digikameran tärkeimmät ominaisuudet

Voit vapaasti kysyä jopa vähän tyhmiäkin.
rishar

Viesti Kirjoittaja rishar »

Rebeller kirjoitti:
Älä käytä jatkossa Digitaalista zoomia enää lainkaan vaan kytke se kokonaan pois käytöstä. Digizoomi rajaa vain kuvasta pienemmän alueen ja suurentaa sen alkuperäiseen kokoon. Eli yksityiskohtia ei tule yhtään lisää, päinvastoin niitä sutataan turhaan. Tee jatkossa digizoomi tietokoneella (äläkä suotta venytä kuvaa alkuperäiseen kokoon)...
No varmaan vältän digizoomia säilytettävissä kuvissa mutta mulle näyttää tulevan tapa käyttää kameraa kaukoputken korvikkeena eli näppään vaikka 50X zoomilla kuvan jostain etäisestä kohteesta ja näen sitten yksityiskohdat kameran näytöltä paljon paremmin kuin suoraan katsoen. Kyllähän tuo 50X zoomi vaatii hiukan vakautta käsiltä jos ilman tukea kuvaa mutta onnistuu. Kohteen tarkastelu näytöltä tähdätessä ei tutinan vuoksi ole helppoa mutta kuvasta on.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
rishar

jontteri kirjoitti:
Ehkä se on sitten Fujin paras ominaisuus :) vs muut.
Sen vaikutelman olen myös saanut netistä asioita tutkiessani että Fujin ainakin eräitä malleja arvostetaan juuri hämäräkuvausominaisuuksien vuoksi.
Onkohan joku vertaillut jotenkin että saavutetaanko kuvanvakaimella varustetuilla kameroilla yhtähyviä hämäräkuvausominaisuuksia kuin Fujin malleilla joissa ei vakainta ole?

Osa tärkeistä ominaisuuksista tietenkin riippuu siitä millaisissa olosuhteissa ja millaisia kohteita kukin eniten kuvaa.

Mulle tärkeäksi ominaisuudeksi muiden muassa on muodostunut zoom ja vakain myöskin siksi että olen alkanut käyttää kameraa myös kiikarin tai kaukoputken korvikkeena näppäämällä vaikka 50X zoomilla kuvan jostain etäisestä kohteesta ja katselen sitä hetken näytöltä ja sitten poistan kuvan. Onkos tällainen mielestänne jotain hullua kameran väärinkäyttöä?
emerik

Viesti Kirjoittaja emerik »

rishar kirjoitti:
jontteri kirjoitti:
Ehkä se on sitten Fujin paras ominaisuus :) vs muut.
Sen vaikutelman olen myös saanut netistä asioita tutkiessani että Fujin ainakin eräitä malleja arvostetaan juuri hämäräkuvausominaisuuksien vuoksi.
Onkohan joku vertaillut jotenkin että saavutetaanko kuvanvakaimella varustetuilla kameroilla yhtähyviä hämäräkuvausominaisuuksia kuin Fujin malleilla joissa ei vakainta ole?

Osa tärkeistä ominaisuuksista tietenkin riippuu siitä millaisissa olosuhteissa ja millaisia kohteita kukin eniten kuvaa.

Mulle tärkeäksi ominaisuudeksi muiden muassa on muodostunut zoom ja vakain myöskin siksi että olen alkanut käyttää kameraa myös kiikarin tai kaukoputken korvikkeena näppäämällä vaikka 50X zoomilla kuvan jostain etäisestä kohteesta ja katselen sitä hetken näytöltä ja sitten poistan kuvan. Onkos tällainen mielestänne jotain hullua kameran väärinkäyttöä?
Hullua on tehdä/elää niin kuin muut sanovat.
rishar

emerik kirjoitti:
Hullua on tehdä/elää niin kuin muut sanovat.
Joo totta! Vaikka tuon kysymyksen huvikseni laitoinkin ei mulla ole aikomuksia muuttaa omia tapojani vaikka kuinka hulluksi sanottaisiin :)
Kiinnostaisi kuitenkin tietää käyttävätkö muut kameraa kiikarin tai kaukoputken korvikkeena? Itse en ennen kameran hankintaa ajatellut että tuollaistakin käyttöä sille minulla olisi.
velijuhani

Viesti Kirjoittaja velijuhani »

rishar kirjoitti: Kiinnostaisi kuitenkin tietää käyttävätkö muut kameraa kiikarin tai kaukoputken korvikkeena?
Täytyy myöntää, viimeksi tänään. Kiva ekstra kameraan joissakin tilanteissa. (Kamera on Pana FZ20)
Ja tämän tunnustuksen antoi entinen kiivas digizoomin vastustaja :)
Vastaa Viestiin