Dronet voisi hyvin laittaa luvanvaraisiksi ainakin kansallis- ja luonnonpuistoissa. Ite meinasin viime kaudella hakea Repovedelle tutkimuslupaa, että saisin edes kuljettaa välineitä puistossa ja ottaa näytteitä silloin, jos sattuu eteen jotain havaittavaa. Olis pitänyt täyttää sitä sun tätä lomaketta ja kertoa mitä lajia mahdollisesti voisin havaita ja kenen seurassa, eli listata suht kaikki mikä istuu, ui, lentää, kasvaa tai kävelee. Siis paperisulkeiset siitä, että katselen turpa kiinni mitä tapahtuu ja määritän jotain. Samaan aikaan hipit tekee mainosvideota Olhavalla dronella 4 tuntia putkeen. Lollikkata vaan.temama kirjoitti: olin tuossa hakemassa luontoelämystä olhavanvuorella viime kaudella. mulla ei ole kiipeilijöitä vastaan mitään, mutta huikkasen niinkuin sapetti kun ne kuvas vissiin jotain amazing kiipeilyvideota dronen avulla. varmaan oli ihan kivaa joo, mutta mä en olis halunnut kuulla enkä nähdä sen dronen pörinää.
Kiinnostaako porukkaa kickstartteri sellaiselle härvelille, joka ei lennä eikä kuvaa, mutta pitää samanlaista dronepörinää monta tuntia putkeen? Toimii aurinkokennolla, on lähes huomaamaton ja sytyttää metsäpalon, kun siihen soittaa.