Kuinka arvostella foorumin valokuvia?

Pipoa voi löysätä, mutta aiheen tulee liittyä jotenkin valokuvaukseen.
jpsul

Viesti Kirjoittaja jpsul »

nomad kirjoitti:
hassel kirjoitti:Totuus joskus satuttaa, mutta kaikissa kuvissa on jotain hyvääkin.
Eli siis koskaan ei ole syytä antaa sitä *sensuroitu* palautetta.
Varmaan *sensuroitu* -palautteenkin yhteydessä olisi hyvä hieman avata syytä (vaikka se olisikin lähes itsestään selvyys esim. täydellinen kuva-alan tärähtäminen voisi olla tällainen).
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
mremonen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

Kai tässä on vähän sitä että kuka meistä oikeasti osaa, viitsii tai haluaa alkaa analysoimaan toisten kuvia.

Tietysti "p*ska kuva" ei kerro oikein mitään. Niin kuin ei välttämättä "oosom image!":kaan.
kapa21

Viesti Kirjoittaja kapa21 »

Olen samaa mieltä, että pelkät ääri-ilmaisut eivät kehitä ketään. Palautteen antajan ammattitaidolla(siis sillä että tietää kuvaamisesta oikeasti jotain) on varmasti merkitystä. Esim. Olli R:n analyysit kuvista ovat olleet todella mielenkiintoista luettavaa. Arvioinneista kuuluu, että tietoa on ja taitoa sanoa se niin, että siitä voi jotain oppiakkin.

Toisaalta vaikka valokuvauksen ammattitaitoa olisi, mutta ei ihmissuhdetaitoja, niin palaute voi olla hyvinkin tökeröä. Ja kuten aiemmin sanottua, meitä on monella tasolla olevia kuvaajia. Itse toivoisin kuvistani sekä parannusehdotuksia että ymmärrystä miksi joku kuva tai kuvan osa-alue on mahdollisesti hyvä.

Ja ainahan voi jättää sanomatta, jos ei sanottavaa löydy.

Valokuvaus on mielestäni myös usein taidetta, jossa kuvaan astuu myös kuvan arvioijan ja kuvaajan sisäinen maailma, joka ei aina aukene muille.
mixout

Viesti Kirjoittaja mixout »

Silläkin uhalla, että tämä aihe on provo niin vastataan. Mielipiteillä ja palautteella ei ole sen kuuluisan p*skan vertaa painoarvoa, jos sitä ei osaa perustella. Oli sitten kyse negatiivisesta tai positiivisesta mielipiteestä/palautteesta. Ihmisiä ja mielipiteitä on erilaisia, jotkut ilmaisevat itseään kärkkäämmin kuin toiset. Suvaitsevaisuutta pitäisi löytyä puolin ja toisin. MINUN mielestäni kuvan esillelaittajan tulee myös kestää "p*ska kuva" kritiikki, mutta vain siinä tapauksessa että sen on perusteltu kritiikin annon yhteydessä. Tälläinenkin palaute voi olla arvokasta vaikka sen antaja ei ystävällisimmästä päästä olekaan.
jari siren
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jari siren »

kribe kirjoitti:
hassel kirjoitti:
kribe kirjoitti: Kuinka monta kuvaa olet p@skaksi haukkunut "omalla" foorumillasi? Sen perusteella mitä täällä olet haukkunut, niin "omalla" foorumillasi olet oletettavasti sitä tehnyt kymmeniä kertoja?
Onko pakko haastaa riitaa?
Ja mennä henkilökohtaisuuksiin?
Nyt puhutaan kuvista, ei henkilöistä, jookos?
En haasta riitaa. Ihmettelin vain että miksi et käyttäydy täällä samalla tavalla kun toisessa paikassa?

Millä tavalla menin henkilökohtaisuuksiin? En ymmärrä?

On muuten varsin kypsää käytöstä Arho Paatialalta poistaa mun tunnus toiselta foorumilta tuon mun viestin takia.. Ymmärtääkseni moderoit sitä toista foorumia, et tätä. Olenko käyttäytynyt siellä jotenkin huonosti?
Onko todellista että poisti sun tunukset, herätkää nyt ihmiset, ihan mitä vaanko katsotte???
Tämä sama heppu joka tässä uhoaa, että totuus sattuu, on itkenyt joka foorumilla että, minä en saa arvostella hänen kuviaa ja pyytänyt moderaattorilta apua.
Jos moderaatori on moiseen lähtenyt, niin olen äänestänyt jaloillani.

Mutta tuosta tunnusten poistamisesta kostoksi, voisi olla joku lehti kiinnostunut??

On se kamerafoorumilla modejen taso hurja;-)
kribe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kribe »

jari siren kirjoitti:Onko todellista että poisti sun tunukset
Jep :D
jari siren kirjoitti:Tämä sama heppu joka tässä uhoaa, että totuus sattuu, on itkenyt joka foorumilla että, minä en saa arvostella hänen kuviaa ja pyytänyt moderaattorilta apua.
Kyseessä taitaa olla aika herkkä kaveri.
jari siren kirjoitti:Jos moderaatori on moiseen lähtenyt, niin olen äänestänyt jaloillani.
Eipä tuota kamerafoorumia ikävä tule, enkä ole sinne palaamassa vaikka (ja kun) se olisi mahdollista.
jari siren kirjoitti:Mutta tuosta tunnusten poistamisesta kostoksi, voisi olla joku lehti kiinnostunut??
Toivottavasti Kamera-lehden hallitus ainakin tuosta kiinnostuu. Eipä sitä sen pidemmälle kiinnosta viedä.
jari siren kirjoitti:On se kamerafoorumilla modejen taso hurja;-)
On. Ihmettelin sitä jo silloin kun huomasin kuka ko. foorumilla moderaattorina toimii. Millä perusteella on valinta tehty? Ilmeisesti kyseisestä tehtävästä ei kukaan muu ollut kiinnostunut. Luulisi että kyseinen lehti on sen verran kiinnostunut maineestaan, että vähän miettisi keitä päästetään tuollaisiin asemiin.
"All I can do is be me, whoever that is." -Bob Dylan
jari siren
Viesti:

kribe kirjoitti:
jari siren kirjoitti:Onko todellista että poisti sun tunukset
Jep :D
jari siren kirjoitti:Tämä sama heppu joka tässä uhoaa, että totuus sattuu, on itkenyt joka foorumilla että, minä en saa arvostella hänen kuviaa ja pyytänyt moderaattorilta apua.
Kyseessä taitaa olla aika herkkä kaveri.
jari siren kirjoitti:Jos moderaatori on moiseen lähtenyt, niin olen äänestänyt jaloillani.
Eipä tuota kamerafoorumia ikävä tule, enkä ole sinne palaamassa vaikka (ja kun) se olisi mahdollista.
jari siren kirjoitti:Mutta tuosta tunnusten poistamisesta kostoksi, voisi olla joku lehti kiinnostunut??
Toivottavasti Kamera-lehden hallitus ainakin tuosta kiinnostuu. Eipä sitä sen pidemmälle kiinnosta viedä.
jari siren kirjoitti:On se kamerafoorumilla modejen taso hurja;-)
On. Ihmettelin sitä jo silloin kun huomasin kuka ko. foorumilla moderaattorina toimii. Millä perusteella on valinta tehty? Ilmeisesti kyseisestä tehtävästä ei kukaan muu ollut kiinnostunut. Luulisi että kyseinen lehti on sen verran kiinnostunut maineestaan, että vähän miettisi keitä päästetään tuollaisiin asemiin.
Se Raimi on hyvin erikoinen heppu, tarjosi se mullekkin aikoinaan modenpaikkaa seiltä, en ollut kiinnostunut.

No mitä väliä, ei siellä ole kuin ne samat super floodaajat jotka laitaa kaikille muillekkin foorumneille kuvansa.
Parhaimilla kymmenen jäsentä ja on yksi paikka missä ei tarvitse katsoa yhden samoja kuvia uudestaan ja uudestaan.
Sillä on sinne banni;-)
camcam

Viesti Kirjoittaja camcam »

kribe kirjoitti:
hassel kirjoitti:
kribe kirjoitti: Kuinka monta kuvaa olet p@skaksi haukkunut "omalla" foorumillasi? Sen perusteella mitä täällä olet haukkunut, niin "omalla" foorumillasi olet oletettavasti sitä tehnyt kymmeniä kertoja?
Onko pakko haastaa riitaa?
Ja mennä henkilökohtaisuuksiin?
Nyt puhutaan kuvista, ei henkilöistä, jookos?
En haasta riitaa. Ihmettelin vain että miksi et käyttäydy täällä samalla tavalla kun toisessa paikassa?

Millä tavalla menin henkilökohtaisuuksiin? En ymmärrä?

On muuten varsin kypsää käytöstä Arho Paatialalta poistaa mun tunnus toiselta foorumilta tuon mun viestin takia.. Ymmärtääkseni moderoit sitä toista foorumia, et tätä. Olenko käyttäytynyt siellä jotenkin huonosti?
Härski tapaus. Minusta sinun pitäisi viedä asia sivuston ylläpitäjän tietoisuuteen jo ihan periaatteesta.
kribe
Viesti:

camcam kirjoitti:Härski tapaus. Minusta sinun pitäisi viedä asia sivuston ylläpitäjän tietoisuuteen jo ihan periaatteesta.
Laitoin eileen Kameralehden toimitusjohtajalle sähköpostia ja tänään sain vastauksen, että ottavat hallituksen jäsenen ja foorumin vastaavan kanssa asian käsittelyyn.
oonako

Viesti Kirjoittaja oonako »

kapa21 kirjoitti:Itse toivoisin kuvistani sekä parannusehdotuksia että ymmärrystä miksi joku kuva tai kuvan osa-alue on mahdollisesti hyvä.

Ja ainahan voi jättää sanomatta, jos ei sanottavaa löydy.

Valokuvaus on mielestäni myös usein taidetta, jossa kuvaan astuu myös kuvan arvioijan ja kuvaajan sisäinen maailma, joka ei aina aukene muille.
Tästä oon samaa mieltä.
Jos laitan kuvia esille, toivoisin ITSE, että saisin RAKENTAVAA palautetta kuvasta. Uskon (ja toivon), että juuri palaute - oli se sitten hyvää tai huonoa, ajaa minua kehittymään kuvaajana.
Mikään "huono/p*ska" kommentti ei tietenkään riitä. Ensinnäkin, sellainen alkaisi vaan harmittamaan. Lisäksi herää kysymys, että mikä tässä mättää?
Kauneus tuppaa välillä olemaan katsojan silmissä erilainen kuin omissa.
jari siren
Viesti:

kribe kirjoitti:
camcam kirjoitti:Härski tapaus. Minusta sinun pitäisi viedä asia sivuston ylläpitäjän tietoisuuteen jo ihan periaatteesta.
Laitoin eileen Kameralehden toimitusjohtajalle sähköpostia ja tänään sain vastauksen, että ottavat hallituksen jäsenen ja foorumin vastaavan kanssa asian käsittelyyn.
Onko asia mitenkään vielä edistynyt?
kribe
Viesti:

jari siren kirjoitti:
kribe kirjoitti:
Onko asia mitenkään vielä edistynyt?
Ei ole vielä mitään kuulunut.
MattiH
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MattiH »

(Moderaattori) Eiköhän aihetta ole tässä jo käsitelty (tai oikeastaan henkilöä)...

Jatkot sitten siellä toisella foorumilla (jos nyt onnistuu .-))
Lukittu