Digijärkkäri kit hankittu, millaisia lisävarusteita ...

Voit vapaasti kysyä jopa vähän tyhmiäkin.
Homssu

Viesti Kirjoittaja Homssu »

Minäkin rupesin 350D:n semi-uutena omistajana harkitsemaan uusien linssien ostoa. Tuo Canonin 50mm f/1.8 on kyllä tosi halpa, mutta aloin vähän epäilemään, kun sitä on arvosteltu mm. tarkennuksesta. Minua on jo tuossa kittilinssissä ärsyttänyt, kun se välillä veivaa sitä tarkennusta edestakas. Miten tuo EF 50mm f/1.4 USM, kannattaisiko nyt pistää pari sataa lisää kehiin ja ostaa tuo? Etsiskelisin ihan perushyvää linssiä harrastelijakäyttöön. (Myöhemmin varmaan sitten teleäkin pitäisi katsoa..)
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Trnquill
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Trnquill »

Homssu kirjoitti:Tuo Canonin 50mm f/1.8 on kyllä tosi halpa, mutta aloin vähän epäilemään, kun sitä on arvosteltu mm. tarkennuksesta.
Kyllähän linssin nyt tarkentaa pitää! ;) No niin, ehheh, vitsit sikseen... =)

Ihan näppärästi se 1.8 minun mielestäni tarkentaa, hintaisekseen. Varsinkin, kun lasia hieman "opastaa", eli ottaa tarkennuksen uusiksi jos vehje tuntuu arpovan tarkennusta aivan väärään suuntaan. Verrattuna kittilinssiin tuo kyllä tarkentaa paremmin (valovoimansa ansiosta), ääni ja nopeus on suurin piirtein samaa luokkaa.
Homssu kirjoitti:Miten tuo EF 50mm f/1.4 USM, kannattaisiko nyt pistää pari sataa lisää kehiin ja ostaa tuo?
Jos parilla lisäsatasella selviät, niin kyllä, kannattaisi. Kyllähän tuokin tosin tarkennusta arpoo silloin tällöin (yllättävän usein, itseasiassa!). 1.4 on tottakai yleensä lähes käyttökelvoton aukko, mutta esimerkiksi 2.8:lla kuva on silminnähden parempi verrattuna tuohon 50/1.8:iin. Mukavammat värit sekä aivan järkyn maukas bokeh! Ja onhan tuo tarkennuskin nopeampi, sekä AF-asennossakin manuaalinen. Edellisten lisäksi myös rakenne on jokseenkin tukevampi ja objektiivi muutenkin "kalliimman" oloinen. En tosin 50/1.8:akaan koskaan rikki saanut edes melkein, joten eipä senkään muovisuus minua liiemmin haitannut. Hyviä laseja molemmat, hintaisikseen.
Homssu kirjoitti:Etsiskelisin ihan perushyvää linssiä harrastelijakäyttöön.
Näillä kriteereillä ostaisin 1.8:n, mutta jos lompakossa riittää täytettä riittämiin, on 1.4:kin hyvä ostos!
-Markus
Fotoni.org
Vastaa Viestiin