Kameran vienti lentokoneessa?

Pipoa voi löysätä, mutta aiheen tulee liittyä jotenkin valokuvaukseen.
harrin
Viestit: 2536
Liittynyt: Tammi 10, 2003 8 : 25
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja harrin »

Helsinki-Vantaalla pengottiin repun sisältö perinpohjin. Zurichissa, Veneziassa ja Milanossa (Malpensa) kukaan ei ollut kiinnostunut vähääkään.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Sammeli-
Viestit: 60
Liittynyt: Kesä 29, 2007 22 : 03
Paikkakunta: Ivalo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sammeli- »

harrin kirjoitti:Helsinki-Vantaalla pengottiin repun sisältö perinpohjin. Zurichissa, Veneziassa ja Milanossa (Malpensa) kukaan ei ollut kiinnostunut vähääkään.
Minulle kävii juurikin samoin, Helsingissä oli elämäni tarkimmat turvatarkastukset, kun taas Rodokselta tultaessa ne vain heitettiin tiskin yli ja se oli silläselvä.. Ihme touhua sanoisinko

Lisäksi turvaportit oli selvästi säädetty äkäsemmäksi, kun housun napitkin reagoivat siihen.
#EOS @ Ircnet - Canonistien oma kanava
OskuK
Viestit: 34035
Liittynyt: Joulu 22, 2003 20 : 05

Viesti Kirjoittaja OskuK »

Ehkä Suomessa ei haluta että terroristit pääsisivät lähtemään pois? ;-)

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
A1
Viestit: 721
Liittynyt: Elo 08, 2005 20 : 00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja A1 »

OskuK kirjoitti:Ehkä Suomessa ei haluta että terroristit pääsisivät lähtemään pois? ;-)
Entäs se vapaa liikkuminen EU sisällä. :)
Mjoo, eivätköhän nuo turvapuolen ihmiset tee vaan itselleen lisää työtä ja työpaikkoja. Helsinki-Vantaa on tosiaan kelju paikka lähteä, varsinkin aamuruuhkassa. Viime vuosilta tarkempaan syyniin olen joutunut vain Brysselissä.
bobotti
Viestit: 13412
Liittynyt: Joulu 12, 2005 4 : 51

Viesti Kirjoittaja bobotti »

Hesassa minun laukkuni katsottiin myös. En nyt koe asiaa mitenkään ongelmalliseksi nostaa päällä oleva kamera ja 70-200 2.8 tiskille.

Kreikassa vastaavasti läppäri ja kortinlukijat joutuivat syynin kohteeksi , mutta kameralaukku ei.
TS: Turun urheilumuistomerkki vilisi kirjoitusvirheitä : EN SE OLLuT MINÄ! ;D
jvo
Viestit: 24
Liittynyt: Maalis 19, 2004 9 : 44

Viesti Kirjoittaja jvo »

Minkähän kokoinen laukku menee vielä käsimatkatavarassa kotimaan lennoilla? Omasta mielestä LowePro D550AW on aikas iso. Ei ainakaan istuimen alle mahdu...
ajouni
Viestit: 144
Liittynyt: Loka 23, 2006 14 : 25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ajouni »

jvo kirjoitti:Minkähän kokoinen laukku menee vielä käsimatkatavarassa kotimaan lennoilla? Omasta mielestä LowePro D550AW on aikas iso. Ei ainakaan istuimen alle mahdu...

Tähän varmaan löydät paremmin vastauksen käyttämäsi lentoyhtiön nettisivuilta kuin täältä. Siellä ilmoitetaan ihan tarkat mitat.
Aali
Viestit: 654
Liittynyt: Loka 16, 2005 11 : 38
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aali »

Viime viikolla kun lensin viimeksi ulkomaille niin tuli silmämääräisesti mittailtua muiden käsimatkatavaroita, kun juuri olin omaani mittaillut ihan mitan kanssa kotona että varmasti alittaa maksimimitat. Käytännössä näkyy aika reilustikin mitat ylittävät pakaasit menevän läpi, sen verran kookkaita laukkuja käytävillä näki rullailtavan. Tietysti kameratavaran kanssa mieluusti pelaa varman päälle ettei tartte ruuman niitä laittaa.

Lentoyhtiöiden sivuilta tosiaan löytyy sääntöjä noista mitoista. Kannattaa huomioida mahdolliset sallitut ekstra-tavarat kuten "pieni" kamera, kannettava tietokone yms mitä yleensä on lueteltu.
koopees
Viestit: 516
Liittynyt: Loka 21, 2003 14 : 07
Paikkakunta: Kangasala

Paino?

Viesti Kirjoittaja koopees »

Onko kenellekään tullut ongelmaksi käsimatkatavaran paino? Siis vaikka ulkomittojen suhteen olisi kunnossa, niin oltaisiin valitettu painon vuoksi tai suorastaan estetty käsimatkatavaran (kameralaukun) koneeseen ottaminen? Lomalentojen 5 kg menee todella helposti pro-rungolla ja optiikoilla ylitse. Samaten 8 kg rajoitus business-luokassa, jos nyt muistan rajoituksen oikein.
Aali
Viestit: 654
Liittynyt: Loka 16, 2005 11 : 38
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aali »

On joskus vuosia sitten ylittynyt tuo 8kg checkin-tiskillä, silloin ratkaisu oli heivata osa tavarasta ruumaan menevään laukkuun. Siihen aikaan ei vielä ollut kameravälineistöä mukana.

Yleensä on oleellista että laukku näyttää kevyeltä, eli kannattaa kantaa ja käsitellä sitä kuin se ei painaisi juuri lainkaan. Muutamaan vuoteen ei ole kukaan koskaan kiinnittänyt huomiota käsimatkatavaran painoon/kokoon, ulkomitat onkin olleet hyvin kurissa mutta painoa on kyllä varmastikin ollut joskus liikaa. Täälläkin muistaakseni ratkaisuksi on joskus heitetty että laittaa sitten tuollaisessa tapauksessa kameran kaulaan ja irto-obiskat taskuihin tarkastuksen ajaksi ja sitten taas laukkuun kun tarkastus on ohi ;)
Kehveli55
Viestit: 71
Liittynyt: Maalis 09, 2007 18 : 13

Viesti Kirjoittaja Kehveli55 »

New Yorkissa (JFK:lla) piti tullessa purkaa kaikki elektroniikka laukusta. Syy taisi olla se, etten muistanut kaivaa läppäriä etukäteen esille.
Jari-Matti
Viestit: 977
Liittynyt: Touko 03, 2004 11 : 47
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jari-Matti »

Tämän kuun alusta alkaen USAn lennoilla irralliset litium-akut pitää pakata käsimatkatavaroihin, eikä niitä saa olla määräänsä enempää:

http://safetravel.dot.gov/whats_new_batteries.html
IVK
Viestit: 21
Liittynyt: Touko 11, 2005 17 : 14

Viesti Kirjoittaja IVK »

Kellään kokemuksia Kööpenhaminen lentokentältä?

Ajallisesti melko tiukka vaihto siellä Helsingin koneesta Prahan koneeseen. Ajattelin kanniskella Nikonin d70:stä ja paria objektiivia matkustamoon.

Ei tekisi mieli jäädä jumittamaan johonkin tarkastukseen.
Aali
Viestit: 654
Liittynyt: Loka 16, 2005 11 : 38
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aali »

IVK kirjoitti:Kellään kokemuksia Kööpenhaminen lentokentältä?

Ajallisesti melko tiukka vaihto siellä Helsingin koneesta Prahan koneeseen. Ajattelin kanniskella Nikonin d70:stä ja paria objektiivia matkustamoon.

Ei tekisi mieli jäädä jumittamaan johonkin tarkastukseen.
Aika usein Köpiksen kautta olen lentänyt järkkärin kanssa eikä muistaakseni koskaan kukaan ole ollut kamerasta kiinnostunut. Edellinen kerta tosin viime kesältä joten en tiedä onko sen jälkeen asiat muuttuneet, luulisin etteivät ole.
kohan
Viestit: 12556
Liittynyt: Helmi 21, 2004 15 : 02
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja kohan »

IVK kirjoitti:Kellään kokemuksia Kööpenhaminen lentokentältä?

Ajallisesti melko tiukka vaihto siellä Helsingin koneesta Prahan koneeseen. Ajattelin kanniskella Nikonin d70:stä ja paria objektiivia matkustamoon.

Ei tekisi mieli jäädä jumittamaan johonkin tarkastukseen.
Ei ole ongelma jos optiikat nyt ei älyttömän kokoisia ole.
...kuvia lisätään myöhemmin...
http://kohan.1g.fi/
Tarzan
Viestit: 71
Liittynyt: Kesä 27, 2004 15 : 28
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tarzan »

IVK kirjoitti:Kellään kokemuksia Kööpenhaminen lentokentältä?

Ajallisesti melko tiukka vaihto siellä Helsingin koneesta Prahan koneeseen. Ajattelin kanniskella Nikonin d70:stä ja paria objektiivia matkustamoon.

Ei tekisi mieli jäädä jumittamaan johonkin tarkastukseen.
Tuskinpa kohtaat ongelmia. Lensin Kööpenhaminan kautta viime viikolla repussa D80, 18-70 ja 70-300 VR + muuta pientä tavaraa. Turvatarkastus meni heittämällä läpi, tarkastajatyttö kertoi jopa vitsin...
Let me see, as the blind man said.
IVK
Viestit: 21
Liittynyt: Touko 11, 2005 17 : 14

Viesti Kirjoittaja IVK »

Kiitoksia kommenteista. Nyt uskaltaa turvallisin mielin huomenaamuna hypätä koneeseen :)
fotom
Viestit: 7381
Liittynyt: Tammi 18, 2004 23 : 57

Viesti Kirjoittaja fotom »

Jari-Matti kirjoitti:Tämän kuun alusta alkaen USAn lennoilla irralliset litium-akut pitää pakata käsimatkatavaroihin, eikä niitä saa olla määräänsä enempää:

http://safetravel.dot.gov/whats_new_batteries.html
Miten lie mokomien säännösten laita euroopan sisäisillä lennoilla? Vara-akku kameraan ja muutama salamoihin pitäisi kuskata mukana.
kohan
Viestit: 12556
Liittynyt: Helmi 21, 2004 15 : 02
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja kohan »

fotom kirjoitti:
Jari-Matti kirjoitti:Tämän kuun alusta alkaen USAn lennoilla irralliset litium-akut pitää pakata käsimatkatavaroihin, eikä niitä saa olla määräänsä enempää:

http://safetravel.dot.gov/whats_new_batteries.html
Miten lie mokomien säännösten laita euroopan sisäisillä lennoilla? Vara-akku kameraan ja muutama salamoihin pitäisi kuskata mukana.
Ei ole ollut ongelma. Itsellä on jatkuvasti mukana parille rungolle 5-6 akkua varalla käsimatkatavaroissa. Akut on pakattu yksittäin minigrip -pusseihin.
Kukaan ei ole ollut kiinnostunut niistä kun olen kiertänyt Euroopassa ja Aasiassa.
Tosin Iso-Britanniaan ja USAan ei ole onneksi tarvinnut mennä.
...kuvia lisätään myöhemmin...
http://kohan.1g.fi/
OskuV
Viestit: 341
Liittynyt: Joulu 28, 2007 23 : 34
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Viesti Kirjoittaja OskuV »

Sen kummemmin esittelemättä kameraa tai oheistarvikkeita olen päässyt ilmoihin Helsinki-Vantaalta, Amsterdamista, Portosta ja Frankfurtista. Kamat oli pakattuna reppuun joka kävi normaalisti läpivalaisussa.
Nikanonisti.
Vastaa Viestiin