Täydelliset kuvausvälineet

Pipoa voi löysätä, mutta aiheen tulee liittyä jotenkin valokuvaukseen.
raineri

Re: Täydelliset kuvausvälineet

Viesti Kirjoittaja raineri »

Tänään tuli ilmoitus postilla että on tullattavissa- Tasan kolme viikkoa tilauksesta jenkeistä.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
TiRy

Viesti Kirjoittaja TiRy »

Brunberg kirjoitti:A7 ja 35/1.8 FE, täydellistä.
Mulla sama. 35/18. FE on viimeinen investointi mitä kamerakamoihin olen tehnyt. Vaihdossa lähti Tamronin 28-75mm. Tästä taitaa olla vuosi. A7III:n ostin julkaisuaikoihin 85/1.8 FE:n ja tuon Tamronin kanssa ja hetikohta Laowan 15/2.0:n. Tämä kamera näiden optiikoiden kanssa lopetti minun kalustoru.. rumban. Samalla koko foorumi on jäänyt pelkkään satunnaiseen lukemiseen. Kuvaan pirun tyytyväisenä tästä edespäinkin tällä low tier -halpisrungolla.
habannaama

Viesti Kirjoittaja habannaama »

- Fuji X-T2
- Fuji X-E1
. Meike 28/1.8 manuaali
- Fuji 23/1.4
- Fuji 35/2
- Fuji 60/2.4 macro
- Olympus 135/3.5 + adabteri Fujille.
- Godoxin salamat, jalustoja, sontikoita, ym. salamaroinaa...
- Hiilarijalusta kuulapäällä
- kuvausmonitori
- SmallRigin kehikko johon menee runko akkukahvoineen
- Fujin akkukahva
- Akkuja vino pino

Eihän tuo setti täydellinen ole ja X-T2 päivittyy jossain vaiheessa uudempaan Fujin runkoon (syy paremman tarkennuksen), mutta koska tämän rungon osalta pärjännyt jo viimeiset n. 2,5 vuotta sen tarkennusrajoitteet tuntien (osaa näin ollen huomioida työskennellessään...), niin kiire tämän päivittämisellä on lähinnä siinä kohtaa kun on esim. kalustorikon kohdalla pakko.
Samassa ostoslistassa on Fujin pidempi tele, mutten nykyisellä kuvaustyylilläni ole kokenut senkään puutetta olennaisesti kuvailujani haittaavan, sillä tuo oldschool Olympus sopivasti himmennettynä ja sopivalla suotimella on yllättävänkin hyvä peli, kunhan huomio kinovastaavana 200 mm:n pituuden ja vakaajan puutteen, eli jalusta enemmän kuin suotavaa, vaikka omilla käsilläni kyllä ilman sitäkin onnistuu.

X-E1 ja Meike ovat tuollainen yhteen naitettu pari, jotka kiva napata mukaan sellaisenaan ja fiilistellä mv-kuvia täysin uniikin kuvanlaatunsa suhteen, kun ei ole niin pikselin päälle nokonnuukaa...

Rajoitteet parempilaatuisten kuvien osalta liittyvät taitoon hyödyntää jo olemassaolevaa kalustoa ja suurin ero lopullisessa valmistuotteessa tulee kuvankäsittelytaidoissa, huomioiden kuitenkin sen faktan, ettei paskastakaan sentään mansikoita pystytä loihtimaan, eli niiltä osin kyllä raaka-aihion pitää olla edes välttävässä kunnossa.

On ollut vino pino kalustoa vuosikymmenien aikana ja nyt kun vaimo osti Nikon Z50:n ja sillä leikkinyt mielenkiinnosta, niin havainnut että hetken ajan uudet lelut ovat mukavia, kunnes tulee taas se hetki jolloin kalustorunk*...aminen nostaa päätään ja huomaa hetken huuman jälkeen että taas meni muutama toimintatonni ja miksi, näkyykö se sitten siellä lopputuotteessa ?

Ei se oikeastaan näy, jokin häivähdys jossain ehkä, mutta kun sen häivähdyksen sitten mahdollisesti on näkevinään ja miettii että korreloiko se niitä kalustorumbaan menetettyjä toimintatonneja, niin sen vastauksen voi ainoastaan kukin omassa mielessään itse itselleen vastata, sillä johonkin se raha kuitenkin menisi. Mulla se runkopäivitys menikin uuteen fättiin, sillä ei tämä kameratouhu mikään jumalharrastus itselleni ole, harrastan myös montaa muuta asiaa.
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
TiRy

Viesti Kirjoittaja TiRy »

TiRy kirjoitti: Heinä 22, 2020 9 : 08
Brunberg kirjoitti:A7 ja 35/1.8 FE, täydellistä.
Mulla sama. 35/18. FE on viimeinen investointi mitä kamerakamoihin olen tehnyt. Vaihdossa lähti Tamronin 28-75mm. Tästä taitaa olla vuosi. A7III:n ostin julkaisuaikoihin 85/1.8 FE:n ja tuon Tamronin kanssa ja hetikohta Laowan 15/2.0:n. Tämä kamera näiden optiikoiden kanssa lopetti minun kalustoru.. rumban. Samalla koko foorumi on jäänyt pelkkään satunnaiseen lukemiseen. Kuvaan pirun tyytyväisenä tästä edespäinkin tällä low tier -halpisrungolla.
Pari vuotta mennyt viimeisestä viestistä foorumille, joten on tilannepäivityksen aika. Tuo vaihdossa lähtenyt Tamron tuli tänä keväänä takaisin, G2 raapustus kylkeen lisättynä. Muuta ei ole tainnut tulla tuohon omaan täydelliseen settiin lisättyä. Kuvaaminen ei ole loppunut, aivan päinvastoin. Reilu vuoden ikäinen tenava pistää nostamaan edelleen aktiivisesti kameraa käteen. Poika oppi ryömimään kameran perässä, muutenkin A7III on sen top1 mielilelu.

...Tehokkaamman, akkukäyttöisen salaman (Joku Godoxin AD-sarjalainen tms.) aion jossain vaiheessa hommata pihapotretteja varten, mutta muuten näillä mennään jatkossakin.

Kuva
jperala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jperala »

Kuvaan edelleen vuoden 2008 rungolla, ei tarvetta vaihtaa vielään, P20 pröön myin eniten tarjoavalle..ei ikinä koskaan enään, kännykkäkuvaus on saatanasta :mrgreen:
"Olen kuvannut eri kameroilla ihan itse"
https://www.flickr.com/photos/190197415 ... 568316264/
Maffer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

No siin myydyssä luurissa oli parempi kuvanlaatu downsamplattuna 12MP. Lähdetään ny siitä liikkeelle. Ihan millä vaan herkkyydellä.
jperala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jperala »

Maffer kirjoitti: Elo 17, 2022 13 : 40 No siin myydyssä luurissa oli parempi kuvanlaatu downsamplattuna 12MP. Lähdetään ny siitä liikkeelle. Ihan millä vaan herkkyydellä.
Ensinnäkin tuollaisen serrin käyttöergonomia on täysin käsittämätön, pieniä valikkoja ja ihme tuhertamista, ei pysty eikä edes halua, hipaiset näyttöä niin ollaan videokuvauksessa tai jossain kännykkä helvetissä mistä ei päässyt pois kuin sammuttamalla koko laite.

Jos sen kuvanlaatu olisi niin paljon parempi että se kuittaisi nuo käyttöön liittyvät ongelmat niin kuvaisin sillä edelleen, mutta ei, mielummin kuvaan sillä muinaisjäänteellä ja nautin harrastuksesta.
"Olen kuvannut eri kameroilla ihan itse"
https://www.flickr.com/photos/190197415 ... 568316264/
erilainen

Viesti Kirjoittaja erilainen »

tonskulus kirjoitti: Touko 28, 2020 11 : 56

Äksöniin löytyy vielä luunmurskaaja 1Dmk2, tosin ehkä voisi tämän jossainvälissä päivittää mk3:een josta on hyviä muistoja (sattui hyvä yksilö jonka tarkennus ei oikutellut). Mk3 voisi siis sanoa olevan itselleni se täydellinen äksönrunko ominaisuuksiltaan.
kiinnostaisiko 1d markku3 ? olisi tarkennukseltaan, ja muutenkin kaikin puolin toimiva ja aika moitteettomassa kunnossa oleva yksilö ehkä jouten. sc 4895 (luit oikein) ja yhdellä omistajalla siitä lähtien kun optotekistä kannettiin ulos 2009 300 kuvaa otettuna. laatikot, ohjekirjat, laturit ja kaikki mitä pakkauksessa tulee mukaan lukuunottamatta orginaalia hihnaa.
kaikki kuvat on jo otettu
mjuhani

Viesti Kirjoittaja mjuhani »

Täydelliset kuvausvölineet:
Nikon D40
Nikkor 18-55 f3.5-5.6
Nikkor 50 f1.8
Näillä olet valmiina kaikkeen.
hkoskenv

Viesti Kirjoittaja hkoskenv »

mjuhani kirjoitti: Elo 18, 2022 23 : 54 Täydelliset kuvausvölineet:
Nikon D40
Nikkor 18-55 f3.5-5.6
Nikkor 50 f1.8
Kaikkeen? Miten kuvaisit noilla kvanttipisteitä, joiden koko on 20 nm (reippaasti valon aallonpituuden alapuolella)?
Hannu
mjuhani

Viesti Kirjoittaja mjuhani »

hkoskenv kirjoitti: Elo 19, 2022 9 : 11
mjuhani kirjoitti: Elo 18, 2022 23 : 54 Täydelliset kuvausvölineet:
Nikon D40
Nikkor 18-55 f3.5-5.6
Nikkor 50 f1.8
Kaikkeen? Miten kuvaisit noilla kvanttipisteitä, joiden koko on 20 nm (reippaasti valon aallonpituuden alapuolella)?
Hyvien kuvien ottamisen perusedellytys on kuvausidea ja kohteen valinta. Kvanttipisteet eivät kuulu niihin kuvauskohteisiin, joihin kannatta keskittyä.
Maffer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Kannattaa tietenkin. Niillä tehdään rahaa, muilla kuvilla kulutetaan vain kiintolevyjä ja/tai seinätilaa. Kvanttikamera konseptina olis juuri se seuraava askel laskennallisesta kuvantamisesta. Mikäs sen parempaa kuin saada n-kpl erilaisia tulkintoja samasta kuvasta yhdellä laakilla.
hkoskenv

mjuhani kirjoitti: Elo 19, 2022 11 : 38 Hyvien kuvien ottamisen perusedellytys on kuvausidea ja kohteen valinta. Kvanttipisteet eivät kuulu niihin kuvauskohteisiin, joihin kannatta keskittyä.

Miksi kirjoitat "kaikki", jos tarkoitat "minun mielestä hyviä"? Niiden merkitys on kuitenkin täysin erilainen. Kyllä minä olen hyötynyt noin 50 kvanttipisteiden kuvasta (ei varsinaisesti valokuvaamalla vaan atomivoimamikroskoopilla) enemmän kuin kaikista ottamistani noin 20000 valokuvasta yhteensä. Ja oli se mielenkiintoisempaakin kuin kameralla räpsiminen.

Kvanttipisteitä (tai oikeammin niitä muodostavia pintarakenteita) voi myös valokuvata lähikenttätekniikalla.

https://en.wikipedia.org/wiki/Near-fiel ... microscope
Hannu
cabmo

Viesti Kirjoittaja cabmo »

Jos itse kasaisin itselle täydellisen kuvauskaluston tuon Canon EOS 2000D ympärille, niin Tokina 14-20mm F2.0, Sigma 18-35mm F1.8, Sigma 50-100mm F1.8 ja Tamrom/Sigma 70-200mm F2.8 (kuvanvakaajalla). Ehkä vielä noiden rinnalle joku 100mm marco-optiikka.

Nuo kattaisivat aikalailla itsellä suurimman osan kuvaustilanteita.k
mattimi

Viesti Kirjoittaja mattimi »

Ei niin väliä välineistä. Tärkeämpää on se, mitä liikkuu pääkopan sisällä.
Arza22

Viesti Kirjoittaja Arza22 »

mattimi kirjoitti: Elo 24, 2022 19 : 29 Ei niin väliä välineistä. Tärkeämpää on se, mitä liikkuu pääkopan sisällä.
Jos pääkopassa ei liiku mitään niin paraneeko kuvat kalliimmilla laitteilla? Ja jos ei ole varaa kalliimpiin laitteisiin niin onko tilanne toivoton
hkoskenv

Arza22 kirjoitti: Elo 24, 2022 20 : 49 Jos pääkopassa ei liiku mitään niin paraneeko kuvat kalliimmilla laitteilla?
Ei, mutta huonojen kuvien kuvaaminen hyvillä kameroilla on paljon mukavampaa kuin päinvastoin.
Hannu
©pjm

Viesti Kirjoittaja ©pjm »

Just jåå, joskus oon ihmetellyt mihin tää foorumi on menossa. Ihan kuin aikuiset perseettömät puhuisi peräpukamista.
cabmo

Viesti Kirjoittaja cabmo »

hkoskenv kirjoitti: Elo 24, 2022 21 : 08
Arza22 kirjoitti: Elo 24, 2022 20 : 49 Jos pääkopassa ei liiku mitään niin paraneeko kuvat kalliimmilla laitteilla?
Ei, mutta huonojen kuvien kuvaaminen hyvillä kameroilla on paljon mukavampaa kuin päinvastoin.
Mukavampi kuvata syksyn iltahämärässä sillä F1-1.8 kuin F5.6-11. Ja kummasti helpottaa tähti/revontulien kuvaamista
Vastaa Viestiin