tiedonhankinnassa taas tulee vähän enemmän rajoituksia milloin se on hyväksyttävän tai hyväksymättömän rajoissa. Se on yleensä veteen piirretty viiva eli sitä ei määrittele lait ja asetukset yksistään vaan niiden lisäksi tapoihin ja moraaliin ja kulttuuriin liittyviä seikkoja ym. Niiden rajat tulee vasta selville kun jotain tapahtuu. Toisessa maassakin voi sama tiedonhankinta olla erilaisilla säännöillä sallittu tai kielletty. Tänään muuten ilmoitettiin siitä, että meillä suomessa lehdistön vapaus on jo kolmatta vuotta peräkkäin maailman vapainta.
-
Ei se muikkunen noin suoraviivaista ole. Tää on kamerapalsta ja täällä on jengistä 95 % (tjtn) miehiä. Sen mukaiset kielikuvatkin sitten. Jos meet Vauva-lehden palstalle, siellä haukutaan muita miesmäisiksi tai tunteettomiksi.
Miesten ja naisten keskusteluissa sukupuolinen identifioituminen on lähtökohta, ei niinkään vastakkaisen sukupuolen leimaaminen. Tää korostuu sitä enemmän mitä miehisempi tai naisellisempi ympäristö. Joku miesten sauna on paikka, jossa kaikki naisellinen on *sensuroitu* ja siis lähtökohtaisesti torjuttua eli pelottavaa.
Tästä tulikin mieleen, että millähän sanoilla naiskuvaaja olisi hätistelty noista hautajaisista? 190 senttinen 110 kiloinen naistenhakkaja kun ei ole leima, josta edes paatuneet väkivaltarikolliset olisivat erityisen ylpeitä.
Miesten ja naisten keskusteluissa sukupuolinen identifioituminen on lähtökohta, ei niinkään vastakkaisen sukupuolen leimaaminen. Tää korostuu sitä enemmän mitä miehisempi tai naisellisempi ympäristö. Joku miesten sauna on paikka, jossa kaikki naisellinen on *sensuroitu* ja siis lähtökohtaisesti torjuttua eli pelottavaa.
Tästä tulikin mieleen, että millähän sanoilla naiskuvaaja olisi hätistelty noista hautajaisista? 190 senttinen 110 kiloinen naistenhakkaja kun ei ole leima, josta edes paatuneet väkivaltarikolliset olisivat erityisen ylpeitä.
-
Täh? Siellähän oli pelkkiä ämmiä. Jos siellä olisi ollut yhtään miestä paikalla, niin tätä koko soppaa ei olisi tullutkaan. Tai oikeastaan oikea mies olisi jättänyt koko tirkistelyn väliin.alsalus kirjoitti: Tästä tulikin mieleen, että millähän sanoilla naiskuvaaja olisi hätistelty noista hautajaisista? 190 senttinen 110 kiloinen naistenhakkaja kun ei ole leima, josta edes paatuneet väkivaltarikolliset olisivat erityisen ylpeitä.
..
-
Helsvetti sun kanssa Munt, mulla on kahvit näppiksellä sun takia.Munt kirjoitti:Täh? Siellähän oli pelkkiä ämmiä. Jos siellä olisi ollut yhtään miestä paikalla, niin tätä koko soppaa ei olisi tullutkaan. Tai oikeastaan oikea mies olisi jättänyt koko tirkistelyn väliin.alsalus kirjoitti: Tästä tulikin mieleen, että millähän sanoilla naiskuvaaja olisi hätistelty noista hautajaisista? 190 senttinen 110 kiloinen naistenhakkaja kun ei ole leima, josta edes paatuneet väkivaltarikolliset olisivat erityisen ylpeitä.
..
-
Jos nyt ihan tosissaan ollaan, niin tämmöiset tirkistelyjutut on just akkoja varten. Ei näitä miehet edes lue. Ämmät lukee tämmösiä aikansa kuluksi. Toisaalta mä en kyllä tajua miksi keittiössä pitäisi ylipäätään lukea mitään...alsalus kirjoitti:Helsvetti sun kanssa Munt, mulla on kahvit näppiksellä sun takia.Munt kirjoitti:Täh? Siellähän oli pelkkiä ämmiä. Jos siellä olisi ollut yhtään miestä paikalla, niin tätä koko soppaa ei olisi tullutkaan. Tai oikeastaan oikea mies olisi jättänyt koko tirkistelyn väliin.alsalus kirjoitti: Tästä tulikin mieleen, että millähän sanoilla naiskuvaaja olisi hätistelty noista hautajaisista? 190 senttinen 110 kiloinen naistenhakkaja kun ei ole leima, josta edes paatuneet väkivaltarikolliset olisivat erityisen ylpeitä.
..
..
-
No joo, myönnetään että voi jossain määrin vaikuttaa asiaan. Ei se kuitenkaan muuta miksikään niitä kulttuurisia malleja, joita retoriikan taustalta löytyy.alsalus kirjoitti:Ei se muikkunen noin suoraviivaista ole. Tää on kamerapalsta ja täällä on jengistä 95 % (tjtn) miehiä. Sen mukaiset kielikuvatkin sitten.
Viimeinen lause varmaan pätee kyllä, mutta muuten olen tästä eri mieltä. Aika paljon olen ollut naisten kanssa tekemisissä, saunassa ja muuten, enkä muista yhtään ainutta kertaa, jossa jotakuta naista olisi naisseurassa vähätelty miehiseksi leimaamalla. Sen sijaan miesten vähättely naismaiseksi leimaamalla on ihan tavallista. Sitähän Munt tuossa edellä juuri havainnollisti:alsalus kirjoitti:Miesten ja naisten keskusteluissa sukupuolinen identifioituminen on lähtökohta, ei niinkään vastakkaisen sukupuolen leimaaminen. Tää korostuu sitä enemmän mitä miehisempi tai naisellisempi ympäristö. Joku miesten sauna on paikka, jossa kaikki naisellinen on *sensuroitu* ja siis lähtökohtaisesti torjuttua eli pelottavaa.
Poikamainen tyttö saattaa ehkä herättää joskus paheksuntaa, mutta myös arvostusta. Arvostetaanko tyttömäistä poikaa yhtä lailla? Ihan oikeasti?Munt kirjoitti:Siellähän oli pelkkiä ämmiä. Jos siellä olisi ollut yhtään miestä paikalla, niin tätä koko soppaa ei olisi tullutkaan. Tai oikeastaan oikea mies olisi jättänyt koko tirkistelyn väliin.
-
E-RIT-TÄIN hyvä pointti alsalus :-Dalsalus kirjoitti:...Tästä tulikin mieleen, että millähän sanoilla naiskuvaaja olisi hätistelty noista hautajaisista? 190 senttinen 110 kiloinen naistenhakkaja kun ei ole leima, josta edes paatuneet väkivaltarikolliset olisivat erityisen ylpeitä.
Jos olisin toimituksen esimies, niin tietäisin miten menetellä seuraavan kerran kuvia tarvittaessa ;-)
---
Mutta monella (varmaan useimmilla) naisella on kuitenkin niin paljon myötäsyntyistä tunneälyä, etteivät lähtisi kuvaamaan tuollaista tilaisuutta väkisin.
Yhtäkaikki; kuten edellä totesin, niin sen kuvausluvankin olisi voinut kysyä etukäteen - itse tekisin niin ja jättäisin kuvaamatta jos en lupaa saisi. Saman ajan voisi käyttää järkevämpäänkin toimintaan kuin "veren kaivamiseen omasta nenästä".
Loppujen lopuksi koko juttu on kahden osapuolen symbioosi; liivijengi tarvitsee sopivia episodeja ja niihin liittyvää uutisointia huolehtiakseen julkisuuskuvansa säilymisestä "tarkoituksenmukaisena".
Toisaalta tiedotusvälineet tarvitsevat tällaisia tapauksia, jotta olisi juttuja mitä myydä. In fact; tiedotusvälineet ovat vain hyötyneet tapauksesta, koska myyvä juttu on vain lisännyt menekkiä.
Helvetin kaksinaismoralistista toimintaa siksi tiedotusvälineiltä hurskastella kun jotain sellaista tapahtuu, niinkuin nyt oli tapahtunut. Pakko todeta näin valokuvaajana, että jotain tuollaista siitä tilaisuudesta vissiin lähdettiin hakemaankin.
---
Yhtä älykästä kuin valokuvata väkisin ilman lupaa liivijengin jäsenen hautajaisissa, olisi huutaa Porissa Puistojen risteyksessä sijaitsevalla nakkikioskilla lauantai-aamuyönä jonossa:
"Väistäkää vit..n *sensuroitu*, tai mä hakkaan teidät"
sekä sen jälkeen Satakunnan Keskussairaalan teho-osastolla heräillessä aidosti ihmetellä miksi kävi niinkuin kävi...
Viimeksi muokannut Aegean, Tammi 30, 2013 18 : 39. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
-
Eipäs hurskastella. Martina Aitolehden viikset on esimerkki naisten levittämästä miespilkasta. Miesmäiset piirteet on naisille kammotus. Jotain isoa matamia kun sanoo körilääksi, niin ei se sitä hyvällä ota.muikkunen kirjoitti: Viimeinen lause varmaan pätee kyllä, mutta muuten olen tästä eri mieltä. Aika paljon olen ollut naisten kanssa tekemisissä, saunassa ja muuten, enkä muista yhtään ainutta kertaa, jossa jotakuta naista olisi naisseurassa vähätelty miehiseksi leimaamalla. Sen sijaan miesten vähättely naismaiseksi leimaamalla on ihan tavallista. Sitähän Munt tuossa edellä juuri havainnollisti:
Ja joo, tää ei liity aiheeseen. Enkä itse asiassa edes halua puolustaa näitä sukupuolisia stereotypioita. Tyhmiä ne munkin mielestä on. Kunhan oon lukenu vauva-palstaa viime aikoina.
-
No, tuo edellä kirjoittamani perustuikin omiin kokemuksiin. Voi hyvin olla että siellä vauva-palstalla on toisenlaista. Ei ollut tarkoitus väittää etteivät naiset voisi pilkata toisiaan miehisiksi, ainoastaan että en ole sellaista juurikaan ollut todistamassa, ainakaan aikuisiällä.alsalus kirjoitti:Eipäs hurskastella. Martina Aitolehden viikset on esimerkki naisten levittämästä miespilkasta. Miesmäiset piirteet on naisille kammotus. Jotain isoa matamia kun sanoo körilääksi, niin ei se sitä hyvällä ota.muikkunen kirjoitti:Viimeinen lause varmaan pätee kyllä, mutta muuten olen tästä eri mieltä. Aika paljon olen ollut naisten kanssa tekemisissä, saunassa ja muuten, enkä muista yhtään ainutta kertaa, jossa jotakuta naista olisi naisseurassa vähätelty miehiseksi leimaamalla. Sen sijaan miesten vähättely naismaiseksi leimaamalla on ihan tavallista. Sitähän Munt tuossa edellä juuri havainnollisti:
Ja joo, tää ei liity aiheeseen. Enkä itse asiassa edes halua puolustaa näitä sukupuolisia stereotypioita. Tyhmiä ne munkin mielestä on. Kunhan oon lukenu vauva-palstaa viime aikoina.
Joka tapauksessa väittäisin ihan yleisen elämänkokemuksen perusteella, että niitä oman sukupuolen rajoja vartioidaan erityisesti miesten parissa. Miehenä olemisessa on ikään kuin mahdollista epäonnistua, jolloin vaarana on tulla luokitelluksi ämmämäiseksi tms., kun taas huonostikin käyttäytyvä nainen on edelleen nainen.
-
Muikku, tää on kummallisimpia keskusteluja, mitä mä oon käynyt, kun meidän kommenttien ympärillä on avoin selkkaus meneillään. Alkuperäisestä aiheesta ei ole puhuttu enää kolmeen sivuun, ja nyt mennään tekstintulkinnassa jo kolmos- tai nelostasolle (siis tässä meidän aiheessa). En tiedä miten tarkkaan sä valitset sanasi, mutta ne putoo ja syvälle.muikkunen kirjoitti:
Joka tapauksessa väittäisin ihan yleisen elämänkokemuksen perusteella, että niitä oman sukupuolen rajoja vartioidaan erityisesti miesten parissa. Miehenä olemisessa on ikään kuin mahdollista epäonnistua, jolloin vaarana on tulla luokitelluksi ämmämäiseksi tms., kun taas huonostikin käyttäytyvä nainen on edelleen nainen.
Ihan tässä tekstin perustasolla sanon kuitenkin, että sukupuoleen sidottu kompensaationtarve on yhtäläinen miehillä ja naisilla, mutta se ilmenee vähän eri tavoin. Maskuliinisuusajatuksesi on kuitenkin viehättävä, totuus saattaa olla hitusen sitä armollisempi, riippuen toki seurasta.
Huomaa muuten paradoksi noissa liivijengeissä: niiden jäseniksi ajautuu juuri ne ihmiset, jotka jo ovat epäonnistuneet. Hunter S. Thompsonin Helvetin Enkelit -kirjan jälkeen on ollut kaikille selvää, että tuo 1% on kaavittu sieltä pahjan pohjalta. Kun he sitten epäonnistuvat mihenä olemisessaan, on viimeinenkin itsetunnon ripe tomuna.
Sen takia kannattaa ottaa tosissaan noi polvilumpionmuussaamispuheet. Luuserilla ei ole varaa jättää niitä vain puheeksi.
-
Tässähän ollaan asian ytimessä ja syvällä.alsalus kirjoitti:Muikku, tää on kummallisimpia keskusteluja, mitä mä oon käynyt, kun meidän kommenttien ympärillä on avoin selkkaus meneillään.muikkunen kirjoitti: niitä oman sukupuolen rajoja vartioidaan erityisesti miesten parissa.
Huvittavaa sinänsä, mutta kameroiden vaatiminen Joensuussa ja vastauksen inttäminen omaan kysymykseen täällä foorumilla on sitä ihan samaa reviirin puolustamista. Tämä on vähän kuin peliä, jossa tönitään vuoron perään ja katsotaan miten vastustaja reagoi. Osa vaan ei tajua pelin henkeä tai ei uskalla pelata... ;)
Tässä keskustelussa yritetään lähestyä moraalia monella tapaa ja sehän johtaa väkisin siihen, että moderaattori lyö ketjun lukkoon. Ei ole mitään oikeata elämäntapaa, mutta toisilla on tiukempi arvomaailma, kuin toisilla ja sehän vatuttaa.
Jonkun mielestä se on ihan ok mennä kuvailemaan surevia ihmisiä siltä lähtökohdalta, että he ansaitsevat tulla häväistyksi julkisuudessa rikollisina. Toisten mielestä kukaan ei ansaitse perusteetonta ja puolueellista tuomiota julkisuudessa, varsinkaan, mikäli samalla häpäistään monille pyhää linnaketta, tulla haudatuksi rauhassa.
Perusteluja on nähty puoleen ja toiseen ja erona on vain se moraali. Laki on vain moraalin jalostetumpi muoto niille, joilla moraalia ei ole.
..