Mikä digikamera festareille?
-
-
Re: Mikä digikamera festareille?
Tuo on ollut tilanne kaikilla festareilla ja keikoilla joilla olen käynyt. Oma festari/keikkakamera on järkkärin kokoinen Fuji S100 FS ja jos minkäänlainen kuvaaminen on ollut sallittua, on sen saanut viedä, kun on näyttänyt, että optiikkaa ei voi vaihtaa. Yleensä selittämään joutuu useamman kerran festareilla ollessaan, mutta eipä tuo ole ongelma ollut. Huomattavasti pienempiäkin kameroita portilla syynätään, joten en ostaisi mikrojärjestelmää keikka/festarikameraksi, kun sitä ei suurella todennäköisyydellä saa sisään kuitenkaan viedä.jsantala kirjoitti:
Eräskin festari määritteli viime vuonna sallituiksi kameroiksi ne, joissa "ei ole irrotettavaa optiikkaa".
Toivon tietysti että tämä asia muuttuisi ja järjestelmäkamerat sallittaisiin festareilla yleisesti. Positiivista että Wanaja festival sallii ne.
-
Paras jopa hintahaarukkaasikin sopiva kamera olisi helikopterikäyttöinen. Kopteri vaan lentoon aidantakaa vokalistin nokan eteen, eikä tarvitse portilla jännätä kun on vain joku kapula taskussa.
Jos tässäkin on jotakin laitonta, tai sellaista jota järjestyssäännöissä ei erikseen ole keksitty kiellettäväksi, niin minä en ketään ole mihinkään yllyttänyt. Omalla vastuullaan siis vaikka punaiselle torille...
Jos suomessa haluaa lavan edestä kuvata, niin eikö tarmo pitäisi suunnata kuvauspassin hankintaan?
Itse hankin juuri "festarikameraksi" Canonin g1x.än. Tarkoitus olisi bändien sijaan Slovenian Tolminissa saada kuviin festaritunnelmaa.
Kääntyvä näyttö lie eduksi tungoksessa, ja vaikka näyttöä ei niin näkisikään, niin vitkankanssa jonkin standin nokasta kuvaaminen on mielessä. ( Ei kai pokkari lipputangonnuppina kiinnitä huomiota).
Koko kamerointirajoitus tuntuu melko teennäiseltä, ja suhtautuminen kuvaukseen tulee varmasti muuttumaan, kuten kuvaamisen mahdollistava tekniikkakin.
Jos tässäkin on jotakin laitonta, tai sellaista jota järjestyssäännöissä ei erikseen ole keksitty kiellettäväksi, niin minä en ketään ole mihinkään yllyttänyt. Omalla vastuullaan siis vaikka punaiselle torille...
Jos suomessa haluaa lavan edestä kuvata, niin eikö tarmo pitäisi suunnata kuvauspassin hankintaan?
Itse hankin juuri "festarikameraksi" Canonin g1x.än. Tarkoitus olisi bändien sijaan Slovenian Tolminissa saada kuviin festaritunnelmaa.
Kääntyvä näyttö lie eduksi tungoksessa, ja vaikka näyttöä ei niin näkisikään, niin vitkankanssa jonkin standin nokasta kuvaaminen on mielessä. ( Ei kai pokkari lipputangonnuppina kiinnitä huomiota).
Koko kamerointirajoitus tuntuu melko teennäiseltä, ja suhtautuminen kuvaukseen tulee varmasti muuttumaan, kuten kuvaamisen mahdollistava tekniikkakin.