40D yleisobjektiivia.
-
40D yleisobjektiivia.
Moi,
herättelin taas henkiin monta kertaa loppunutta ja taas alkanutta harrastusta kesän tullen ja talvella myin 5D pois ja ostin käytetyn 40D rungon tilalle. 5d:ssä toimi tuo sigman 24-70 2.8 ex dg hsm hyvin, mut nyt sisällä kuvaillessa ton 40d kanssa tuntu et pihalle pitää mennä croppi kertoimien takia. Niin olisko se tuo canonin 17-55 2.8 is usm varmaan hyvä yleiskäyttöön objektiivi, mutta ku se on niin kallis ja en ajatellu kauheita sijottaa. Tekeekö tuo kuvanvakain autuaaksi, varsinkin kun en sitä kauheesti ole tähän asti tarvinut. Olis nuo sigman croppi objektiivit niin paljon halvempia. Missäs hinnoissa noi canonit käytettynä liikkuu?
herättelin taas henkiin monta kertaa loppunutta ja taas alkanutta harrastusta kesän tullen ja talvella myin 5D pois ja ostin käytetyn 40D rungon tilalle. 5d:ssä toimi tuo sigman 24-70 2.8 ex dg hsm hyvin, mut nyt sisällä kuvaillessa ton 40d kanssa tuntu et pihalle pitää mennä croppi kertoimien takia. Niin olisko se tuo canonin 17-55 2.8 is usm varmaan hyvä yleiskäyttöön objektiivi, mutta ku se on niin kallis ja en ajatellu kauheita sijottaa. Tekeekö tuo kuvanvakain autuaaksi, varsinkin kun en sitä kauheesti ole tähän asti tarvinut. Olis nuo sigman croppi objektiivit niin paljon halvempia. Missäs hinnoissa noi canonit käytettynä liikkuu?
-
- Viesti:
-
Jos käytetty kelpaa, tuolla on myynnissä Kanuunan 17-55 2,8
http://www.digicamera.net/keskus/viewto ... t=12723782
Mulla oli muutaman vuoden tuollainen ja tykkäsin kovastikin, oli yleensä aina reissussa. Miksi myin? => vaihdoin kinokokoon.
Mulla oli muutaman vuoden tuollainen ja tykkäsin kovastikin, oli yleensä aina reissussa. Miksi myin? => vaihdoin kinokokoon.
-
iikkoo kirjoitti:Jos käytetty kelpaa, tuolla on myynnissä Kanuunan 17-55 2,8
Ajattelin hieman halvemmalla selvitä :) se on hyvä jos kerran kuussa aukaisee kameralaukun.
-
- Viesti:
Itse Canon 17-55mm 2.8 IS USM omistajana en voi muuta sanoa kuin että tarkennus on ihan uskomattoman nopea ja tarkka verrattuna mihinkään aikaisempaan obiskaan mitä itsellä on ollut.
Ainoa miinus mitä huomannut on että kolmen vuoden aikana sinne etulinssielementin taakse oli hieman pölyhiukkasia mennyt ja haittasi tarkennusta, mutta onneksi pölyn poistaminen sieltä ei ollut iso homma.
Ainoa miinus mitä huomannut on että kolmen vuoden aikana sinne etulinssielementin taakse oli hieman pölyhiukkasia mennyt ja haittasi tarkennusta, mutta onneksi pölyn poistaminen sieltä ei ollut iso homma.
-
-
- Viesti:
Itsekkin olen joskus ihmetellyt tuota että miksi kuvanvakain olisi erityisen hyvä.Lomsi kirjoitti:Vähän kyllä hinnan/käyttömäärän puolesta taipuvainen tuohon sigman 17-50 f2.8 ex dc os hsm. Osaako joku sanoa paljon toi kuvanvakain käytännössä auttaa? Keikkakuvia tulee joskus otettua ilman salamaa, joten oishan se kiva jos jotain hyötyä on.
Auttaahan X määrän verran pitämään kuvaa paikallaan käden värinän takia, mutta jos esim. jotain keikkakuvia ottaa niin ei se sillon auta jos kohde on jatkuvassa liikkeessä, mutta toki taustan terävyys on paremmin hallittavissa :)
Mutta toki luontokuvia vähän hämärämmässä jos ottaa ja ei tunnu tukea löytyvän (puuta, kiveä tjsp) niin on jeesiä