Paras henkilöauto valokuvaukseen !?

Pipoa voi löysätä, mutta aiheen tulee liittyä jotenkin valokuvaukseen.
jaava

Re: Paras henkilöauto valokuvaukseen !?

Viesti Kirjoittaja jaava »

Tähän alkuun kaikki mahdolliset kirosanat ärriä korostaen kunnolla pärisyttäen!

Auton omistaminen on syvältä
Uudessa autossa on multimediajärjestelmä, jonka osaksi voi liittää oman kännyn, jolloin puheluita, tekstiviestejä ja satelliittinavigointia voi operoida suoraan ratin painikkeilla, tai kännyn puheentunnistuksella. Puhelimelle on autoon integroitu keskelle etupaneelia ylös tukeva paikka ja sen vieressä on USB liitin, jolla saa pidettyä kännyn latauksessa. Erinomaista suunnittelua, peukutan.
Mulla ei vaan ollut sopivan lyhyttä USB C-johtoa (15cm on sopiva), joten tilasin 2 sellaista ensimmäisestä kuukkelilöydöstä: Gigantista. Kun sitten sain tilausvahvistuksen, se tulikin heidän ruotsalaiselta "partneriltaan" ja osoite oli väärin, tai siis postinumero ja paikka: 03710 UUSITALO. Muuten tiedot oikein. Mä asun Espoossa enkä ole koskaan edes käynyt Vihtijärvellä, 03710:ssa tai UUSITALO:ssa.

Kun yritin saada osoitteen korjatuksi, niin Gigantti sanoi useammalla suulla, ettei he voi korjata, koska partneri. Partnerille saattoi lähettää vain sähköpostia Gigantin omilta sivuilta (perhana jouduin rekisteröittymään sinnekin). Ensimmäiseen s-postiin eivät vastanneet ja seuraavana päivä toiseen kun ihmettelin "are you really going to send the parcel to this address to circulate all over the Finland", vastasivat etteivät voi enää muuttaa kun paketti on jo lähtenyt. Mutta se palaa heille kolmen neljän viikon päästä, jolloin hyvittävät summan. Siis kumpikaan ei suostunut kantamaan vastuutaan.
Että suivasee kirjoittaakin tätä!
Vois Gigantti ottaa oppia eBay:stä tai Amazonista!
Kun paketti ilmestyi seurantaan, se oli Matkahuollon kuljetettavana. No minä soittamaan heille, mutta eihän sinnen palvelunumeroon pääse: "Linjoillamme on ruuhkaa ..."
Tänään tuli Matkahuollolta ilmoitus paketin olevan Vihtijärvellä Syökerin Tuvalla. Katsoin etäisyyden 50km Viherlaaksosta ja hyppäsin autoon. Aikaa meni lähemmäs 2 tuntia ja bensaa 100km ajon verran. Kaapelit maksoi toimituskuluineen vajaat 13,80€.
Yhteensä kaapeleista tuli kalliita sekä ekologisesti, että rahallisesti. Ja multa tippui useampi viikko eliniästä.

Että osaa olla eppistä!

Toivottavasti Gigantille voi reklamoida tästä episodista kirjallisesti. Olen hieman uteliaskin tietämään kumpi sen osoitteen on sössinyt, Gigantin tietokoneet vai partneri. Minähän se en ole voinut olla - nettitilauslomake ei suostu lähtemään, jos en anna osoitetta postinumeroineen ja tuollaista osoitetta en mitenkään voisi lomakkeeseen kirjoittaa.

Helpottaiskohan repiä vielä yksi T-paita tähän lopuksi!
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Kapama

Viesti Kirjoittaja Kapama »

Mites olisi yksityisliisaus. Kolmensadan pintaan kuukaudessa löytyy jo varteenotettavia. Sisältää huollot ja mahdolliset korjaukset. 12 kk minimiaika.
iikkoo

Viesti Kirjoittaja iikkoo »

"jaava:.... Toivottavasti Gigantille voi reklamoida tästä episodista kirjallisesti. Olen hieman uteliaskin tietämään kumpi sen osoitteen on sössinyt, Gigantin tietokoneet vai partneri. Minähän se en ole voinut olla - nettitilauslomake ei suostu lähtemään, jos en anna osoitetta postinumeroineen ja tuollaista osoitetta en mitenkään voisi lomakkeeseen kirjoittaa"

Tunnen taudin, Gigantista ei, mutta joistakin muista firmoista. Oon ottanut nykyään kännyllä kuvan näytöltä, ennenkuin olen lähettänyt tilauksen eteenpäin. Helpompi todistaa, mihin olen tilannut ja myös mitä.
jaava

Eilen kävin läpi muovikassin, johon korjasin mun edellisestä autosta kaikki tilpehöörit. Olin säilönyt kaikki rekisteriotteet, huoltolaskut, katsastukset yms. paperit koko 20-vuotiselta omistusajalta. Vanhin paperi oli markoissa kirjoitettu tilaus- ja kauppasopimus.

Täytyy sanoa ettei ole ihan halpaa autoilu, vaikka tankkausmaksuja ei ollut säilötty.
Jos tuota olis käytetty pelkkään valokuvaukseen, olis kuvauksilla ollut hintaa!
Viimeksi muokannut jaava, Syys 17, 2021 9 : 05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
hkoskenv

Viesti Kirjoittaja hkoskenv »

jaava kirjoitti: Syys 16, 2021 17 : 16 Tähän alkuun kaikki mahdolliset kirosanat ärriä korostaen kunnolla pärisyttäen!

Uudessa autossa on ...
No onpa surkea auto. Ei vaan vaarivainaan Mossessa ollut ikinä sitä ongelmaa, että sen ja puhelimen liittämiseksi tilatut USB-kaapelit menivät väärään osoitteeseen.
Hannu
jaava

hkoskenv kirjoitti: Syys 17, 2021 9 : 01
jaava kirjoitti: Syys 16, 2021 17 : 16 Tähän alkuun kaikki mahdolliset kirosanat ärriä korostaen kunnolla pärisyttäen!

Uudessa autossa on ...
No onpa surkea auto. Ei vaan vaarivainaan Mossessa ollut ikinä sitä ongelmaa, että sen ja puhelimen liittämiseksi tilatut USB-kaapelit menivät väärään osoitteeseen.
Mä olisin halunnut mahdollisimman yksinkertaisen kulkuvälineen, sellaisen jossa on istuin, 60-luvulla kehitetty vapaasti hengittävä moottori ja 4 pyörää, sekä sadesuoja.
hkoskenv

Viesti Kirjoittaja hkoskenv »

jaava kirjoitti: Syys 17, 2021 9 : 07 Mä olisin halunnut mahdollisimman yksinkertaisen kulkuvälineen, sellaisen jossa on istuin, 60-luvulla kehitetty vapaasti hengittävä moottori ja 4 pyörää, sekä sadesuoja.
No Mosse täyttää nuokin ehdot, paitsi sen moottori lienee kopio jostain sotasaaliista eikä ollenkaan noin moderni.

Mutta pakkoko sitä on yrittää väkisin käyttää kaikkia turhia toimintoja mitä autoissa on. Modernit autot ovat aivan valtavan paljon parempia siinä yksinkertaisessa "käynnistä moottori, aja haluaamaasi paikkaan" -mekaniikassa kuin vanhat Mosset, kunhan vain antaa "mediakeskuksen" elää omaa elämäänsä. Se vaarivainaa kulutti puolet vapaa-ajastaan sen Mossen alla kiroilemassa ja silloin oli sääntö, että kone kestää litratilavuutensa kertaa 100000 km. Nyt huoltovälit ovat moninkertaiset, huoltoa paljon vähemmän ja on huonoa tuuria jos auto hajoaa ennen kuin mittarissa on 300000 km.

Jos kuluttajaelektroniikan laatu on romahtanut (mitä se on vain siksi, että on tullut surkea mutta halpa laatutaso entisten karvalakkimallien alapuolelle), niin autojen laatu on noussut.
Hannu
temama

Viesti Kirjoittaja temama »

Gigantti on aika hanurista nykyisin, varsinkin toi niiden 'ruotsalaisen partneri' kauppa.

Noita USB piuhoja nyt saa joka paikasta, olisit tilannut vaikkapa verkkokauppa.comista. Sentään vielä menestynyt suomalainen firma.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
jaava

hkoskenv kirjoitti: Syys 17, 2021 9 : 54 Mutta pakkoko sitä on yrittää väkisin käyttää kaikkia turhia toimintoja mitä autoissa on. Modernit autot ovat aivan valtavan paljon parempia siinä yksinkertaisessa "käynnistä moottori, aja haluaamaasi paikkaan" -mekaniikassa kuin vanhat Mosset, kunhan vain antaa "mediakeskuksen" elää omaa elämäänsä.
Mä olisin vakavasti harkinnut tuon Dacian Sandero Access-mallia, joka on pelkistetyin Sandero (mm. vapaasti hengittävä kone). Se on se Euroopan halvin auto.
Mutta maahantuojalla ei ollut Hangossa kuin muutama auto (muistaakseni kaikki Sandero Essentialeja), mistä valita. Jos olis halunnut vapaan valinnan, niin olis pitänyt odottaa kuukausikaupalla (eivät saa autoihinkaan riittävästi elektroniikan komponentteja). Tää mun Essential on hieman varustellumpi kuin noi Access mallit (mulle merkittävimmät on ilmastointi ja hieman enemmän tehoa koneessa ... ehkä myös vakionopeussäädin). Riittää hyvin mun valokuvaustouhuihin :)

Tämän päivän autot näyttää olevan kaikki täysverisiä elektroniikan ihmeitä - mulla menee pääkkä pyörälle noiden ominaisuuksien kanssa. Mutta enköhän mäkin opi ajamaan ihan perusajoa ilman hilavitkuttimia ... ainakin muutaman kolaroinnin jälkeen.

Vihdissä käydessä nousi tukka pystyyn, kun mittaristoon syttyi keltainen hälytysvalo. Lähempi tarkastelu päätyi siihen, että mulla on rengaspaineissa vikaa. Mutta ei käyttöohjetta (se oli kotona luettavana) - teksti kehotti tarkistamaan rengaspaineet ja sen jälkeen nollaamaan rengaspaineita tarkkailevan järjestelmän. Millä sen tekee kun ratti on täynnä kaiken maailman nappeja. Mä olen tottunut vain tööttiin ratissa!
talonherra

Viesti Kirjoittaja talonherra »

Viimeset hyvät vaparit on tehty enne 80 lukua ja ovat suoralla kutoskoneella jossa on maailman kaunein ääni😍🤣👊
Instagram: jani.honkala
Flickr: Jani Honkala
©pjm

Viesti Kirjoittaja ©pjm »

Kehutaanko täällä omia ostoksia vai haarukoidaanko temamalle mahdollista tulevaa hyvää kulkupeliä ilman usb-johtoa?
temama

©pjm kirjoitti: Syys 18, 2021 22 : 21 Kehutaanko täällä omia ostoksia vai haarukoidaanko temamalle mahdollista tulevaa hyvää kulkupeliä ilman usb-johtoa?
kulkupeli hankittu, eikä maksanut kuin 5 tonnia. ja nyt reissukiireet painaa päälle, temama lähtöö nimittäin tien päälle huomenissa!!perästä kuuluu ;-D
©pjm

Onnittelut, mikä se sitten onkaan, johdosta!!! 😁

Hito hyvää ruskaseikkailua teille!!!!
temama

tattista pjm!!

Se on kusitauko ja kuskin vaihto, sano! Nyt voi jo korkata Jallu-snapsin, yeez.

Kuva

On se vaan niin, että reissun päällä se on immeisen hyvä olla & hengittää!

Autokin on toiminut tähän saakka hienosti. Se perhana 15 vuotta vanha 2 litranen Hyuday Tucsoon kuluttaa semmoset 10l/ satasella. Ei voi mitään, mutta hyvä tällä on körötellä, ja maastossakin kulkee nelivedon ansiosta oikein näpsäkästi.

Täsä esimakua, pohjoisemmaksi siirrytään kunhan keritään. Päivittelen galleria-ketjuun sitten fotoja kunhan kerkiän, viimeistään reissun jälkeen.

adiós kaiffarit!!

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut temama, Syys 19, 2021 23 : 15. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
talonherra

Viesti Kirjoittaja talonherra »

Hienoa! NAUTTIKAA,👍👍
Instagram: jani.honkala
Flickr: Jani Honkala
jaava

temama kirjoitti: Syys 19, 2021 19 : 18 Autokin on toiminut tähän saakka hienosti. Se perhana 15 vuotta vanha 2 litranen Hyuday Tucsoon kuluttaa semmoset 10l/ satasella. Ei voi mitään, mutta hyvä tällä on körötellä, ja maastossakin kulkee nelivedon ansiosta oikein näpsäkästi.
No nii, pääsit matkaan! Autojen kanssahan on erityisen hyvä toivottaa onnea uudelle omistajalle. Joten onnea temama matkoillesi.

Tuolla Hyundai Tucson:lla menee jo hieman huonompaakin tietä valokuvauspaikoille.
Kulutus vaihtelee kaikissa autoissa melkoisesti (yli 100%) sen mukaan miten monta asentoa kaasupolkimesta löytyy (kaksasentoiset on syöpöimpiä), niin ja vaihdekepistä. Suunnakasi kannattaa valita alamäki, jos haluaa päästä erityisen pienellä kulutuksella.
jopisalo

Viesti Kirjoittaja jopisalo »

aamuinen tervehdys
Temaman vesiputous/pyörre oli oikein mukava aamun piristys. Mielenkiinnolla odotan jatkoa.
mirrored

Viesti Kirjoittaja mirrored »

Mitä näitä nyt on? Focus on yksi. ;) Galaxy tähtitaivaan kuvaajalle.
©pjm

jopisalo kirjoitti: Syys 20, 2021 9 : 17 aamuinen tervehdys
Temaman vesiputous/pyörre oli oikein mukava aamun piristys. Mielenkiinnolla odotan jatkoa.
+1
habannaama

Viesti Kirjoittaja habannaama »

Jos kalamiehelle kuuluu toivottaa kireitä siimoja, niin kuuluuko tässä kohtaa uuden auton omistajalle sitten toivottaa pyöreitä renkaita =)
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
Vastaa Viestiin