Varoitus!

Pipoa voi löysätä, mutta aiheen tulee liittyä jotenkin valokuvaukseen.
Vastaa Viestiin
©pjm

Varoitus!

Viesti Kirjoittaja ©pjm »

Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Tervo

Re: Varoitus!

Viesti Kirjoittaja Tervo »

Luulin jo, että koski kiinankauppaa, mutta olikin ihan suomalialainen tori!
Fifty-forty
Matti_JH
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Matti_JH »

Joo, myin tavaraa marketplacella, niin näitä tuli useita päivässä.
Hamada · Estetty
Hamada Salama
Hei. Onko Matkahuolto toimitus mahdollista? Toimitus on tietenkin minun kustannuksellani.

Sinä lähetit
Kyllä se onnistuu.

Hamada · Estetty
Hamada Salama
Hienoa, se sopii minulle, tilaan Matkahuolto toimituksen itse. Maksan kaikki postikulut. Tarvitsen sähköpostiosoitteesi. Maksan etukäteen!

Sinä lähetit
Mihin osoitteeseen laitetaan? Haluatko maksaa tilisiirrolla vai mobile payn kautta?

Tässä vaiheessa sähköpostiini tuli viesti, jossa oli matkahuolloksi naamioitu linkki

Hamada · Estetty
Hamada Salama
Olen maksanut! Odotan vahvistusta maksusta, kirjoita, kun saat rahat! Toimitusosoitteeni:
68.423128,27.419768, Inari, Lappi

Sinä lähetit
Mihinköhän sinä jotakin maksoit? En antanut minkäänlaisia tili--tai muita tietoja? Lisäksi "matkahuollon" osoite on walt@t***enm.com
Sinä lähetit
Että vedäppä v**** päähäsi.
jperala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jperala »

Näitä on tullut myös itselle, olin lähettämässä tilinumeroa niin kilahti viesti "postilta maksettu xxx summa tilillesi", vähän nauratti kun laitoin viestiä että mistähän sen tilinumeron nappasit...ei kuulunut enään mitään sen jälkeen.
"Olen kuvannut eri kameroilla ihan itse"
https://www.flickr.com/photos/190197415 ... 568316264/
mremonen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

Juuri viime viikolla ostin torista hieman ehkä epäilyttävän halvat Applen Airpod 4 ANC-kuulokkeet. Ne oli kuvan mukaan iskemättömässä paketissa. Pyysin lähettäjää ottamaan kuvan, missä paketti päivän lehden, tms. päällä. Kuvat tuli ja maksoin hinnan+postit MP:llä (vielä niin, että myyjä laittaa maksupyynnön). Paketti tuli parissa päivässä ja tavara oli kuten luvattu.

Ehkä rajuin mitä olen tehnyt, niin laitoin Nikonin 200-400/4:n ostajalle johonkin kainuun korpeen ilman mitään maksuja. Sanoin, että kokeile ja jos toimii, laita rahat tilille. Obiska toimi ja rahat tuli. Joskus tuuri käy. Joskus taas ei.

Mut joo, myyjänä otan rahat etukäteen. Eikä mitään ostajan (muka) maksamia kuljetuksia, tms.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
temama

Viesti Kirjoittaja temama »

Yeps. Nykyisin täytyy kyllä olla ultravarovainen näissä kaupoissa.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
erilainen

Viesti Kirjoittaja erilainen »

temama kirjoitti: Tammi 31, 2025 16 : 34
Yeps. Nykyisin täytyy kyllä olla ultravarovainen näissä kaupoissa.
mielestäni nykyinen oikeuskäytäntö oikein kannustaa tällaiseen rottailuun.

tavallista pientä ihmistä saat kusettaa minkä pystyt ja osaat, vailla vakavasti otettavan rangaistuksen pelkoa. mitäs oli niin tyhmä tai/ja hyväuskoinen, sietikin tulla erotetuksi rahoistaan/omaisuudestaan. mutta jos kusetat valtioa, pankkeja, vakuutusyhtiöitä tai muita instituutioita niin rangaistukset ihan eri sfääreissä. saati jos vaikka kusetuksen jälkeen lähdet itse hakemaan/toteuttamaan oikeutta (=haastamaan valtion väkivallan käytön monopoliasemaa).
kaikki kuvat on jo otettu
JL Anttola

Viesti Kirjoittaja JL Anttola »

Asian sivusta, kuten usein...

Tuossa on uutisissa uutisoitu Valion tietomurrosta, joulukuussa tapahtuneesta. Valion työeläkekassa ja tapaturmavakuutuskassa ovat postittaneet kirjeitä ihmisille, joilta on tietomurrossa viety henkilötietoja. Osalta on viety mm. sellaiset salaiset kansiot, joissa on ollut heidän nimensä ja sosiaaliturvatunnuksensa! Nyt olisikin syytä heidän tehdä vapaaehtoinen luottokielto itselleen, sekä patentti- ja rekisterihallitukselle tieto, ettei heitä saa nimetä vastuulliseen asemaan mihinkään yrityksen tai yhteisön hallintoon. Siis netissä törmäsin tähän uutisointiin, ja uteliaisuuttani katsoin Valion lähettämän kirjeen heidän sivuiltaan, ei tämä sen lähempää liippaa. Tällä kerralla.

Kertokaas viisaammat mitä minä en tässä ymmärrä:

Meidän jokaisen nimi on hyvinkin yleistä tietoa, ja sosiaaliturvatunnus on tavallisen ihmisen tapauksessa monen sadan henkilön tiedossa, jopa tuhannen henkilön tiedossa. Siis ainakin näillä on ollut mahdollisuus kirjata itselleen muistiin, että tuo nimi ja tuo tunnus ovat pareja. Kaikki terveydenhuollon ammattilaiset, pankkien, julkisten laitosten, ja osin yksityistenkin toimijoiden palveluksessa olevat henkilöt joutuvat työssään katselemaan ihmisten nimiä ja sotuja päivittäin.

No niin, joku tietää nämä huippusalaiset tiedot, ja haluaa käyttää niitä väärin. Hänkö vain menee pankkiin ja nostaa lainan, mikä lankeaa näiden ilmoitettujen henkilötietojen oikealle omistajalle maksettavaksi? Tai ostaa tavaraa kauppiaalta samoin seurauksin?

Miksi minun mielestäni kauppias, joka myy tavaraa paperille laitetuilla nimi- ja sotutiedoilla, tai rahalaitos joka antaa lainaa samoin, ilman minkäänlaista vahvaa tunnistautumista, voi ihan vapaasti lainata tai myydä, ja voi ihan vapaasti etsiä rahat mistä hyvänsä, esimerkiksi omasta kukkarostaan. Sensijaan yhteydenotosta näiden henkilötietojen oikeaan omistajaan pitäisi aina seurata ankara korvausvelvollisuus säikäyttämisestä ja hukatusta ajasta sekä lisäksi ns. kölin alta veto, ja toistuvissa tapauksissa puoliväliin keskeytettynä...

Mikähän tässä on vaikeata, siis vastuun siirtäminen sille kuka on antanut huijata itseään. Siis luottolaitokselle tai kaupalle, kuka toimii löyhin perustein ja puutteellisin tiedoin.

Jaakko
Tervo

Viesti Kirjoittaja Tervo »

erilainen kirjoitti: Tammi 31, 2025 20 : 57 mielestäni nykyinen oikeuskäytäntö oikein kannustaa tällaiseen rottailuun.

tavallista pientä ihmistä saat kusettaa minkä pystyt ja osaat, vailla vakavasti otettavan rangaistuksen pelkoa. mitäs oli niin tyhmä tai/ja hyväuskoinen, sietikin tulla erotetuksi rahoistaan/omaisuudestaan. mutta jos kusetat valtioa, pankkeja, vakuutusyhtiöitä tai muita instituutioita niin rangaistukset ihan eri sfääreissä. saati jos vaikka kusetuksen jälkeen lähdet itse hakemaan/toteuttamaan oikeutta (=haastamaan valtion väkivallan käytön monopoliasemaa).
Samaa mieltä, kokkanokka sai lähestymiskiellon parissa viikossa, äijän edelliset joutu hakemaan pari-kolme vuotta!
Fifty-forty
©pjm

Viesti Kirjoittaja ©pjm »

Tää aloittamani rönsyilee taas siihen tahtiin että kohta on luokilla heimolaisten hevoskaupatkin?
Vastaa Viestiin