Elänkuvailuun objektiivia ???

Voit vapaasti kysyä jopa vähän tyhmiäkin.
hama

Re: Elänkuvailuun objektiivia ???

Viesti Kirjoittaja hama »

hkoskenv kirjoitti: Joulu 04, 2021 8 : 36
hama kirjoitti: Joulu 04, 2021 0 : 18 Sun kannatta lopettaa toi pas...n jauhaminen ja sama koskee muitakin jotka kuvittelee että tuollaisia yllättäviä kuvia olisi edes koko elämän aikana helppo saada, sen takia netti ei ole niitä pullollaan.
Siksi moni haluaa, että jos tuollainen tilanne tulee, se ei mene ohi siksi, että kamera ei pysty. Nuo tosiaan ovat niitä kuvia, joiden ottamistilaisuuksien järjestämiseen on tehtävä valtavasti työtä ja käytettävä valtavasti aikaa. Siksi ne ovat myös kuvia, joilla voi erottua massasta. Ja jos saa nappikuvan, kukaan ei kysy onko se harrastajan kerran elämässä -moukantuuria vai oletko ryynännyt metsässä vuosia.
Juuri näin, niitä pitää itse järjestää, eli pitää tietää hyvä paikka missä tämmöinen on vähän todennäköisempää tapahtua.
Pitää tarkkaan miettiä kuvaussuunta, ettei tule pelkkää ahteriodaston kuvaa ja mistä kuvaa ettei tule itse havaituksi yms.
Vielä jos ajattelee, että näitä saaliseläimiä on noin lukematon määrä ja pystyt yhtä kerralla kuvaamaan, mitkä on mahdollisuudet saada ko. kuva.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
jka71
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jka71 »

hama kirjoitti: Joulu 04, 2021 14 : 12
hkoskenv kirjoitti: Joulu 04, 2021 8 : 36 Siksi moni haluaa, että jos tuollainen tilanne tulee, se ei mene ohi siksi, että kamera ei pysty. Nuo tosiaan ovat niitä kuvia, joiden ottamistilaisuuksien järjestämiseen on tehtävä valtavasti työtä ja käytettävä valtavasti aikaa. Siksi ne ovat myös kuvia, joilla voi erottua massasta. Ja jos saa nappikuvan, kukaan ei kysy onko se harrastajan kerran elämässä -moukantuuria vai oletko ryynännyt metsässä vuosia.
Juuri näin, niitä pitää itse järjestää, eli pitää tietää hyvä paikka missä tämmöinen on vähän todennäköisempää tapahtua.
Pitää tarkkaan miettiä kuvaussuunta, ettei tule pelkkää ahteriodaston kuvaa ja mistä kuvaa ettei tule itse havaituksi yms.
Vielä jos ajattelee, että näitä saaliseläimiä on noin lukematon määrä ja pystyt yhtä kerralla kuvaamaan, mitkä on mahdollisuudet saada ko. kuva.
Samaa mieltä.
Viimeksi muokannut jka71, Joulu 04, 2021 14 : 58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jka71
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jka71 »

.
pelai65

Viesti Kirjoittaja pelai65 »

hama kirjoitti: Joulu 02, 2021 23 : 32 No, mitä tuli jo aijemmin sanottua, niin järkevin rahan kannalta on EF 100-400mm II ja siihen 1,4X III + adapteri.
Juuri näin. Vanha kunnon ef100-400 ii tai jopa i , on oiva peli! Rahalle vastinetta!
http://www.plaitinen.kuvat.fi
Insta: #petteri_laitinen
Jallari

Viesti Kirjoittaja Jallari »

Kiitos kaikille vastauksista jos niitä oli ihan hyviäkin :)
Vastaa Viestiin