Kerro kun ostit kuvaukseen liittyvää tavaraa, osa 2

Pipoa voi löysätä, mutta aiheen tulee liittyä jotenkin valokuvaukseen.
spege

Viesti Kirjoittaja spege »

nsamppa kirjoitti:Mulla nää viimeisimmät hankinnat on Leican Summicron Asphit 35 & 90. Oikein miellyttäviä ovat.
Häpäiset hienot Leican objektiivit kiinnittämällä ne siihen Sonyn vajakkimuovirutkuun. Nyt kipin kapin ostamaan oikea kamera noille objektiiveille.

https://en.leica-camera.com/Photography ... /Leica-M-P
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
nsamppa

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Nojoo.. Mulla vaan kun tuo videopuoli on todella tärkee niin ei taida Leican runkoa tulla taloon. Ei mulla metsiä oo siihen malliin että voisin ostaa tuon rungon ihan vaan näppäily/"ei häpäisy" käyttöön.

Ja toisekseen. Näin valokuvapasifistina mua ei niin hirveästi paina linssien häpäisyt. Riittää että toimivat, ovat hyviä ja pysyvät hyvässä kunnossa. Toista se on teillä arvon marsalkoilla ja muilla sotaherroilla. Tarvitaan sääntökirjaa, kunniakoodia, sotaoikeutta, kuria ja nuhdetta. Ilmeisesti penkinlämmitinkin lienee sotaherrojen vakio varuste: http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art- ... 24259.html
Turmio

Viesti Kirjoittaja Turmio »

Kyllästyin täyskennon raahaamiseen ja ostin Olyn e-m5 mkII ja läjän optiikkaa.
Tiesin mitä menetän ja mitä voitan.
Maffer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Et tiennyt jos et ole aikaisemmin kokeillut. Pudotus on suurempi kuin ymmärtää paperilla ja kaikesta mahdollisesta hypestä.
Turmio

Viesti Kirjoittaja Turmio »

Oli kokemusta ennestään. (e-pm2 ja E-m1)
SuperDrive

Viesti Kirjoittaja SuperDrive »

Kameralaukku tuli ostettua Rajalan Digiviikolta, kun sai 19 eurolla. Hieman huonosti tosin on jakajia ja kannessa isolla N-sana.
Tervo

Viesti Kirjoittaja Tervo »

Joo, hassel toi tälle idiootille Canon-kamaa, ja maksoikin vielä "ruhtinaallisesti", kun kelpasi. No, nyt tuli akkukahva tuohon 5D:hen, niin eihän toi kerpele enää mahdu siihen hasselin olkalaukkuun! Taitaa mennä ihan oikean laukun hankintaan ;-)
Fifty-forty
Kryptos
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptos »

Tuli sitten tilattua Saksan Amazonista ROGUEGRID2 3-in-1 hunajakenno salamalaitteille, sekä siihen sopiva geelisarja.
http://www.amazon.com/Rogue-Photographi ... B00SYIW0U8
Sapere aude.
---
flickr
onninpoika

Viesti Kirjoittaja onninpoika »

Kryptos kirjoitti:Tuli sitten tilattua Saksan Amazonista ROGUEGRID2 3-in-1 hunajakenno salamalaitteille
Olipas mielenkiintoinen värkki. Ihan hyviä vihjeitä tuon käyttöön löytyy youtubesta. Usein tilanteita, että pitäisi saada säröä ja särmää valaistukseen eikä aikaa tai mahdollisuuksia softboxin virittämiseen, niin tuon kaivaminen repusta voi tuoda isoakin apua tilanteeseen.
Kryptos
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptos »

Joo, noita hunajakennoja on monenlaisia, mutta tämä vaikutti kohtuuhintaiselta ja samassa paketissa on kolme eri valaisun leveyttä. Katsotaan, millainen on käytännössä. Varmaan hyvinkin toimiva.

Tänään tuli hankittua pitkään haluamani Canon EF 70-200 f/4L IS USM. Kiitos Phopez:lle kaupasta, joka sujui hienosti. Pohdin pitkään tämän tai f/2.8:n välillä, mutta lopulta päädyin pieneen kompromissiin valovoimassa. Säästihän siinä tietenkin myös merkittävän summan rahaa. Päivän kevyiden kokeilujen jälkeen olen erittäin tyytyväinen.
Sapere aude.
---
flickr
onninpoika

Viesti Kirjoittaja onninpoika »

Tänään hajosi uskollinen sotaratsu Brother värilaser. Oli tilanne päällä ja saatava mahdollisimman nopeasti 8-sivuinen väriräportti tulostettua. Kävin paikallisia kauppoja läpi ja loppupelissä hommasin Epson WF-5620 mustesuihkun hintaan 169€. Kaksipuolinen tulostus joka on työn takia ihan must. Alkutestien perusteella ihan asiallinen laite. WiFi-liittymä on mukava n. 20v piuhanvedon jälkeen.

Onko muilla kokemusta noista Epson WorkForce laitteista?
laft

Viesti Kirjoittaja laft »

toissa päivänä ostin canon 7 d mk II ja ny jo valmis myymään eteenpäin =D kroppi ei vaa tunnu olevan mua varten

Viesti Kirjoittaja hassel »

laft kirjoitti:toissa päivänä ostin canon 7 d mk II ja ny jo valmis myymään eteenpäin =D kroppi ei vaa tunnu olevan mua varten
Laita samalla linssitkin myyntiin ja siirry meidän onnellisten Nikonilaisten leiriin ;D
emerik

Viesti Kirjoittaja emerik »

hassel kirjoitti:
laft kirjoitti:toissa päivänä ostin canon 7 d mk II ja ny jo valmis myymään eteenpäin =D kroppi ei vaa tunnu olevan mua varten
Laita samalla linssitkin myyntiin ja siirry meidän onnellisten Nikonilaisten leiriin ;D
Älä nyt tuollaista ehdota. Vielä lopettaa valokuvaamisen. :D
laft

emerik kirjoitti:
hassel kirjoitti:
Älä nyt tuollaista ehdota. Vielä lopettaa valokuvaamisen. :D
en mä sentään niin epätoivonen ole että nikonin leiriin siirtyisin, mutta ei toi kroppi vaa istu mun käteen, taitaa mennä vaihtoon ja yks täyskennonen lissee tilalle.

Viesti Kirjoittaja Tervo »

Historian siipien havinaa, ensimmäinen "full frame" jota olen pitänyt käsissäni kouluaikana palautui valikoimaan Huuto.netistä.

Kuva
Fifty-forty
janne.

Viesti Kirjoittaja janne. »

kuulapään modaaman mono-D5100:n ostin ja siihen agressiivisen clip-on valosaastesuotimen. syksyä odotellessa
Gold member of Sigma 14mm f/1.8 & 100-300mm f/4 fun club.
laft

dji phantom 3 4k rahalasta ny ku hinnat tippu 4.sen myötä

Viesti Kirjoittaja ISSPES »

Batis 1.8/85! Varmaan vasta viikonloppuna ehtii kuvaamaan kunnolla, toivottavasti ei sada.
Maffer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Ne on sääsuojattu...
Vastaa Viestiin