ESIMAKUA
-
-
Minulla on kova huumorintaju, mutta teinix en ole. Kuvilla tulen sen todistamaan, jos ette muuten usko!SamiN kirjoitti:Spege nuo sinun juttusi alkaa olla sillä tasolla että alkaa mietityttämään että olet varmasti teinix.
Pikkusen alkaa *sensuroitu* kun täällä on näin hölmöjä ihmisiä. Vai että Teinix, heh, heh...
Ja mikä minun juttu on esim. ollut kovin asiaton? Kirjoitan kyllä välillä hurtilla huumorilla. Pyydän anteeksi, jos olen loukannut jonkun herkkää mieltä.
- spege -
-
Perun trollin.. teinix vetää.spege kirjoitti:Turhaan nimittelet minua trolliksi. Minulla on kaikista kuvistani alkuperäiset RAW-tiedostot tallella. Lyödäänkö 1000 euron veto, onko tämä eka kuva ja seuraavat 20 minun vai "jonkun muun"?
Ota yhteyttä sähköpostilla, jos veto kelpaa.
- spege -
Where facts are few, experts are many. -- Donald R. Gannon
-
Et ole loukannut ketään mitä minä olen seurannut, huoli pois.. Jos et ole teinix niin koita käyttäytyä sen mukaan.. Paskan jauhamista ei jaksa kukaan lukea.spege kirjoitti:Minulla on kova huumorintaju, mutta teinix en ole. Kuvilla tulen sen todistamaan, jos ette muuten usko!
Pikkusen alkaa *sensuroitu* kun täällä on näin hölmöjä ihmisiä. Vai että Teinix, heh, heh...
Ja mikä minun juttu on esim. ollut kovin asiaton? Kirjoitan kyllä välillä hurtilla huumorilla. Pyydän anteeksi, jos olen loukannut jonkun herkkää mieltä.
- spege -
Where facts are few, experts are many. -- Donald R. Gannon
Meinaat niiku tällaisia: http://www.pbase.com/mikko_photo :-))))mikko kirjoitti:...Kyllä hyvässä kuvassa kuvassa väline puhuu, kunnon vehkeellä saa kunnon kuvia...
Kovaa kohinaa, miltei kaikki huippuvalot puhki palaneita, valko-, kontrasti- ja väritasapainot miten sattuu, sommittelut sattumanvaraisia, kaikki lajit ovat lisäksi ns. erittäin helppoja kuvattavia.laite kirjoitti:http://laite.org/spege/20kuvaa
pistetään nyt tännekin linkki.
Sori vaan, mutta olin mitoittanut katseluasenteeni kuvaajan puheiden tasolle. Kylmä totuus on että puolet halvemmilla vehkeillä pääsee paaaljon parempaan jälkeen. Vai voisiko jopa olla että valokuvaamisessa tieto ja taito ovat kuitenkin ne tärkeimmät välineet, L:llän sijasta tarvitaankin älliä?
-
- Viesti:
Eikös tämä ole osoitus juuri siitä, mitä jossain jo sanoin: kiitos kuvista kuuluu kameratehtaalle eikä kuvaajalle. Automaatilla saa juuri tuollaisia kuvia. Senkun kävelee lammen rannalle, sohottaa putkella kohti lintuja ja laukoo kameraa. Siinä ei tarvita mitään taitoa. Vielä pari kaveria silloin tällöin hätyyttämään lintuja lentoon, niin saa noita lentokuviakin.veshut kirjoitti: Kovaa kohinaa, miltei kaikki huippuvalot puhki palaneita, valko-, kontrasti- ja väritasapainot miten sattuu, sommittelut sattumanvaraisia, kaikki lajit ovat lisäksi ns. erittäin helppoja kuvattavia.
Jos kuvien sisällössä olisi jotain, niin se voisi olla kuvaajan ansiota. Jos linnut olisivat muita kuin tavallisimpia, olisi siinäkin hiukan enemmän vaivaa. Minusta variksesta on vaikeampi saada hyvä kuva kuin joutsenesta. Varis on älykäs lintu ja sen kun saa näkymään kuvassa, niin hyvä ois. Variksen puvun sävyt kun vielä saa esiin, niin pelkkä automaatti ei riitäkään.
JorePuusa on pitkään valittanut siitä, kun lehdistö ei käytä enää lehtikuvaajia vaan harrastajia. Toinen vaihtoehto on antaa toimittajalle pokkari. Minä olen huomannut tuon ilmiön vain lehtikuvan tason heikkenemisenä, syitä tuntematta. Kummassakin tapauksessa automaatti tekee kuvan ja sisältö on vähän niin ja näin. Käyttäisivät edes niitä Taikin käyneitä taitajia.
;)
Samaa olen itsekin ihmetellyt. Noh, ainakin Satakunnan Kansa käyttää tuota "toimittajalle pokkari käteen ja juttua tekemään" taktiikkaa melko usein.adapteri kirjoitti:JorePuusa on pitkään valittanut siitä, kun lehdistö ei käytä enää lehtikuvaajia vaan harrastajia. Toinen vaihtoehto on antaa toimittajalle pokkari. Minä olen huomannut tuon ilmiön vain lehtikuvan tason heikkenemisenä, syitä tuntematta. Kummassakin tapauksessa automaatti tekee kuvan ja sisältö on vähän niin ja näin. Käyttäisivät edes niitä Taikin käyneitä taitajia.
-
- Viesti:
Juu juu pojat ette tajunneet yksinkertaista asiaa.
Kun sanoin että hifi vehkeillä on eroja tarkoitin tietenkin samaa musiikkia kuunnellessa hyvillä vehkeillä musa kuulostaa varmasti paremmalta kuin rupu stereoilla.
Valokuvauksessa tilanne on aivan sama, riippumatta siitä kuinka taiteellinen tai luova olet.
Osaava kuvaaja kuvaa kertakäyttöpokkarilla filmille taikka canonin 1Ds:llä ja kunnon L-putkella. No kummalla kuva on parempi?
Kun sanoin että hifi vehkeillä on eroja tarkoitin tietenkin samaa musiikkia kuunnellessa hyvillä vehkeillä musa kuulostaa varmasti paremmalta kuin rupu stereoilla.
Valokuvauksessa tilanne on aivan sama, riippumatta siitä kuinka taiteellinen tai luova olet.
Osaava kuvaaja kuvaa kertakäyttöpokkarilla filmille taikka canonin 1Ds:llä ja kunnon L-putkella. No kummalla kuva on parempi?
*Pro Mikko Laakso*
-
No jos asia käännetään toisinpäin niin eräiden pääkallokuvien perusteella kaanoni tekee *sensuroitu* kameroitamikko kirjoitti:Juu juu pojat ette tajunneet yksinkertaista asiaa.
-
Ongelmanahan on ilmeisesti se, ettei mikolla ole ollut varaa ostaa digijärkkää, vaan on uskotellut ihmisille, että sellainen nyt löytyisi. Kuviahan ei voi toki julkaista ennen huippuobjektiivin saamista, koska maine menisi (menny jo). Luulisi, että 10D ja 50mm f/1.4 yhdistelmällä pitäisi saada ja superkuvia, mutta ei irtoa muita kuin filmikameralla kuvattuja pääkalloja.nieppi kirjoitti:No jos asia käännetään toisinpäin niin eräiden pääkallokuvien perusteella kaanoni tekee *sensuroitu* kameroita
-
Minä en tiedä mistä tuo kohina johtuu noissa lopullisissa kuvissa? No ei se nyt minusta niin häiritsevää ole, kuin tuo Huttunen yrittää provosoida. Ja huippuvalot voivat jossakin kohtaa olla ehkä puhki, kun säätelin RAW-kuvat pikatahtiin. En nyt liian hyvää jälkeä pistä Huttusen kaltaiselle höpöttäjälle...veshut kirjoitti:Kovaa kohinaa, miltei kaikki huippuvalot puhki palaneita, valko-, kontrasti- ja väritasapainot miten sattuu, sommittelut sattumanvaraisia, kaikki lajit ovat lisäksi ns. erittäin helppoja kuvattavia.laite kirjoitti:http://laite.org/spege/20kuvaa
pistetään nyt tännekin linkki.
Onko kurki ja metsähanhi erittäin helppoja kuvattavia? Ei niistä kunnon kuvia ole sinun nettisivuilla, mistä johtuu? Ja ne joutsenkuvat jotka näin sinun nettisivuilla olivat ihan basic-kamaa. Kyllähän sinä harakkoja osaat kuvata! Kotitalon ikkunasta?
Ja muistakaa; nämä olivat niitä 2.lk kuvia.
- spege -
Pekka Turunen
Viimeksi muokannut spege, Touko 08, 2004 13 : 09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
No äläpä adapteri soita poskea, vaan esitä parempia kuvia kuin minä!adapteri kirjoitti:Eikös tämä ole osoitus juuri siitä, mitä jossain jo sanoin: kiitos kuvista kuuluu kameratehtaalle eikä kuvaajalle. Automaatilla saa juuri tuollaisia kuvia. Senkun kävelee lammen rannalle, sohottaa putkella kohti lintuja ja laukoo kameraa. Siinä ei tarvita mitään taitoa. Vielä pari kaveria silloin tällöin hätyyttämään lintuja lentoon, niin saa noita lentokuviakin.
"Ei hyvät kuvat ole välineistä kiinni!!"
Sitä paitsi: oikeasti täytin äsken vasta 23 vuotta (aikaisemmin sanoin että olen n. 25-v).
- spege -
-
Spegehän nuorenee ihan silmissä... (lue: kutistuu) ;)
Näyttivät muuten kovasti filmikamerasta tulleilta kuvilta...
Näyttivät muuten kovasti filmikamerasta tulleilta kuvilta...
Juha Makkonen
http://www.digislr.net
http://www.digislr.net
-
- Viesti:
Koeta nyt, herranjumala, mies(?) saada jotain koherenssia näihin juttuihisi. Oletko nyt oikeasti post-teini, vai _vuosia_ lehtitaloille kuvannut pro, mainetta niittänyt free, harrastelija joka on äskettäin aloittanut näppäilemään luontoa, jotain muuta, mitä?spege kirjoitti: Sitä paitsi: oikeasti täytin äsken vasta 23 vuotta (aikaisemmin sanoin että olen n. 25-v).
- spege -
Yritä ihan oman mielenterveytesi takia saada jotenkin realiteetit kohdalleen. Kukaan, joka on näppäillyt luontokuvia puoli vuotta ei ihan oikeasti voi olla varma siitä, että tulee jollain tipukuvillaan voittamaan vuoden luontokuvakisan.
Olkoon tämä omalta kohdaltani viimeinen kommentointi spegekeskusteluun. Alkaa mennä jo niin tolkuttomaksi...
Hyvää kevättä ja parempaa mielenterveyttä kaikille tasapuolisesti.
/---
ap
Vain kuolleet kalat uivat myötävirtaan
http://gramdel.kapsi.fi/
http://gramdel.kapsi.fi/