Tiedä sitte kuinka hyvä on digitaalinen kuvanvakain kun optista tuossa ei ole... sitä eroa välttämättä silmällä huomaa mutta itse kannatan optista kuvanvakaajaa.roija kirjoitti:Itse valitsin Minolta 5D. Ergonomia parempi kuin kummassakaan edellämainituissa, kuvanvakaaja rungossa, eikä tarvitse osallistua Nikon vs. Canon sotiin.
Valinta Nikon D50:n ja Canon 350D:n välillä?
-
- Viesti:
-------------------------------------------------------
*Yksi kuva kertoo enemmän kuin ei yhtään
Nikon D5X ja kauheesti kaikkia kirjainyhdistelmiä
http://grugi.shelli.fi
http://digikuva.blogspot.com
*Yksi kuva kertoo enemmän kuin ei yhtään
Nikon D5X ja kauheesti kaikkia kirjainyhdistelmiä
http://grugi.shelli.fi
http://digikuva.blogspot.com
-
Hetkinen, eikö se ole yhtälailla optinen kuin muutkin. On kai sama liikutellaanko kennoa vai linssiryhmää kuvan vakauttamiseksi. Miinuksena se ettei vakaajassa ole erillistä panorointiasentoa.grugi kirjoitti:Tiedä sitte kuinka hyvä on digitaalinen kuvanvakain kun optista tuossa ei ole... sitä eroa välttämättä silmällä huomaa mutta itse kannatan optista kuvanvakaajaa.roija kirjoitti:Itse valitsin Minolta 5D. Ergonomia parempi kuin kummassakaan edellämainituissa, kuvanvakaaja rungossa, eikä tarvitse osallistua Nikon vs. Canon sotiin.
-
Konica Minolta AS
Ei Konica Minoltan Anti-Shake mikään digitaalinen ole: systeemi perustuu nimittäin siihen, että kuvakenno on liikkuva. Optinen vakainratkaisu saattaa toki olla aavistuksen tehokkaampi ja mahdollistaa vakaan kuvan etsimelle, mutta selkeä etu AS-rungossa on se, että se toimii millä tahansa objektiivilla.grugi kirjoitti:Tiedä sitte kuinka hyvä on digitaalinen kuvanvakain kun optista tuossa ei ole... sitä eroa välttämättä silmällä huomaa mutta itse kannatan optista kuvanvakaajaa.roija kirjoitti:Itse valitsin Minolta 5D. Ergonomia parempi kuin kummassakaan edellämainituissa, kuvanvakaaja rungossa, eikä tarvitse osallistua Nikon vs. Canon sotiin.
-
Re: Konica Minolta AS
Jep, mitä itsekin olen testejä taannoin lukenut niin ymmärtääkseni aivan yhtä loistavasti ne toimii lopputuloksen kannalta, olipa vakain sitten linssissä tai kennossa.N'Kognito kirjoitti:Ei Konica Minoltan Anti-Shake mikään digitaalinen ole: systeemi perustuu nimittäin siihen, että kuvakenno on liikkuva. Optinen vakainratkaisu saattaa toki olla aavistuksen tehokkaampi ja mahdollistaa vakaan kuvan etsimelle, mutta selkeä etu AS-rungossa on se, että se toimii millä tahansa objektiivilla.grugi kirjoitti:Tiedä sitte kuinka hyvä on digitaalinen kuvanvakain kun optista tuossa ei ole... sitä eroa välttämättä silmällä huomaa mutta itse kannatan optista kuvanvakaajaa.roija kirjoitti:Itse valitsin Minolta 5D. Ergonomia parempi kuin kummassakaan edellämainituissa, kuvanvakaaja rungossa, eikä tarvitse osallistua Nikon vs. Canon sotiin.
-
Kattoo itte mitä maksaa vakaajalla varustettu objektiivi. Sitten miettii, että jos vaikka lopullisesti luulisi pärjäävänsä vaikkapa kolmella objektiivilla, niin mikä ero on jos ei tarvitse ostaa vakautettuja objektiiveja vaan rungossa on vakaaja valmiina. Luulen, että hintaero 5D:lle on siinä vaiheessa ihan miettimisen arvoinen.
Ja miksei vaikka 7D:kin, luulen että 7D+kolme "normaalia" objektiivia tulee lopulta samaan hintaluokkaan tai halvemmaksikin kuin 350D tai D50 + kolme kuvanvakaimellista objektiivia. 7D taas on todella hyvä kamera.
Eri asia on, haluaako kaikkiin objektiiveihinsa kuvanvakaimen. On se ihan näpsä juttu. :)
Ja miksei vaikka 7D:kin, luulen että 7D+kolme "normaalia" objektiivia tulee lopulta samaan hintaluokkaan tai halvemmaksikin kuin 350D tai D50 + kolme kuvanvakaimellista objektiivia. 7D taas on todella hyvä kamera.
Eri asia on, haluaako kaikkiin objektiiveihinsa kuvanvakaimen. On se ihan näpsä juttu. :)
-
Tähän samaan threadiin vielä yksi kysymys: Kuinka paljon on oikeasti väliä sillä, onko kamerassa 6.1 vai 8 mpix? Esimerkiksi isoon kokoon tulostamisen kannalta, pelkkään näytöltä katseluun molemmat riittänevät ;)
"Vaikka suku sammuu, ei sisu lopu." (Tomi Tuomaala)
Nikon D50 - AF-S 18-55 - AF-S 55-200
Nikon D50 - AF-S 18-55 - AF-S 55-200