Kameran kuljetus fillaroidessa

Pipoa voi löysätä, mutta aiheen tulee liittyä jotenkin valokuvaukseen.
jaava

Re: Kameran kuljetus fillaroidessa

Viesti Kirjoittaja jaava »

Kuusisto kirjoitti: Touko 05, 2023 11 : 18 Ropleemi vain tuo kuvauskaluston kuljetus siten, että kamera on nopeasti käyttöön otettavissa.
...
Siksi vaihtoehto ei ole alkaa selkärepusta kalustoa esiin raapimaan. Ken on saman asian kanssa paininut ja paremman ratkaisun kehittänyt; saa antaa julki. Voi toki olla niin, että fillariin kiinnitetty täristää kuoppaisilla teillä niin hitosti, että kroppaan kiinnitettynä säilyy kalusto parempana🤔
Oletko päätynyt jo valintaan?

Mä suosittelin aiemmassa viestissäni tuollaista Camera Sling Bag Backpack tyyppistä kantolaitetta, johon olen mieltynyt. Se on hyvä pyöräillessä (ei heilu selässä), siinä on hyvä leveä viileke joten voi kantaa pidempäänkin, sekä kameran saa helposti ja nopeasti esiin repusta, jota ei tarvi riisua - sen kun vaan sling liike, sivu auki ja kamera käteen. Mä ostin tuollaisen nimenomaan pyöräilyn takia, kun pelkäsin kameran hajoavan pyörälaukuissa. Nyt se on kuitenkin ollut mun ainoana laukkuna, kun lähden kuvaamaan ilmankin pyörää - juuri sopivan kokoinen ja helppo käsitellä. Arvostan erityisesti luonnossa kulkiessa repun antamaa suojaa risuilta, oksilta ja miksei myös sateelta (mun laukussa on integroitu sadesuoja).

Muistin, ettei kukaan kommentoinut helppoutta, jolla kameran saa sling bag:stä kuvausasentoon. Onko kukaan kokeillutkaan tällaista :?:
Tässä esitellään sen käyttö kuvaustilanteessa heti alussa (0.22s):
TurnStyle V2 0 Sling Camera Bag: https://www.youtube.com/watch?v=FqCzaGx ... 6s&index=5

Muitakin Camera Sling Bag Backpack tyyppisiä merkkejä on esitelty YouTube:ssa. Muun muassa: Mulla ei ole käsitystä mikä noista olisi hyvä tai paras itselleni.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Kuusisto

Re: Kameran kuljetus fillaroidessa

Viesti Kirjoittaja Kuusisto »

Vielä sötkötellään vanhalla konseptilla, eli nasselaukun naru kaulan takaa ja loota köllöttelee päin vatsaa. Kansi on koko ajan auki, joten sole ko nostaa kamera silmille. Tuo heilautettava yksisankainen laukku kyllä tuli hankittua, kun sopivasti oli tarjolla. Hiton näppärä ottaa föliin koiran kanssa metsälenkeille. Mikäli jotain kuvattavaa tulee, on kamera nopeasti saatavilla, muuten pysyy tukevasti selässä. Erillisessä lokerossa vielä sopiva tila sadeviitalle ja koiran palkkiopaloille. Tarkoituksella malliston pienin, Lowepro Slingshot 100aw - ei liikaa tilaa, mutta juuri tarpeeksi. Tässä tuon Slingin kanssa köpsötellessä käynyt selväksi, että varmasti ihan hiton hyvä talven umpihankihiihdoille, pysyy poissa sauvakäsien tieltä, mutta pienellä vaivalla otettavissa esiin. Tarjoaa samalla suojaa puista tippuvia lumipaakkuja vastaan, saati kamera pelkässä hihnassa roikkuen.
Metsäsuomalainen
Vastaa Viestiin