En kyllä itse menisi kastelemaan tuota kameraa, varsinkaan kun missään ei luvata että kestää kosteutta.JKyytinen kirjoitti:Kyllä se vesisadettakin kestäisi, miksei lunta?SandraNyp kirjoitti:Harmi vain, että eilinen meni joulukiireisiin ja nyt tulee lunta. Tai sehän ei ole harmi, mutta kameraani en tietenkään kastele. :)
Sopiva aloittelijan järkkäri kissakuvaukseen
-
-
- Viesti:
Ei ehkä kaatosateen 100% varmasti kestävä, mutta lumisateen kestää varmasti.pexi85 kirjoitti:En kyllä itse menisi kastelemaan tuota kameraa, varsinkaan kun missään ei luvata että kestää kosteutta.
Jesse Kyytinen
jessekyytinen.wordpress.comSamyang, Zeiss, ja Canon FDL -manuaalilaseja 5D3:n nokalla
jessekyytinen.wordpress.comSamyang, Zeiss, ja Canon FDL -manuaalilaseja 5D3:n nokalla
-
- Viesti:
Kyllä kesti kamera tänään pienen lumisateen. Hienoja kuvia tuli ulkosalla, ja sisälläkin on jo onnistuttu astetta paremmin.
En osaa lisätä tähän kuvia, mutta meillä on blogissa ( http://hupsuja.blogspot.fi/2014/12/kun- ... n-sai.html
) muutama hauska näpsy, joita en vanhalla pokkarilla tai iPhonella saanut onnistumaan. Esim. kissa takajaloillaan kynttelikön valossa. Vielä tarvitaan paljon harjoitusta, mutta luulen, että kykenen kehittämään taitojani.
Suurkiitos kaikille vinkkejä antaneille, ja oikein iloista joulua ja paljon hyviä kuvia tulevana vuonna! :)[/url]
En osaa lisätä tähän kuvia, mutta meillä on blogissa ( http://hupsuja.blogspot.fi/2014/12/kun- ... n-sai.html
) muutama hauska näpsy, joita en vanhalla pokkarilla tai iPhonella saanut onnistumaan. Esim. kissa takajaloillaan kynttelikön valossa. Vielä tarvitaan paljon harjoitusta, mutta luulen, että kykenen kehittämään taitojani.
Suurkiitos kaikille vinkkejä antaneille, ja oikein iloista joulua ja paljon hyviä kuvia tulevana vuonna! :)[/url]
-
- Viesti:
Avaa kuva uudessa välilehdessä ja kopioi osoite, ja laita IMG-tagit täällä, esim. tässä ensimmäinen kuva.SandraNyp kirjoitti:En osaa lisätä tähän kuvia,
Koodi: Valitse kaikki
[img]http://4.bp.blogspot.com/-1c72dNCYCOw/VJk2e_fVfqI/AAAAAAAAD0E/U8mdIa2LVdg/s1600/Juju%2Bkatsoo%2Blunta.JPG[/img]
Jesse Kyytinen
-
- Viesti:
Kiitos kuvalinkkausvinkistä! :)
Kokeillaanpa, onnistunko nyt lisäämään tähän yhden kuvan. Sain kuin sainkin otettua PowerShotillani melko hyvän kuvan hyppäävästä kissasta ilman salamaa normaaleissa sisävaloissa:
Tokihan kuvassa näkyy liikettä, mutta onkohan ylipäänsä mahdollista ottaa tätä parempaa kuvaa ilman salamaa säätöjä muuttelemalla? Olen kyllä tähänkin oikein tyytyväinen, mutta toki haluan vielä joskus napata sellaisen tärähtämättömänkin kuvan.
Onkohan kukaan sattumalta kokeillut ulkoista salamaa PowerShot G16 -kameraan? Minkähänlaista minun kannattaisi alkaa katsella?
Kokeillaanpa, onnistunko nyt lisäämään tähän yhden kuvan. Sain kuin sainkin otettua PowerShotillani melko hyvän kuvan hyppäävästä kissasta ilman salamaa normaaleissa sisävaloissa:
Tokihan kuvassa näkyy liikettä, mutta onkohan ylipäänsä mahdollista ottaa tätä parempaa kuvaa ilman salamaa säätöjä muuttelemalla? Olen kyllä tähänkin oikein tyytyväinen, mutta toki haluan vielä joskus napata sellaisen tärähtämättömänkin kuvan.
Onkohan kukaan sattumalta kokeillut ulkoista salamaa PowerShot G16 -kameraan? Minkähänlaista minun kannattaisi alkaa katsella?
-
- Viesti:
Mitkä olivat säädöt tuossa kuvassa?SandraNyp kirjoitti:Tokihan kuvassa näkyy liikettä, mutta onkohan ylipäänsä mahdollista ottaa tätä parempaa kuvaa ilman salamaa säätöjä muuttelemalla?
Ps. kannattaa vähän pienempänä linkata nuo kuvat.
Jesse Kyytinen
-
- Viesti:
Öh, säikähdin itsekin, miten suurena kuva tuli! :-o Parempi varmaan olla linkkailematta, sillä kuvat taitavat olla aika suuressa moodissa enkä tiedä, miten täällä palstalla kokoa muutetaan.
Asetuksena olen käyttänyt ISO 1600, 1/60 ja F1.8
Mielestäni tuota ISOa voisi kyllä vielä suurentaakin, sillä kuvat eivät mene rakeisen näköisiksi kovin helposti. Mutta en sitten tiedä, mikä noista arvoista vaikuttaa eniten liikkeen pysäyttämiseen. Olen yrittänyt lueskella aiheesta, mutta melkoista hepreaa valokuvaustermit ovat, joten yritän vain kokeilemalla osua oikeaan...
Asetuksena olen käyttänyt ISO 1600, 1/60 ja F1.8
Mielestäni tuota ISOa voisi kyllä vielä suurentaakin, sillä kuvat eivät mene rakeisen näköisiksi kovin helposti. Mutta en sitten tiedä, mikä noista arvoista vaikuttaa eniten liikkeen pysäyttämiseen. Olen yrittänyt lueskella aiheesta, mutta melkoista hepreaa valokuvaustermit ovat, joten yritän vain kokeilemalla osua oikeaan...
-
-
- Viesti:
Ei siihen kohinaa paljoa tule, menee vain kohinanpositon toimesta mössöksi, ei tuota ainakaan hieveästi voi nostaa. Tv-ohjelmalla kyllä kannattaa kokeilla, vaikka se 1/200s. ja ISOauto.SandraNyp kirjoitti:Mielestäni tuota ISOa voisi kyllä vielä suurentaakin, sillä kuvat eivät mene rakeisen näköisiksi kovin helposti.
Jesse Kyytinen
-
- Viesti:
Itse hommasin aikoinaan tuollaisen kaverin kun "Karl Taylor" opetusdvd:t joilla on ihan asiallista settiä aloittelijoille jos kirjojen lukeminen ei ole oma juttu. Systeemit on selostettu mukavasti jos englanti taipuu ja Karl on todella innostava kaveri hehkutuksineen.
Toinen vaihtoehto on tietysti kirjautua ohonkin valokuvauskurssille jos yksin opettelu on takkuista. Näitä kannattaa tiedustella vaikka paikallisilta kameraseuroilta.
Ja vielä yksi vinkki kissakuviin: Kannattaa jokus mennä makaamaan mahalleen lattialle jotta pääsee vielä paremmin kissan maailmaan kun ne touhuavat maan rajassa :)
Toinen vaihtoehto on tietysti kirjautua ohonkin valokuvauskurssille jos yksin opettelu on takkuista. Näitä kannattaa tiedustella vaikka paikallisilta kameraseuroilta.
Ja vielä yksi vinkki kissakuviin: Kannattaa jokus mennä makaamaan mahalleen lattialle jotta pääsee vielä paremmin kissan maailmaan kun ne touhuavat maan rajassa :)
-
On kyllä todella hyvä vinkki valokuvaukseen noin niinkuin ylipäätäänkin.Ville^K kirjoitti:Ja vielä yksi vinkki kissakuviin: Kannattaa jokus mennä makaamaan mahalleen lattialle jotta pääsee vielä paremmin kissan maailmaan kun ne touhuavat maan rajassa :)
Showreel:
https://vimeo.com/814152881
https://vimeo.com/814152881
-
- Viesti:
Kiitos jälleen oivista vinkeistä! Minäpä kokeilen nostaa tuota aika-arvoa ja alan myös vähän madella lattianrajassa kameroineni.
Ehkä sellainen selkeäsanainen tsemppiopetusvideo voisi olla enemmän minun juttuni. Rakastan lukemista, ja englantikin taittuu helposti, mutta kamerakieltä en ymmärrä yhtään. :-D Kun alan lukea polttoväleistä ja kaikenmoisista säädöistä, silmät alkavat lupsua ja saan flashbackin peruskoulumatikkaan. Ei hyvä. Minun tapauksessani siis.
Kurssikin voisi olla hyvä. Ehkä teen uudenvuodenlupauksen oikeasti jollain keinolla opetella lisää valokuvaamisesta. Muutenkin kuin kyselemällä teiltä. :-)
Ehkä sellainen selkeäsanainen tsemppiopetusvideo voisi olla enemmän minun juttuni. Rakastan lukemista, ja englantikin taittuu helposti, mutta kamerakieltä en ymmärrä yhtään. :-D Kun alan lukea polttoväleistä ja kaikenmoisista säädöistä, silmät alkavat lupsua ja saan flashbackin peruskoulumatikkaan. Ei hyvä. Minun tapauksessani siis.
Kurssikin voisi olla hyvä. Ehkä teen uudenvuodenlupauksen oikeasti jollain keinolla opetella lisää valokuvaamisesta. Muutenkin kuin kyselemällä teiltä. :-)