Oon siis kokeillut useampaa Canoniin sopivaa akkumerkkiä, joista Hähnel Extreme tuntui kestävän pisimpään, vaikka siinä on pienemmät mAh:t (2000 mAh) kuin ortsu-akussa (2130 mAh). Mutta silti valinta on se Canonin oma.
Kokemuksia peilittömistä Canon järjestelmäkameroista
-
Re: Kokemuksia peilittömistä Canon järjestelmäkameroista
-
Patona Platinum Canon LP-E6NH akkua voin suositella, paras mikä omalle kohdalle on tullut.
Hintakin ihan kohtuullinen.
https://shop.huvipiste.fi/patona-platin ... &utm_term=[35724-2839][9068a087-ecf4-43a5-b4dd-ed1e32594970]
https://shop.huvipiste.fi/patona-platin ... &utm_term=[35724-2839][9068a087-ecf4-43a5-b4dd-ed1e32594970]
-
1 kappale Patonan juurikin tuota mainitsemaasi mallia onkin tulossa, hyvä jos on kohtuullinen laatu.pirkkapepe kirjoitti: ↑Joulu 29, 2022 23 : 01 Patona Platinum Canon LP-E6NH akkua voin suositella, paras mikä omalle kohdalle on tullut.
Täytyyhän se olla vara-akku, kun varmaan ensimmäinen akullinen menee asetuksia räplätessä ja ihmetellessä
Varmastihan se alkuperäinen olisi paras valinta, mutta kun..
-
Uusi kamera on nyt jonkin aikaa tuossa ollut ja onhan se tarkennus kyllä melkosen hyvä.
Täytyy myös rohkeammin ISOja ruveta käyttämään, niin ei enään paljon salamaa tarvitse näissä omissä räpsinnöissä.
Hyviä kuvia tulee myös EF 24mm F/2.8 IS lasilla jonka hiljattain ostin, kaitpa se tuo EF-objektiivinkin IS toimii tämänkin kameran kanssa?
Täytyy myös rohkeammin ISOja ruveta käyttämään, niin ei enään paljon salamaa tarvitse näissä omissä räpsinnöissä.
Hyviä kuvia tulee myös EF 24mm F/2.8 IS lasilla jonka hiljattain ostin, kaitpa se tuo EF-objektiivinkin IS toimii tämänkin kameran kanssa?
-
Teoreettinen mahdollisuus, että akku rikkoisi kameran oli kyseessä alkluperäinen tai tarvikeakku, tosin uudemmissa rungoissa missä on USB lataus mahdollisuus kasvaa hieman.elmar kirjoitti: ↑Joulu 29, 2022 13 : 34Canonin kameroihin kannattaa hankkia Canonin valmistamia akkuja, salamia, objektiiveja jne. Siten voi olla varma, ettei riko kameraansa ja kaikki toimii kuten pitää. Minusta turha säästää pari kymppiä halpis-kiina-akuilla, jotka voi koska vain laueta ja jopa rikkoa kameran. Mikään takuu ei korvaa vahinkoa, jos laitteessa käytetään muita kuin valmistajan suosittelemia osia.
Oma kokemus tarvikeakuista on, että niitä on täysin kelvottomia, alkuperäistä parempia ja kaikenlaisia siltä väliltä. Esim. RX10M4:ssä mulla oli halpislaturin mukana tullut tarvikeakku (en muista merkkiä), joka latautui n. 10 sekunnissa "täyteen" ja oli n. 10 kuvan jälkeen tyhjä. Lopulta se sai kameran juntturaan joka kerta kun laittoi virran päälle.
Usein tarvikeakkujen kohdalla käyttäjän omaa huolimattomuutta, kun ei lue miten akku ladataan ensimmäiset kerrat, tulee ainakin yksi poikkeava lataustapa mieleen, ensiksi akku ladataan normaalisti täyteen, sitten akkua puretaan 5-7% ja ladataan uudestaan täyteen ja tämä toistetaan vähintään 3 kertaa, ennen normaalia käyttöä ja latausta.
-
Kiitos tiedosta.
Täytyypä ajaa nuo akut fiksummin sisään, ohjeen mukaan.
Enpä ole koskaan akuille mitään erityisiä sisäänajoja tehnyt, en yhdellekään akkukäyttöiselle laitteelle.
Kerta se on ensimmäinenkin
Löytyisikö vielä linkki johonkin tälläiseen litiumakun sisäänajo ohjeeseen, itse en oikein löytänyt.
Täytyypä ajaa nuo akut fiksummin sisään, ohjeen mukaan.
Enpä ole koskaan akuille mitään erityisiä sisäänajoja tehnyt, en yhdellekään akkukäyttöiselle laitteelle.
Kerta se on ensimmäinenkin
Löytyisikö vielä linkki johonkin tälläiseen litiumakun sisäänajo ohjeeseen, itse en oikein löytänyt.
-
Tuo ohje oli Canonin Patona LP-E6 Premium akun mukana.
En tiedä onko tuo kuinka tarpeellinen muille akuille, mutta kannattaa katsoa ne lappuset mitä akun mukana tulee.
En tiedä onko tuo kuinka tarpeellinen muille akuille, mutta kannattaa katsoa ne lappuset mitä akun mukana tulee.
-
Vähän tässä kommentoin tuota Canon R6 mark 2 kameraa.
Onhan se huima hyppäys näistä minun edellisistä kameroista.
Plussaa on todellakin nopea ja tarkka tarkennus (tällä vähällä kokemuksella).
Kirkas etsinkuva, (paljon parempi kuin näissä minun 90d ja 6d kameroissa)
Etsimestä näkyy kaikki samat kuin näytöstä,eli asetuksiakin voi tehdä ja tarkastaa etsimestä, niin ei aina tartte rillejä laittaa nenälle asetuksia tehdessä.
Käsintarkennuskin onnistuu helposti etsimen tai näytön kautta, saa suurennettua kuvaa vaikka kuinka paljon kun käsin tarkentaa, tai muita avustajia.
Se että voi valkotasapainon/valotuksen nähdä näytössä sellaisena kuin se on kuvan ottamisen jälkeen, on itselleni erittäin hyvä ominaisuus.
Mahdollistaa myös sen että voi itse helpommin säätää nuo kelvinit omavalintaisesti, mutta enimmäkseen mennään AWB:lla.
Hyvä myös, että ostin sen RF50mm F 1.8 lasin, onhan se aloittelijalle melkeinpä samanlainen pakko-ostos, kuin peiliCanoneissa oli EF 50mm F 1.8, enin osa RF laseista saakin minun osaltani jäädä hyllyyn. Haaveillahan niistä RF-laseista voi aina. Katsellaan nyt mihin nämä olemassa olevet EF-lasit ja tuo RF-lasi pystyvät.
Muokattavuus omien mieltymyksien mukaan on myös hyvällä tasolla tässä kamerassa.
Kaikenkaikkiaan mielenkiintoinen apparaatti, kyllä nyt on järkkärikameroissa edistytty, mutta niin pitääkin koska kännyköidenkin kamerat on niin paljon edistyneet.
Hinta oli kylläkin suolanen..
Onhan se huima hyppäys näistä minun edellisistä kameroista.
Plussaa on todellakin nopea ja tarkka tarkennus (tällä vähällä kokemuksella).
Kirkas etsinkuva, (paljon parempi kuin näissä minun 90d ja 6d kameroissa)
Etsimestä näkyy kaikki samat kuin näytöstä,eli asetuksiakin voi tehdä ja tarkastaa etsimestä, niin ei aina tartte rillejä laittaa nenälle asetuksia tehdessä.
Käsintarkennuskin onnistuu helposti etsimen tai näytön kautta, saa suurennettua kuvaa vaikka kuinka paljon kun käsin tarkentaa, tai muita avustajia.
Se että voi valkotasapainon/valotuksen nähdä näytössä sellaisena kuin se on kuvan ottamisen jälkeen, on itselleni erittäin hyvä ominaisuus.
Mahdollistaa myös sen että voi itse helpommin säätää nuo kelvinit omavalintaisesti, mutta enimmäkseen mennään AWB:lla.
Hyvä myös, että ostin sen RF50mm F 1.8 lasin, onhan se aloittelijalle melkeinpä samanlainen pakko-ostos, kuin peiliCanoneissa oli EF 50mm F 1.8, enin osa RF laseista saakin minun osaltani jäädä hyllyyn. Haaveillahan niistä RF-laseista voi aina. Katsellaan nyt mihin nämä olemassa olevet EF-lasit ja tuo RF-lasi pystyvät.
Muokattavuus omien mieltymyksien mukaan on myös hyvällä tasolla tässä kamerassa.
Kaikenkaikkiaan mielenkiintoinen apparaatti, kyllä nyt on järkkärikameroissa edistytty, mutta niin pitääkin koska kännyköidenkin kamerat on niin paljon edistyneet.
Hinta oli kylläkin suolanen..
-
Itselleni erinomainen ominaisuus on R6 mk2 kamerassa.
MENU>AF>2>3 "Tarkentaa heti kohteeseen, joka tulee AF-pisteeseen"
https://cam.start.canon/fi/C012/manual/ ... _s0660.png
Eli tällä asetuksella kamera tarkentaa koko ajan AF- pisteeseen, vaikka ei paina tarkennusnappia, aina tarkennus kohdallaan ei muuta kuin laukoo menemään.
Ja valittuna minulla on ainoastaan pistetarkennus, en halua kameran arpovan minkään pisteiden väliltä, vaan että tarkentaa juuri siihen mihin tahdon.
Toistaiseksi olenkin poistanut kaikki muut tarkennustavat kohdasta (Rajoita AF-alueet)MENU> AF>4, ainoastaan tuo pistetarkennus on käytössä (yllämainitusta syystä).
https://cam.start.canon/fi/C012/manual/ ... _s0790.png
MENU>AF>2>3 "Tarkentaa heti kohteeseen, joka tulee AF-pisteeseen"
https://cam.start.canon/fi/C012/manual/ ... _s0660.png
Eli tällä asetuksella kamera tarkentaa koko ajan AF- pisteeseen, vaikka ei paina tarkennusnappia, aina tarkennus kohdallaan ei muuta kuin laukoo menemään.
Ja valittuna minulla on ainoastaan pistetarkennus, en halua kameran arpovan minkään pisteiden väliltä, vaan että tarkentaa juuri siihen mihin tahdon.
Toistaiseksi olenkin poistanut kaikki muut tarkennustavat kohdasta (Rajoita AF-alueet)MENU> AF>4, ainoastaan tuo pistetarkennus on käytössä (yllämainitusta syystä).
https://cam.start.canon/fi/C012/manual/ ... _s0790.png
-
Miksi hankkia peilitön, jos ei käytä sen ylivertaista ominaisuutta eli hahmon- ja silmäntunnistusta? Itsellä on R5:ssa kaikki pisteet ja jatkuva tarkennus yleensä aina päällä käsistä kuvatessa, jonka ansiosta hutien määrä on pudonnut murto-osaan peilikamera-arpajaisista. Oikeastaan vain jalustalta maisemia laatiessa tulee käytettyä yhtä pistettä tai MF:ää.Reliably kirjoitti: ↑Tammi 11, 2023 8 : 14 Ja valittuna minulla on ainoastaan pistetarkennus, en halua kameran arpovan minkään pisteiden väliltä, vaan että tarkentaa juuri siihen mihin tahdon.
-
Yhteen nappiin on mulla valittu myös toiminto "Aloita/lopeta koko al AF-seur." esim. liikkuvaa kohdetta varten, silmätunnistus mukana myös.