Marumi 77 mm DHG Super ND32K Filter DHG77SND32K (UK Stock)
Features
15 Stops
Satin Finish
Scratch Resistant Coating
Ultra-Low Reflection Rate
Water And Oil Repellent Coating
Minimise Light Intake Upto 1/32000th
Features
15 Stops
Satin Finish
Scratch Resistant Coating
Ultra-Low Reflection Rate
Water And Oil Repellent Coating
Minimise Light Intake Upto 1/32000th
Se on juuri tuota Astro Solaria. Sitä on varmaan vaikea saada niin siististi ja suoraan, että se täyttäisi vaativien pikselinihmettelijöiden tarpeet, ja se on tosiaan silmin nähden sinertävää, mikä voi tökkiä maisemakuvissa. En tiedä kuinka korjattavissa oleva vika se on käytännössä. Mutta ei siinä tietysti omaisuuksia menetä jos kokeilee.jaava kirjoitti:Mä ostin joskus Teknofokuksesta kalvoa (en muista kuinka peilimäistä/kiiltävää se on), mutta tarkotettu juuri auringon kuvaamiseen. (Mä asensin pyöreeseen muoviraamiin, jonka saa laitettua kaukoputken nokalle)
Siitähän saattaisi näppärä saada kierrettävän suodattimen objektiiviin, kun istuttaisi palan kameraobjektiivin suodatinraameihin (eikös tyhjiä raamejakin saanut ostaa jostain).
Perskuta olihan se taas katsottava toi Magic Lantern. Mulla oli sellainen mielikuva, ettei siitä löydy versiota ton Canon EOS 6D:n uusimmalle firmwarelle (1.1.6) - mutta olin näköjään väärässä.Maffer kirjoitti:Pistä se magic lantern ni ei tarvi vielä ND1000:lla tihrustaa vaan voi takatöllöstä sommitella. Saattaa onnistua päivällä tuolla 15-aukkosella.
A Different Take on Threaded Lens FiltersOne of the biggest disadvantages to circular screw-on filters is the time and attention needed to get them properly seated in the threads and tightened to the lens. The Manfrotto XUME series of filter adapters aims to solve this by using quick-snap magnets instead.
Jos tällaisen laittas 77mm objektiiviin tarvittaessa, sekä 10 ja 15 stopin ND-suotimiin ("kiinteästi" kun noiden kanssa tota vaihto-rumbaa on eniten).The XUME adapter has two essential pieces to make the system work, and once everything is set up there is no more threading on and off your filters (for example a circular polarizer or a neutral density filter). The first piece is the lens adapter which, as you can probably guess, is fitted to the end of the lens. The other piece is the filter holder, which will screw into the filter.
Even just the idea that your filters are only being held by magnets takes time to acclimate to regardless of how strong the magnets may be.
Itse ostin tuon manfroton magneettisysteemin 77mm koossa nikkorin 16-35 lasille ettei ND tonnista tarttis jokakerta kierrellä kiinni. Vaikutti hienolle järjestelmälle siihen asti kunnes tajusin että vinjetoi aivan älyttömästi 16mm päässä, en enää ulkona muista missäkohtaa vinjetointi helpotti mutta about 20-24mm kohdalla varmaan. Eikä siinä kaikki, itse en ostaessa tullut ajatelleeksi että sillon kun harmaasuodin ei ole linssissä kiinni niin siihen EI käy objektiivitulppa, eli tulpalle on ostettava ikäänkuin oma magneettiosa jos haluaa käyttää tulppaa ilman että filtteri on kiinni putkessa magneetin avulla. Magneetti on suht voimakas mutta en tiedä montako suodinta se kestäisi järkevästi. Yhden ainakin pitää suht lujasti kiinni, varmaan kaksikin ilman ongelmia..jaava kirjoitti:
Onko digicamerassa kukaan tullut kokeilleeksi tällaisia? Pitääkö noi magneetit vai tippuuko jos vilsuja on useampi. Lisääntyykö vinjetointi paljon kun mennään alle 20mm polttoväleihin?