tareone kirjoitti:Se kertoo myös sen, että edellinen omistaja on ollut digicamera.netin foorumin aktiivikäyttäjä.
uuh, ympyrä sulkeutuu :o
kerro kuka?
Vaikea sanoa ;)... , mutta jos täällä vertailee speksejä ja kinastelee megapikseleistä, ei juuri kuvaamaan kerkiä. Veikkaisin kuitenkin, että kyseessä on mikon entinen D60, koska mikon kuviahan ei ole juuri näkynyt. Mikko on joskus hädissään ostanut D60:en, kunnes huomasi, että 10D tuli markkinoille ja päätti myydä kameran. Tunnusta Mikko!
tareone kirjoitti:mutta jos täällä vertailee speksejä ja kinastelee megapikseleistä, ei juuri kuvaamaan kerkiä. Veikkaisin kuitenkin, että kyseessä on mikon entinen D60, koska mikon kuviahan ei ole juuri näkynyt. Mikko on joskus hädissään ostanut D60:en, kunnes huomasi, että 10D tuli markkinoille ja päätti myydä kameran. Tunnusta Mikko!
Hmmm. salaliittoteoriat on aina ollut mun suosikkeja :D
mutjoo, tottapuhuen eipä oo kyllä oikeasti tullut paljoa kuvattua viimeisen 2 viikon aikana. kaikki energia menee uudella työpaikalla töiden opetteluun ja kun sit illalla viiden-kuuden aikaan pääsee kotiin ei oikein enää jaksa tehdä mitään.
laite kirjoitti:tottapuhuen eipä oo kyllä oikeasti tullut paljoa kuvattua viimeisen 2 viikon aikana. kaikki energia menee uudella työpaikalla töiden opetteluun ja kun sit illalla viiden-kuuden aikaan pääsee kotiin ei oikein enää jaksa tehdä mitään.
onneksi vajaan 2 viikon päästä on palkkapäivä :)
Kuvaaminen on ollut aika jäissä viimeisen kuukauden, mutta ensi viikon perjantaista 10D laulaa Lapissa viikon verran!
adapteri kirjoitti:Onneksi on ollut niin huono sääkin....
Pelkää aurinkoa!
älä muuta sano :P
noh, teinpä miehen teon ja pakkasin kameralaukkuun pari objektiivia ja latasin kameraan satasta sensiaa. vielä kun muistaisin ottaa kameran mukaan aamulla kun lähden töihin.
laite kirjoitti:Hmmm. salaliittoteoriat on aina ollut mun suosikkeja :D
mutjoo, tottapuhuen eipä oo kyllä oikeasti tullut paljoa kuvattua viimeisen 2 viikon aikana.
En tunnusta ennen kuin kidutetaan. Koppa amiraalia voi auttaa?
Totuushan on rajan toisella puolella eikä rajalassa.
Ei ole munkaan 10D pahemmin laulanut kun pitää jatkuvasti teidän viestejä luella ja niihin vastailla. Ketä tästäkin riippuvuudesta voidaan syyttää?
Kohinan vuoksi muuten digikamera on säilytettävä jääkaapissa kuvauskeikkojen välissä. Kameralaukkuun täytyy panna pari kylmäkallea kesäksi. Samallahan ne oluttölkit pysyvät viileänä.
adapteri kirjoitti:Kohinan vuoksi muuten digikamera on säilytettävä jääkaapissa kuvauskeikkojen välissä.
Mutta vain jos kamerassa on CCD-kenno.
Tuossa suora kopsu astronetin sivuilta:
"Kylmä vähentää CCD-kennon kohinaa. Kylmä saattaa toisaalta myös aiheuttaa kondensioveden kertymistä kameran sisälle, mikäli kamera viedään pakkasesta suoraan sisätiloihin. Siksi olisikin tärkeätä ostaa digikameralle kunnollinen kameralaukku, jossa kameraa voi pitää kunnes lämpötilaerot ovat tasaantuneet"
mikko kirjoitti:"Kylmä vähentää CCD-kennon kohinaa. Kylmä saattaa toisaalta myös aiheuttaa kondensioveden kertymistä kameran sisälle, mikäli kamera viedään pakkasesta suoraan sisätiloihin. Siksi olisikin tärkeätä ostaa digikameralle kunnollinen kameralaukku, jossa kameraa voi pitää kunnes lämpötilaerot ovat tasaantuneet"
Kameraa ei siis viedä pakkasesta sisätiloihin, vaan se laitetaan pakkasessa kameralaukkuun ja pidetään ulkona kunnes ulkolämpötila vastaa sisälämpötilaa - eli on tullut kesä?
Kameraa ei viedä pakkasesta sisätiloihin, vaan tietenkin pakastimeen! Näin kenno on huomattavasti kylmempi kuvaamaan lähdettäessä kuin jääkaapista otettuna. Kameralaukkuna tietenkin styrokskotelo. Kesällä voi käyttää peltier-jäähdytystä apuna.
Jahka tästä vielä kehitys kehittyy, ja akkuteknologia, niin pian on jokapojalla pysyvästi pakkasenpuolella pysyvä digikamera. Ei tule kondensoitumisongelmia. Kuvaus tietenkin vain termokintaat kädessä. 8=P
euka kirjoitti:Joskus täällä toivoisi jonkin sortin moderointia, mutta eipä kahdelta ihmiseltä voi liikaa vaatia :P
miksi? et taida olla huumorimiehiä/naisia?
Olen kyllä mutta mielestäni täällä voisi olla jokin osio missä voisitte leikkiä hauskaa sen sijasta että spämmäätte kaikki asiallisetkin topicit täyslaidallisella *sensuroitu*. ;)
Minä luen kaikki viestit, mutta ei ole sattunut omasta mielestäni eteen sellaista, johon olisi pitänyt puuttua. ´Muutaman viestin olen poistanut ja joskus siirrän jonkin viestin paremmin sopivalle alueelle, mutta muuten toiminta on esimerkillistä.
Jos on jotain huomattamista, niin minulle voi laittaa aina emailia. Perusperiaate on se, että puutun mahdollisimman vähän mihinkään.