kaiveli kirjoitti:Kyllähän kamera laitteet kiinnostaa mut on vakuuttavempaa kysellä niiden käytännöllisyydestä sellaisilta ihmisiltä jotka kuvaavat niillä eivätkä vaan esittele niiden teknisiä puolia jotka ovat löydettävissä miljoonasta eri paikasta...
Kyllä minä olen joka torvella kuvia ottanut.
Ja jos luulet löytäväsi spesifistä tietoa esim. Canon FDN 50-300/4,5
L-putkesta miljoonasta eri paikasta, niin laitahan aluksi vaikka 10 linkkiä. Laita ne linkit, mutta älä enää sitten avaudu tässä ketjussa, kierrä se vaikka kaukaa jos siltä tuntuu.
jtervo kirjoitti:sanohan rehellinen mielipiteesi tuon Sigman 70-200/2.8 ja "vastaavan" ällän eroista. Jos siis vakaaja jätetään huomiotta. AC-Fotolla ovat hinnat Sigmalle 900 ja Canonille 1230. Onko lisäsijoitukselle tarpeeksi katetta?
Mitä, myydäänkö EF 70-200/2,8 IS:ää 1230 euron hintaan vai onko kyseessä se Canonin vanhempi vakaajaton malli? Kuulostaa todella pilkkahinnalta IS:lle.
Juu, Sigma oli ihan hyvä putki. Vankka metallirakenne ja säätimet toimivat jämptisti. Hyvä vv-suoja ja jalustapanta. Canon on tietty myös mekaanisesti jämpti, IS-versio myös erityisesti sääsuojattu.
Mitään tarkkaa kuvalaatutestiä en näiden putkien välillä ole tehnyt, mutta perstuntuma on sellainen, että molemmat tekevät huippujälkeä aukosta riippumatta.
Mulla oli vain tuon Stigman kanssa sellainen ongelma, että sen HSM-tarkennusmoottori hyytyi aina pakkasella, mutta onkelma on ilmeisesti korjattu nyttemmin.
Jos puhutaan tarkennuksesta, niin EF 70-200 IS tarkentaa hieman nopeammin kuin Sigma. Lyhin tarkennusetäisyys on Sigmassa huono puoli; vain 1,8 m. Canonin IS:ssä se on 1,4 m ja vanhemmassa 70-200 L:ssä 1,5 m.
Ainut huono puoli mikä tulee mieleen tuosta Canonin IS-torvesta on sen vv-suojan nopeasti kuluva muovinen kiinnitys. Vastiksen kiinnitys alkaa käytössä löystymään ja viimein sen joutuu laittamaan teipillä paikoilleen, ettei tuuli vie sitä mennessään. ;)
Itse suosittelen kuitenkin aina Canonia Canonin kameraan, jos vain on riittävästi hilloa. Mutta tuota hintaa ihmettelen edelleen, jos on kyseessä siis IS-malli.