Voisi olla paikallaan, sillä ainakin Kanadassa käytännössä joka kerta koko kamerakalusto "haistellaan" pinsettien kärjessä olevalla kangaspalalla, joka analysoidaan sen jälkeen. Muistaakseni kysessä on muoviräjähteiden jäänteiden haistelu.fotom kirjoitti:Pariin vuoteen en ole lentämällä liikkunut, mutta koska päivittäin käsittelen melko suuria määriä räjähteitä työni puolesta, voinee olla parempi peseytyä kunnolla ennen jenkkilän matkaa. Varsinkin kun kamera kulkee työmaalla..
Kameran vienti lentokoneessa?
-
- Viestit: 5117
- Liittynyt: Kesä 01, 2003 23 : 09
”Tie helvettiin on kivetty hyvillä aikomuksilla.”
-
- Viestit: 1941
- Liittynyt: Helmi 01, 2003 10 : 05
Re: Mikä on liikaa?
http://forums.dpreview.com/forums/read. ... e=21536312kirmo kirjoitti:kameralaukkuni mitoiltaan vieläpä alimittainen, suuremmatkin mitat sallitaan. Kamra olalla on ns. henkilökohtainen esine jollaisen saa viedä. Ainoa ns. ylimääräinen esine minulla on se 300mm jonka vien rikkoutumisen riskin takia näkyvillä käsissä. Omat mittani on hoikka ja vielä mahdun oman istuimeen ja en vie kuin yhden paikan.
....
ps. edelleen saa käyttää maalaisjärkeä.
..homma tuntuu vain menevän vaikeammaksi koko ajan. Viimeksi lomalennolla Goasta palatessa ilmoitettiin että läppäri- tai mikään muukaan laukku ei sitten mene enää 'henkilökohtaisen esineenä'. Käsimatkatavaraa näytettiin myös punnittavan, tosin ei omalta kohdaltani.
Olenkin käyttänyt maalaisjärkeä ja keventänyt matkakalustoani mm. jättämällä läppärin kotiin jo parin vuoden ajan. Niin ja niistä muistikorteista vielä pari sanaa:
http://www.bhphotovideo.com/bnh/control ... Navigation
-
- Viestit: 932
- Liittynyt: Tammi 18, 2005 12 : 46
- Paikkakunta: Tellus
kks62 kirjoitti:Vanhaa asiaa, mutta niin ajankohtaista...
Kerrotaan nyt tännekin kokemuksista kun ei voi kaikkea ottaa mukaan käsimatkatavarana, vaan joutuu pitkin hampain pakkamaan osan kamerakalustosta ruumaan menevään matkalaukkuun.
Tälläkertaa minulla oli käsimatkatavarana 15' kannettava, autonavigaattori + tarvittava autosarja, seuraavan päivän kokouksen materiaali (iso mappi), esite kansiot 3-5kpl ja kamerakalusto EOS 30D, EF17-40/4L, EF50/1.4.
Olin menossaa Yhdysvaltoihin ja menolento seuraavasti H:ki - Amsterdam - New York - Portland ME, jossa 1 yö.
Matkalaukku ei pysynyt vauhdissa mukana...
Ilmoitin jo Portlandissa että älkää lähettäkö sitä tänne vaan suoraan seuravaan pämääräni Minneapoliksen hotelliin, jossa viivyn 2 vuorokautta. Sain laukun 2 tuntia ennen lähtöä Minneapoliksesta kun hain sen itse kentältä. Avattuani laukun huomasin heti että sisältöä oli tutkittu.
Tarkempi tutkimus osoitti että EF70-200/4L, EX580, akkuja, Bluetooth hiiri ja sikarit olivat hävinneet! Ihmeellistä oli että sikarit oli viety asiallisesta nahkaisesta kotelosta, mutta itse kotelo oli jätetty!
Matkalaukku oli lukitsematta, kuten kaikissa ohjeissa neuvotaan.
Olen lähettänyt korvausvaatimuksen Delta Airlinesille Lokakuun lopussa, enkä ole saannut minkäänlaista vastausta tähän päivään mennessä.
Minulla on Pohjolassa erillinen kameravakuutus ja olen heille jo asiasta ilmoitellut, mutta sovimme että odotellaan Deltan vastausta ja mahdollista tavaroiden palautusta.
Matkustelen hyvin paljon ja olen tehnyt sitä jo useita vuosia.
Tämä on ensimmäinen kerta kun matkalaukusta mitään viedään, aikaisemmin minulta on kyllä matkalukut myöhästeleet, mutta ei koskaan yhtäkään lopullisesti hävinnyt.
T. KKS62
Meni sitten pari kuukautta eikä viikkoa ja alla Deltan korvauspäätös…kks62 kirjoitti:Dear Mr. xxxxx:
I understand your frustration regarding the 10-12 week delay in processing your claim. I have pulled your claim and set it up to be expedited.
Please expect this to be completed in the next few weeks.
Sincerely,
xxxxxxxx
Claims Manager
Central Baggage Service
Original Message Follows:
------------------------
Thank you for your answer. It is totally unacceptable to wait 10-12 weeks for a claim. I need my
lens (EF70-200/4L) and flash (EX580) A.S.A.P. cannot wait 3 months
because I need those equipments weekly.
Please explain to me why it will take that long?
Regards
Mr. xxxxxxxx
Flying Blue Gold Card member nr: xxxxxxxxxx
Noniin, nyt taisi kerrankin olla hyötyä "Flying Blue Gold Cardista", katsellaan nyt sitten pari viikkoa ja palataan aiheeseen.
T.KKS62
”I am sorry to learn about the items you reported missing from your luggage after your November 27 trip. Every possibility has been investigated, but unfortunately, we have been unable to locate your property.
The tariff rules and ticket contract covering your travel exclude responsibility for jewelry, cash, camera equipment, or computer equipment contained in checked or unchecked baggage.
Therefore, our check for $240, 25 will be mailed under separate cover. This represents reimbursement for the out-of-pocket expenses and the value of your remaining property as stated in your claim.
If you have insurance coverage that will provide additional reimbursement, we will be glad to cooperate with your insurance company in their investigation. The search for your property will continue, and if it is located, we will let you know promptly.
We regret this unfortunate incident and hope you will give us an early opportunity to restore your confidence in delta/The Delta Connection.”
Korvausvaatimus summa oli kokonaisuudessaan $2200 josta siis korvasivat tuon yllämainitun $240,25 eli käytännössä korvasivat hankkimani paidat, sukat, alusvaatteet ja laukun, kaiken muun sysäsivät vakuutusyhtiön piikkiin!
Kannattaa olla vakuutukset kunnossa!
T. KKS62
-
- Viestit: 12556
- Liittynyt: Helmi 21, 2004 15 : 02
- Paikkakunta: Keuruu
Lentäminen vain muuttuu mukavammaksi sinivalkoisten siipien alla. Tämän aamun uutisissa Finnair lupasi keskittyä vain oman allienssinsa matkatavaroiden käsittelyyn kentillä. Muut matkustavat rahdatkoon omansa.
...kuvia lisätään myöhemmin...
http://kohan.1g.fi/
http://kohan.1g.fi/
-
- Viestit: 932
- Liittynyt: Tammi 18, 2005 12 : 46
- Paikkakunta: Tellus
Luin jutun aamulla ja minua käy sääliksi matkustajia jotka joutuvat käyttämään Finnairia päästäkseen Helsinkiin ja sitten lähtöselvittää matkatavarat uudestaan seuraavalle edullisemmalle lennolle esim. Jenkkilään tai Etelä Amerikkaan...kohan kirjoitti:Lentäminen vain muuttuu mukavammaksi sinivalkoisten siipien alla. Tämän aamun uutisissa Finnair lupasi keskittyä vain oman allienssinsa matkatavaroiden käsittelyyn kentillä. Muut matkustavat rahdatkoon omansa.
Finnair kuuluu Oneworld allianssiin http://www.oneworld.com/ kun taas Star Alliance http://www.staralliance.com/en/travellers/index.html on selvästi yleisempi (ainakin minulle) tai KLM:n ja Airfrance:n Flying Blue allianssi http://tinyurl.com/ysuadm
Onneksi asun Helsingissä joten minun ei tarvitse käyttää Finnairin ylihintaisia palveluja!
T. KKS62
-
- Viestit: 12556
- Liittynyt: Helmi 21, 2004 15 : 02
- Paikkakunta: Keuruu
Otan osaa.:)kks62 kirjoitti:Onneksi asun Helsingissä joten minun ei tarvitse käyttää Finnairin ylihintaisia palveluja!
T. KKS62
Itse joudun vääntäytymään maailmalle Jyväskylästä ja tällä menolla se tarkoittaa aina vain pidempiä aikoja jo niin p*keleen tutuilla lentokentillä.
Mitenkä tuntuu siltä että kaikki muutokset matkustamisessa vaikeuttaa lentomatkustajan oloa.
Aika kultaa muistot mutta kymmenen vuotta sitten homma oli kivempaa.
...kuvia lisätään myöhemmin...
http://kohan.1g.fi/
http://kohan.1g.fi/
-
- Viestit: 12556
- Liittynyt: Helmi 21, 2004 15 : 02
- Paikkakunta: Keuruu
Tämä viimeinen muutos oli perusteltu sillä että Finnair voi näin keskittyä olennaiseen eli "omien asiakkaittensa" palvelemiseen. Saatan joskus käydä vilkaisemassa mitä herkkua se oikein on.OskuK kirjoitti:Lentomatkustaminen kehittyy, älkää olko muutosvastarintaisia.
...kuvia lisätään myöhemmin...
http://kohan.1g.fi/
http://kohan.1g.fi/
-
- Viestit: 5117
- Liittynyt: Kesä 01, 2003 23 : 09
Helpottaa kun muistaa että kuolemanpelossamme itse me kaikki tätä haluamme (tämä ketju on oodi asialle). Kaikki voitava on tehtävä jotta pienen ihmisen tunne elämänhallinnasta säilyisi.kohan kirjoitti: Mitenkä tuntuu siltä että kaikki muutokset matkustamisessa vaikeuttaa lentomatkustajan oloa.
Matkalaukku puoli on Helsinki-Vantaan pullonkaula joten päätös on ymmärrettävä. Osa työstä voidaan siirtää asiakkaile, jotka maksavat lennoistaan naapurin kassaan.
”Tie helvettiin on kivetty hyvillä aikomuksilla.”
-
- Viestit: 12556
- Liittynyt: Helmi 21, 2004 15 : 02
- Paikkakunta: Keuruu
Onhan tässä se hyvä puoli että kontakti omaan matkalaukkuun säilyy ja tietää tarkalleen kaksi mahdollista paikkaa missä se on nyysitty.
...kuvia lisätään myöhemmin...
http://kohan.1g.fi/
http://kohan.1g.fi/
-
- Viestit: 34035
- Liittynyt: Joulu 22, 2003 20 : 05
-
- Viestit: 2536
- Liittynyt: Tammi 10, 2003 8 : 25
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Ja jos vaihtoaika on lyhyt, tulee ihan h....tin kiire...
insinöörikuvaaja | Flickr | Kuvaajat.com | fb
-
- Viestit: 12556
- Liittynyt: Helmi 21, 2004 15 : 02
- Paikkakunta: Keuruu
Voit unohtaa alle tunnin vaihtoajat. Ei muuta kuin loungeen drinksulle.harrin kirjoitti:Ja jos vaihtoaika on lyhyt, tulee ihan h....tin kiire...
...kuvia lisätään myöhemmin...
http://kohan.1g.fi/
http://kohan.1g.fi/
-
- Viestit: 932
- Liittynyt: Tammi 18, 2005 12 : 46
- Paikkakunta: Tellus
Koko järjestelyn naurettavuushan on että tämä järjestely lisää matkatavaroiden käsittelyä pääasiassa H:ki-Vantaan lähtöselvityksissä, koska suurin osahan jatkaa siellä toisen Alianssin lennolla.
Tuskinpa kukaan lentää esim. Jyväskylä-H:ki-Amsterdam Finnairilla ja vastaa Amsterdamissa vaihtaa lentoyhtiötä lentääkseen esim. rapakon taakse. Edullisin vaihtoehto on aina lentää saman alianssin koneilla niin pitkälle kuin mahdollista (päälippu) ja jos niillä ei ole lentoja lopulliseen kohteeseen vasta silloin vaihdetaan Alianssia.
T. KKS62
Tuskinpa kukaan lentää esim. Jyväskylä-H:ki-Amsterdam Finnairilla ja vastaa Amsterdamissa vaihtaa lentoyhtiötä lentääkseen esim. rapakon taakse. Edullisin vaihtoehto on aina lentää saman alianssin koneilla niin pitkälle kuin mahdollista (päälippu) ja jos niillä ei ole lentoja lopulliseen kohteeseen vasta silloin vaihdetaan Alianssia.
T. KKS62
-
- Viestit: 134
- Liittynyt: Helmi 05, 2004 18 : 14
- Paikkakunta: Helsinki/Padasjoki
-
- Viestit: 1732
- Liittynyt: Kesä 03, 2004 14 : 50
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Väärin, tämä ei pidä ollenkaan paikkaansa! Pullonkaula on henkilöiden turvatarkastaminen ja nykyään ei edes se ole kovin suuri hidastus. Helv* kallis se kyllä on... Toisaalta muutama sata työpaikkaa lisää..adele kirjoitti:Matkalaukku puoli on Helsinki-Vantaan pullonkaula joten päätös on ymmärrettävä..
En tiedä mistä oletuksen vedit, mutta helsinki-vantaa on euroopan nopein matkalaukkujen käsittelyssä.
Päätös perustuu ihan muihin ratkaisuihin, kuin tuohon. Hölmöintä tuossa on se, että matkalaukut käsittelee lentoasema ja vastaa joutuisuudesta, ei lentoyhtiö. Lentoyhtiö toki maksaa palvelusta ja tätä Finnair tahtoo vähentää..
Minusta päätös on varsin huono ja tulee Finnairille vielä kalliiksi, menetettyjen asiakkaiden muodossa.
Jari Puranen
-
- Viestit: 932
- Liittynyt: Tammi 18, 2005 12 : 46
- Paikkakunta: Tellus
-
- Viestit: 12556
- Liittynyt: Helmi 21, 2004 15 : 02
- Paikkakunta: Keuruu
En tiedä tilastoista mutta eniten minun laukut myöhästyy juuri Helsinki-Vantaan toimimattomuuden takia. Ilmeisesti ne laukut on siellä aina henkilökunnan kahvitauon aikaan.JPu kirjoitti:En tiedä mistä oletuksen vedit, mutta helsinki-vantaa on euroopan nopein matkalaukkujen käsittelyssä.
...kuvia lisätään myöhemmin...
http://kohan.1g.fi/
http://kohan.1g.fi/
-
- Viestit: 5117
- Liittynyt: Kesä 01, 2003 23 : 09
Ihan omaan kokemuksen perusteella.JPu kirjoitti:En tiedä mistä oletuksen vedit, mutta helsinki-vantaa on euroopan nopein matkalaukkujen käsittelyssä.
Vaikka viime viikon maanantaina saapuneesta Guangtzoun koneesta (aikataulu 15:05 laskeutui 15:15). Kesti lähes tunnin (50min) koneen laskeutumisesta ennen kuin pääsi matkalaukkuaulasta ulos, koska laukkuja ei kuulunut.
Joskus nopeutta on ollut, mutta nykyjään ei.
”Tie helvettiin on kivetty hyvillä aikomuksilla.”
-
- Viestit: 1732
- Liittynyt: Kesä 03, 2004 14 : 50
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Tilastojen perusteella koko eurooppaa koskien tuo tulos on saatu, että Hki-Vantaa on nopein, selvää toki, että välillä sattuu kohdalle ärsyttävää odottelua yms. Henkilökohtaisella tasolla asia voi tuntua toiselta kun tarkemmin ja laajemmin asioita tarkastelemalla.
Ja kyllä se aina ketuttaa varsin raskaasti turha odottelu :)
Finskin sivuilla oli muuten täsmennys asiaan, lehtijutuissa on ollut virheellisyyttä, eli ei muutos ole kovin radikaali:
Ja kyllä se aina ketuttaa varsin raskaasti turha odottelu :)
Finskin sivuilla oli muuten täsmennys asiaan, lehtijutuissa on ollut virheellisyyttä, eli ei muutos ole kovin radikaali:
Finnair kirjoitti:MATKATAVARAN KÄSITTELYYN EI MERKITTÄVIÄ MUUTOKSIA
Viime vuosina tiukentuneet lentokuljetuksen säännökset ovat saaneet lentoyhtiöt varautumaan matkatavaroiden kuljetusvastuisiin. Lentoliikenteen kasvaessa ja turvamääräysten lisääntyessä on käynyt tarpeelliseksi täsmentää lentoyhtiöiden välisiä vastuita matkustajan ja matkatavaroiden osalta.
Kansainvälisen käytännön mukaisesti Finnair on päättänyt tarkentaa matkatavaran käsittelyperiaatteita jatkolentojen osalta. Vastuusyistä johtuen jatkossa eri lipuille kirjoitettu reititys ei sisällä automaattista matkatavaroiden siirtoa yhtiöiden välillä, ellei siitä ole lentoyhtiöiden kesken erikseen sovittu. 25.3.2007 alkaen Finnairin, oneworld-partnereiden ja kaikkien muiden yhteistyökumppanien lennoilla matkatavarat siirtyvät automaattisesti lennolta toiselle. Jos reititys on kirjoitettu samalle lipulle, matkatavarat siirtyvät myös muiden yhtiöiden lennoille kuten aikaisemminkin.
Muutos matkatavarakäsittelyssä koskee alle kahta prosenttia lentomatkoista.
Jari Puranen