Kuka tekisi paperikuvan?
-
Kuka tekisi paperikuvan?
Pitäisi saada paperikuva koossa 30,5x64,5 cm. Kuva saisi olla hyvälaatuinen.
Lähtökuva on 127 Mt tiff. Editoin sävyt jne. ehkä kohdalleen.
Ifolor ei tee tuota kokoa lainkaan. Studionetti tekee, mutta ottaa vastaan vain n. 5 Mt jpg:iä (90% jpg-laatu). Tarjosin heille 20 Mt:n jpg:iä (100% jpg-laatu), mutta tämä ei heille kelvannut. Tämä näkyy mm. kuvan terävyydessä ja kuvan sisältämän tekstin luettavuudessa. Kokeilin ja kuva oli huono: sävyt pysyivät säätämissäni, mutta tarkkuus ei ollut enää hyvä.
Onko teillä tiedossa sellaista, joka nielaisisi tuon tiff:in kokonaisena ja tekisi siitä hyvä paperikopion? Tai edes tuon isomman jpeg:in? Kumpikin niistä näyttää näytöllä ihan ok:lta. Pienempi jpg taas ei näytä edes näytöllä yhtä hyvältä.
Lähtökuva on 127 Mt tiff. Editoin sävyt jne. ehkä kohdalleen.
Ifolor ei tee tuota kokoa lainkaan. Studionetti tekee, mutta ottaa vastaan vain n. 5 Mt jpg:iä (90% jpg-laatu). Tarjosin heille 20 Mt:n jpg:iä (100% jpg-laatu), mutta tämä ei heille kelvannut. Tämä näkyy mm. kuvan terävyydessä ja kuvan sisältämän tekstin luettavuudessa. Kokeilin ja kuva oli huono: sävyt pysyivät säätämissäni, mutta tarkkuus ei ollut enää hyvä.
Onko teillä tiedossa sellaista, joka nielaisisi tuon tiff:in kokonaisena ja tekisi siitä hyvä paperikopion? Tai edes tuon isomman jpeg:in? Kumpikin niistä näyttää näytöllä ihan ok:lta. Pienempi jpg taas ei näytä edes näytöllä yhtä hyvältä.
-
Re: Kuka tekisi paperikuvan?
Periaatteessa pystyisin tuollaisen tulostamaan Epsonin SC-P600:lla käyttäen 13" (32,9 cm) rullapaperia. Tulostimen mukana tuli rullapaperin pidikkeet, mutta en ole koskaan rullaa ostanut enkä kokeillut. Teoreettisesti pitäisi olla mahdollista tulostaa koko rullan mittainen kuva. Tosin koneelta saattaisi loppua resurssit. Telefoto ainakin rullia myy kiiltävänä ja puolimattana. https://telefoto.fi/tuote/epson-premium ... -10m-rulla
Olen tulostuttanut Virossa kankaalle 110*180 cm kuvan ja tiedostokoko oli hieman yli 200MB psd:nä. Heillä oli jonkin erillinen systeemi, jonne saatoin tiedoston tuupata, Wetransferillä ainakin onnistuisi.
Ja tuolta Telefotosta kannattaa kysäistä, saattavat räätälöidä tuon kokoisen.
*edit*
periaatteessa SC-P600:lla voisi tulostaa tuon koon kuvan, kunhan leikkaa A1-arkista max 32,9 cm levyisen kaistan pituussuuntaan. Paperin koon pystyy määrittelemään itse, kunhan radan maksimeleveyttä ei ylitä.
Olen tulostuttanut Virossa kankaalle 110*180 cm kuvan ja tiedostokoko oli hieman yli 200MB psd:nä. Heillä oli jonkin erillinen systeemi, jonne saatoin tiedoston tuupata, Wetransferillä ainakin onnistuisi.
Ja tuolta Telefotosta kannattaa kysäistä, saattavat räätälöidä tuon kokoisen.
*edit*
periaatteessa SC-P600:lla voisi tulostaa tuon koon kuvan, kunhan leikkaa A1-arkista max 32,9 cm levyisen kaistan pituussuuntaan. Paperin koon pystyy määrittelemään itse, kunhan radan maksimeleveyttä ei ylitä.
-
Telefoto tuli täälläkin mieleen ekana. No joo, meiän kylän putiikki kyllä oli ensin mutta et taida Lappeenrannassa asua.
Jos mahdollista niin käy liikkeessä tiedoston kanssa, sitten näet niiden näytöltä suoraan lopputuloksen ennen tulostamista ja voit varmistaa samalla sen tulosteen mitat.
Jos mahdollista niin käy liikkeessä tiedoston kanssa, sitten näet niiden näytöltä suoraan lopputuloksen ennen tulostamista ja voit varmistaa samalla sen tulosteen mitat.
-
Porvoossa ollaan eli Lappeenranta on hieman kaukana. Tosin olen asunut siellä aikoinani 20 vuotta - mukava kaupunki. Kiitos neuvoista.
-
- Viesti:
Ihmettelen suuresti jos Dialab ei tuollaista saa aikaiseksi: http://www.dialab.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Vedoksia olen monta tilannut ja käynyt paikan päällä katselemassa touhua. Demoseinät on täynnä mitä ihmeellisimpiä materiaaleja ja kokoja. Tiedoston voi toimittaa vaikka google-drive jakolinkistä tai jos ei muuten halua jaella, niin viedä USB-tikulla paikalle.
Vedoksia olen monta tilannut ja käynyt paikan päällä katselemassa touhua. Demoseinät on täynnä mitä ihmeellisimpiä materiaaleja ja kokoja. Tiedoston voi toimittaa vaikka google-drive jakolinkistä tai jos ei muuten halua jaella, niin viedä USB-tikulla paikalle.
-
Silloin kun Rajala oli vielä Porissa, niin teetin siellä isommat kuvat, sai itse katsoa prosessin ja tarvittaessa säätää jne. Heillä oli joku iso Canonin tulostin omilla jaloillaan. Notta kannattaa noita isompia liikkeitäkin tarkastella.
--
Minä en ole äreä, minä olen valikoivasti hyväntuulinen
Minä en ole äreä, minä olen valikoivasti hyväntuulinen
-
Helsingissä tulee mieleen ensimmäisenä Luova.fi ja Dialab. Karjalohjalla Ferinkuva. Minäkin voisin tehdä yksittäisen kuvan, mutta olen Jyväskylässä.
Kapa
Kapa
-
Jos tuloste kelpaa, käy kysymässä siinä Kaivokadulla olevassa tulostusliikkeessä, jonka nimeä en nyt tähän hätään muista.julmistus kirjoitti:Porvoossa ollaan eli Lappeenranta on hieman kaukana. Tosin olen asunut siellä aikoinani 20 vuotta - mukava kaupunki. Kiitos neuvoista.
Hannu
-
- Viesti: